Opslag

Collapse
No announcement yet.

Grindz..

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Grindz..

Jeg læste engang herinde et sted at der var en der sagde at han brugte ris i stedet for Grindz, er der nogen der har kommentarer til det ?

Hjalle
    Miss Silvia m. Manometer & PID
    Rocky SD
    Xpressivo Barista stamper
    Behmor 1600

Re:Grindz..

Jeg læste et sted, at man sagtens kunne bruge ris. Så jeg afprøvede det på min I-mini, med et ganske godt resultat. Jeg brugte grødris, hvor \"riskværn\" eksperter vist nok anbefaler parboiled ris( men det kan jeg da finde ud af helt præcist ). Anyway, så virkede det godt.
    Bare husk at stille kværnen en del grovere, end din espresso indstilling. Har du så nogle gamle bønner, du alligvel ikke gider drikke, kværner du en mængde efterfølgende ved varierende indstillinger på kværnen. Når du ikke længere kan se hvide risfragmenter i den kværnede kaffe, er du klar igen.
    Coff

Izzo Alex Duetto
    Ascaso I-mini
    Iroast2
    Xpressivo Presso Barista

Solis Maestro Plus

Handpresso

En dobbelt Espresso i hånden, er bedre end to hænder i Espressoen !!!

Comment

Men er der ikke noget med, at Grindz indeholder alkohol, som hjælper med at opløse olieresterne? Det gør mine ris i hvert fald ikke

Mht til ris, har jeg flere gange læst, at man skal sørge for at bruge minutris. Det er vist noget med, at de er halvt kogte og så tørret og derfor er de ikke så hårde ved kværnen.
      Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
      Baratza Forté
      Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

MoBak wrote:
        Men er der ikke noget med, at Grindz indeholder alkohol, som hjælper med at opløse olieresterne? Det gør mine ris i hvert fald ikke

Mht til ris, har jeg flere gange læst, at man skal sørge for at bruge minutris. Det er vist noget med, at de er halvt kogte og så tørret og derfor er de ikke så hårde ved kværnen.
        Jeg skal ikke kunne sige om der er alcohol i Grindz. Men med hensyn til min. ris så kan jeg godt bekræftige at min. ris giver en bedre resultat end alm grødris, af samme årsag står der næsten altid en pakke uncle bens i mit skab.
        Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Hvor lang tid tager det jer at skille jeres kværn ad? Jeg skiller min totalt ad ca en gang om måneden, hvor kværnbladene lægges i blød i Novodan og skrubbes. Sådan en operation tager under ½ time og må alt andet lige være mest effektivt.
          Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
          Baratza Forté
          Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Jeg bruger PAMA minut-grødris - Sådan nogle små flager. Jeg grinder en lille håndfuld. Det er ganske effektivt De sløver heller ikke knivene så meget som ris (parboiled eller ej). Ikke at de sløver så meget alligevel, tror jeg
            Sort som en panter, sort som slanter
            Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
            Sort som piloten I en Tie Fighter
            Sort som pletterne på Pongo
            Sort som alle andre end Tintin I Congo
            Sort som en afro, så sæt den kaff' på!

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢