Opslag

Collapse
No announcement yet.

Hvilken kaffe drikker I på ferien ??

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hvilken kaffe drikker I på ferien ??

Jeg skal på ferie om ikke så længe, og vil nødig gå glip af min daglige morgenespresso. Men det bliver jeg jo nok nødt til, da jeg ikke har tænkt mig at slæbe min espressomaskine med.. Mit spørgsmål er : hvad tager i med på ferien ? en bodum stempelkande og ristet og kværnet kaffe hjemmefra er mit bedste bud.
    Men jeg spekulerer på om I har andre gode forslag !
    Kaffeagenterne solgte på et tidspunkt nogle te-breve agtige kaffe ting, der bare skulle overhældes med varmt vand, men jeg har ikke set dem siden.
    Mazzer Mini Electronic A
    TORR stamper Plan2konveks 58,6mm
    Gene Café kafferister
    Toroid mælkekande 0,35l og 0,59l
    Mypressi Twist

\\"If its uphill all the way, you should be used to it by now.\\" P. McAloon

Re:Hvilken kaffe drikker I på ferien ??

Jeg har fremover nok min Handpresso med på ferie
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Jeg har de seneste par år altid haft min Aeropress med på ferie. Læs evt. mere i denne tråd:
      - La Spaziale S1 Dream
      - Bestmax S
      - Ceado E37S
      - Rancilio Rocky SD
      - Hottop B

Comment

Jeg har Swiss Gold One Cup Coffee Brewer med

Comment

Bodum Travel Press, en lille håndkværn og friskristet kaffe. Har engang \"kværnet\" min medbragte espressobønner med en tamper på et hotelværelse, hvor der var en elkedel til rådighed og brygget den \'cowboy-style\'. Selvom der var en del grums i koppen var det stadig 100 gange bedre end hotellets.
          Klaus Thomsen
          World Barista Champion 2006
          Kig ind på vores Blog her
          The Coffee Collective

Comment

hej....det vil jeg da gerne være behjælpelig med at løse....det nemlig sådan at vores produkter er særligt velegnet til dette formål. Da jeg var i London i sidste uge, fik jeg også testet det på George fra Malhkönig. Jeg lavede en dejlig Nicaragua kaffe i vores Coffeebrewer fra Growerscup kl. 07.00 om morgenen, bankede på døren ved Georg og stilte koppen foran døren og gik tilbage til værelse igen....senere mødte jeg ham til morgenmad og hvor han sagde....tak for en dejlig kop kaffe.......i Uge 45 lancerer vi 10 forskellige Special kaffe...som i kan glæde jer til.....det gør jeg i hvert tilfælde...

du kan gå ind på www.growerscup.com og se hvordan det kommer til at se ud....

Comment

Lyder virkelig spændende Søren. Det kan være jeg ikke ledte længe nok, men er det er bud på prislejet i COOPs butikker? Findes produktet andre steder, og vil det i så fald også være ude i November?

Det er jo intet mindre end perfekt til mine vintereksamener
              Udstyr
              Rancilio Silvia
              Mahlkönig Vario

Comment

De kommer ud i November. Men vi kommer til at teste dem før det, og er allerde igang i London. Jeg vil godt sende dig nogle eksempler efter WBC, men posen er ikke helt færdig udviklet endnu...og indtil November er vi igang med at indrette risteriet og Akademiet...

Comment

Jeg bruger min Aeropress, en dyppekoger, medbragt krus samt egne blends og som regel kaff\'agentens afterdinner blend.
                  Håber jeg snart kan supplere med min nyligt bestilte handpresso. Så er der dømt kaffe på ferien :laugh:
                  Coff

Izzo Alex Duetto
                  Ascaso I-mini
                  Iroast2
                  Xpressivo Presso Barista

Solis Maestro Plus

Handpresso

En dobbelt Espresso i hånden, er bedre end to hænder i Espressoen !!!

Comment

super, gode svar...
                    jeg vidste ikke der var så mange muligheder:cheer:
                    jeg har købt den mest uinteressante af dem alle(...), nemlig en bodum travel press. Kunne først ikke helt se forskellen på den og en alm stempelkande, men som min kammerat sagde: den er i plastik, så smadrer den ikke i din kuffert!
                    Fint nok.
                    Smagen af stempelkande-kaffe kender alle jo, så det skal nok gå.
                    Jeg har lige ristet Monsooned Malabar bønner, men jeg er nok nødt til at kværne hjemmefra.

Så mangler jeg bare en billig rejse...:woohoo:

Og i øvrigt glæder jeg mig også til at smage \"den lokale kaffe\" der hvor jeg kommer hen. Jeg er bare blevet lidt for skuffet mange gange. Jeg var i Tyrkiet for nogle år siden, og det eneste kaffe jeg kunne opdrive var elendig neskaffe. Føj!
                    Mazzer Mini Electronic A
                    TORR stamper Plan2konveks 58,6mm
                    Gene Café kafferister
                    Toroid mælkekande 0,35l og 0,59l
                    Mypressi Twist

\\"If its uphill all the way, you should be used to it by now.\\" P. McAloon

Comment

jeg plejer at tage min Zassenhaus og min Bialetti Brikka med på ferie
                      Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Og i øvrigt glæder jeg mig også til at smage \"den lokale kaffe\" der hvor jeg kommer hen. Jeg er bare blevet lidt for skuffet mange gange. Jeg var i Tyrkiet for nogle år siden, og det eneste kaffe jeg kunne opdrive var elendig neskaffe. Føj![/quote]

Og sidste år var vi i Italien, og dér havde de kun elendig espressokaffe :lol:
                        Coff

Izzo Alex Duetto
                        Ascaso I-mini
                        Iroast2
                        Xpressivo Presso Barista

Solis Maestro Plus

Handpresso

En dobbelt Espresso i hånden, er bedre end to hænder i Espressoen !!!

Comment

Jeg var på gran canaria sidste år - Der smagte alt MEGET kraftigt af klor :S
                          Sort som en panter, sort som slanter
                          Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
                          Sort som piloten I en Tie Fighter
                          Sort som pletterne på Pongo
                          Sort som alle andre end Tintin I Congo
                          Sort som en afro, så sæt den kaff' på!

Comment

Vi plejer at tage forskellige friskristede kaffer med, en kværn og en stempel kande. Skal vi i sommerhus eller lign i en uge eller mere, medbringer jeg gerne en popcorn rister, samt et par poser grønne bønner.

På storby ferier lider vi normalt under den lokale kaffe, senest i Rom hvor der virkelig var lang i mellem en god kop...
                            Administator på espressobar
                            Izzo Alex Duetto
                            Toper Cafemino
                            Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
                            Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

Comment

Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎