Opslag

Collapse
No announcement yet.

Køb af PID i Danmark

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Re:Køb af PID i Danmark

Hobzon wrote:
    Ja - Espressobars brugere lider uden tvivl af den frygtelige sygdom \"espressimus opgradinitis\". Den er meget smitsom, og smittekilden er helt klart at finde på lige netop disse sider :-)
    LOL - jeg har netop talt med min læge og bestilt en række vacciner. Det er nu fordi jeg skal til Kina, men måske skal jeg høre, om de har en mod \"espressimus opgradinitis\" også
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Den er i øvrigt nært beslægtet med hifimus opgradinitis
      Mvh Morten

--------------------
      Lelit Bianca
      Mazzer Major Electronic
      Mahlkönig Vario
      Hario V60
      Hario 3 kops Siphon
      Hario Skerton

Comment

tjelum wrote:
        ...Jeg ser om jeg kan lave lidt billeder fra indersiden af min maskine i løbet af weekenden.

Mange hilsner Jakob
        Hej Jakob,

det ville jeg gerne se. Har tidligere bygget et Auber PID kit på min gamle Silvia.

Og det er absolut en plan at smide PID på min Vibiemme. Men da PID\'s i høj grad omtales til at være til Silvia, ville jeg gerne have nogle tips...og billeder.

Tak
        Vibiemme Domobar Inox
        Baratza Sette 270

...when the pupil is ready, the teacher will appear...

Comment

Jeg har lige haft prøve monteret min Pid på silvia, og det ser ud til at de nok skal gå hen og blive fine venner :-).. Jeg vil dog høre om der er nogen af dem der har PID på deres silvia, der ikke ville dele deres P, I og D værdier med mig, jeg vil godt prøve at gøre det lide bdere end Auto-tuningen :-)

Hjalle
          Miss Silvia m. Manometer & PID
          Rocky SD
          Xpressivo Barista stamper
          Behmor 1600

Comment

Så fik jeg lavet den endelige installation.

Jeg har valgt at lave en ny topplade til maskinen. Den nye top er to-delt, og jeg har lavet den af to årsager:
            1. Jeg var træt af at altid skulle tage vandtanken op hvis jeg skulle ned i \"motor rummet\" :-)
            2. Nu har jeg stadig den originale top, så jeg kan bygge tilbage uden mén.

Jeg skal nu have fundet ud af hvad temperatur jeg skal køre med..
            Rocky SD
            Behmor 1600

Comment

Det ser jo meget interessant ud
              Har et manometer liggende der bare venter på at komme i, men nu skal jeg vist til at overveje placeringen af det. Havde tænkt mig at placere den på fronten til venstre for knappen til damp, men hvis der også skal PID på
              Kan du stadig steame når du har PID på?
              MVH
              Michael

Comment

pidden går kun ind og føler på din bryg temperatur. så har intet at gøre med dampen, ud over at du kan se hvor mange grader kedlen er. og det er jo meget smart når du skal steame, så når du starter. ved f.eks. 130 grader har du varme legmet tændt under hele steamingen og dvs. ensartet damp tryk =)
                8270 Højbjerg

Pour over - The Second Best Use for Your Right Hand

Nuova Simonelli Musica, Casadio , Mahlkönig Guatemala , Hottop Analog
                og de fleste manuelle brygmetoder www.thybo.org

Comment

Som Thybo skriver, har PID\'en ikke indflydlse på steam funktionen, PID\'ens funktion sættes ud af kraft når steamknappen aktiveres. Men det er lækkert at kunne følge temperaturen ifbm steaming.

Du kan da sagtens sætte manometeret ved siden af (til venstre for) damp ventil håndtaget selvom du også monteret PID...

Hjalle
                  Rocky SD
                  Behmor 1600

Comment

ok hvad angår steam.
                    Men kan der mon blive plads til både PID og manometer på fronten :huh: Har kigget længe ned i dybet og funderet. Måske der hvor Rancilio skiltet sidder.
                    Hvis i stadig overvejer at lave en Dopingdag til Frøken Silvia kunne jeg nemt være en deltager.

Comment

Kom der nogensinde noget ud af dette initiativ? Vil også gerne købe en PID og gerne i DK
                      Mazzer Mini E mod. B
                      Mahlkönig K30
                      Izzo Alex Duetto II
                      Behmor 1600
                      Torr Classic Tamper Grenadill

Comment

Hej..

Jeg undersøgte det lidt dengang jeg byggede PID på min silvia.. Men den billigste PID controller jeg kunne finde kostede ca 1000 kr,..
                        Og så mangler man både temp føler og relæ. Så løber det op..

Køb ved www.auberins.com . Der købte jeg mit, og det løb op i omkring 550 kr incl fragt..

Og nu er de begyndt og lave kits direkte til silvia..

Lidt dyrere end saml selv.. men også langt nemmere, hvis man ikke er 100 % sikker på hvad man skal have..
                        Hilsen Johnny

Faema Legend S1
                        Faema MD3000 Touch
                        Mahlkoenig Vario
                        Jura Ena 9 OneTouch

Tidligere: Rancillio Silvia, ECM Giotto, La Spaziale S1

Comment

Journey wrote:
                          Hej..

Jeg undersøgte det lidt dengang jeg byggede PID på min silvia.. Men den billigste PID controller jeg kunne finde kostede ca 1000 kr,..
                          Og så mangler man både temp føler og relæ. Så løber det op..

Køb ved www.auberins.com . Der købte jeg mit, og det løb op i omkring 550 kr incl fragt..

Og nu er de begyndt og lave kits direkte til silvia..

Lidt dyrere end saml selv.. men også langt nemmere, hvis man ikke er 100 % sikker på hvad man skal have..
                          Ok.

Det billigste KIT derinde er $ 150 plus forsendelse hvilket i alt løber op i lige over 1000 kr. Dertil kommer moms og skat.... Synes det er lidt halvpebret... 550 er noget mere spiseligt, men tror ikke rigtig jeg kan/gider rode med at samle det selv. hmmmm...
                          Mazzer Mini E mod. B
                          Mahlkönig K30
                          Izzo Alex Duetto II
                          Behmor 1600
                          Torr Classic Tamper Grenadill

Comment

Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎