Opslag

Collapse
No announcement yet.

Hårdhed på vandet

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hårdhed på vandet

Lidt info på Risteriet. Synes bare det var meget sjovt at vi er omtalt som \"de hårde espresso drenge\" i den

http://www.risteriet.dk/blog/Hvor_ha..._dit_vand.html
    Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Re:Hårdhed på vandet

Skurken wrote:
    Synes bare det var meget sjovt at vi er omtalt som \"de hårde espresso drenge\" i den

http://www.risteriet.dk/blog/Hvor_ha..._dit_vand.html
    Ja, det er da et fedt mærkat at få

I øvrigt en interessant og relevant artikel, de har strikket sammen
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Ja, helt bestemt.

Jeg skal i hvert fald have bestilt mig en Anne kande en af dagene. Jeg troede faktisk at jeg boede i et område med meget blødt vand, men efter at have tjekket det kort ud ser det bestemt ikke ud til at være tilfældet. :S Under alle omstændigheder bør man ikke bare fylde postevand i sin maskine hvis man gerne vil have at den skal holde i lang tid.
      Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Er der nogen der ved hvor meget blødere vandet bliver ved brug af Anna kanden? Jeg bor i Næstved hvor hårdheden er 18-24 dH og jeg tvivler faktisk noget på at min Anna er effektiv nok?

Comment

Bisgaard wrote:
          Er der nogen der ved hvor meget blødere vandet bliver ved brug af Anna kanden? Jeg bor i Næstved hvor hårdheden er 18-24 dH og jeg tvivler faktisk noget på at min Anna er effektiv nok?
          Jeg ved det ikke med sikkerhed faktisk, har bare læst at mange er tilfredse med den, men det kommer slevfølgelig an på udgangspunktet (altså hvor hårdt vandet er fra starten).

Man kan købe sådan nogle kalk strips til at teste det med, men det er selvfølgelig lidt dyrt hvis det så viser sig at Anna kanden ikke er god nok og man har købt den.... http://www.kaffe-agenterne.dk/produc...roducts_id=255

Jeg tror jeg vil prøve Anna kanden, men hvis den ikke er god nok er Nettos kildevand til 4.50 for 2 liter udemærket.
          Mvh. Anders

Comment

Når jeg laver isterninger med alm postevand, kommer der en slags fnuller i vandet når de smelter. Hvis man laver isterningerne med Anna vand, så er isterningerne helt klare. - Det er også rimelig cool.
            Mvh Morten

--------------------
            Lelit Bianca
            Mazzer Major Electronic
            Mahlkönig Vario
            Hario V60
            Hario 3 kops Siphon
            Hario Skerton

Comment

Working...
            X