Opslag

Collapse
No announcement yet.

Klaus Thomsen laver Latte Art

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Klaus Thomsen laver Latte Art

Et par cappuccinoer skænkes af Klaus Thomsen, World Barista Champion 2006, i The Coffee Collectives nye kaffebar, København.

{youtube}yFGQquSszxE{/youtube}

Tak til Klaus, fordi han ville vise os hvordan det gøres!
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Re:Klaus Thomsen laver Latte Art

Nice ... hvor bred var den maskine .. skal lige måle op i køkkenet ... :whistle:

Minut 2:20 ... sår\'n en SKAL man da ha .. :P
    Administrator på EspressoBar
    Nuova Simonelli Appia 1.GR.
    Mazzer Kony Electronic

Comment

Yeps - det ville være fedt... rent faktisk, er der MANGE ting i TCC\'s nye kaffebar, jeg gerne ville have installeret herhjemme, desværre er der ikke plads, ellers HAVDE det være indkøbt allerede... :blush:

Som man siger... \"C\'est la vie\". Jeg havde pengene - men ikke pladsen, så jeg måtte klare mig med Miss Silvia :woohoo:

Hun er nu heller ikke så tosset endda, og giver mig rigeligt med udfordringer som tingene står lige nu :P
      Østerbro

La Marzocco GS3
      Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

Sådan Kaus , nydeligt Udstyret er i orden kan jeg se , hæfter mig også ved bordpladen med den indbyggede knockbox og rengøringen af kanderne , fiks lille detalje , men tror ikke konen synes det er noget jeg skal begynde og overveje her hjemme
        Fortid
        La Marzocco GS3
        Casadio Macinadosatore Istantaneo
        Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
        Reg Barber 58mm Anodized/Stål
        Pullman/Synesso ridgeless
        Bumper TS
        Motta Knockbox
        Nutid
        Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
        French Press-Bodum 4 cup

Comment

Flot video! Det ser bare så legende let ud...... hmy: Gad godt jeg ku\' det samme...
          - La Spaziale S1 Dream
          - Bestmax S
          - Ceado E37S
          - Rancilio Rocky SD
          - Hottop B

Comment

Hej og tak.

Det var sjovt endelig at møde dig i \'den rigtige verden\' Hobzon.

Wolff wrote:
            Sådan Kaus , nydeligt Udstyret er i orden kan jeg se , hæfter mig også ved bordpladen med den indbyggede knockbox og rengøringen af kanderne , fiks lille detalje , men tror ikke konen synes det er noget jeg skal begynde og overveje her hjemme
            Arh hva. Du skal da bare sælge den til hende med at det er totalt Jamie Oliver med sådan en indbygger knock box, hvor al kaffegrumset bare lige kan børstes ned i ;-)
            Nej, jeg er ved at få lavet et bord og setup til min GS3\'er derhjemme nu også, og det bliver også ret basic. Jeg tror jeg anskaffer en skuffe-knock box, som kan stå under kværnen, da det vil spare mig en del plads. Og så mange espressoer laver jeg jo heller ikke derhjemme. Jeg har også endelig fundet en skuffe-knock box i en robust kvalitet, som ikke ryster nor man flakker i doseringshåndtaget på Compak\'en.

Go weekend! - Klaus
            Klaus Thomsen
            World Barista Champion 2006
            Kig ind på vores Blog her
            The Coffee Collective

Comment

Nydeligt!

Der er vist ikke tvivl om, at setup\'et er i orden! Jeg tror lige der kunne være plads til det herhjemme ved mig

Jeg bliver vist alvorligt snart nødt til at skulke en time fra arbejde og svinge forbi TCC!
              Administrator på EspressoBar

Black coffee rules...

Comment

klaus wrote:
                Det var sjovt endelig at møde dig i \'den rigtige verden\' Hobzon.
                I lige måde - Det er en fornøjelse at møde et menneske der er så passioneret som du. Jeg havde vanvittigt travlt, så derfor blev det kun til en kort visit denne gang. Næste gang håber jeg at have lidt mere tid!
                Østerbro

La Marzocco GS3
                Mahlkönig K30 Vario

Comment

feeed video. min kæreste kom lige ind omkring 2 minutter inde i videoen og da jeg ved 2:20 sagde or ja! sådan hun bare nixen, det kan du godt glemme!!! :P

Meget interessant det med at putte lidt mælk over i en anden kande. Nogen der kan uddybe det? Hælder man det så retur inden man laver kaffe nummer to? Kender selvfølgelig selv det med at man skal lave to cappucino og nummer et får en hel masse skum mens nummer to nærmest bliver en au lait...

Glæder mig helt vildt til at besøge den kaffebar

Comment

Yeps - Klaus gør det, og vor egen MoBak viste det også ved espressoarrangementet...

Man skummer mælk til to kopper, hælder lidt mindre end halvdelen (ca. 1/3) over i en anden kande. Bruger resten til at lave den første cappuccino. Nu hælder man så den trediedel man \"gemte\" tilbage i kanden igen, og skænker så den næste cappuccino.

Jeg har prøvet det nogle gange - men det er sjældent jeg laver to kopper herhjemme, så jeg har endnu ikke helt styr på mængden af mælk jeg skal skumme til to cappuccino. Men mon ikke det bare handler om at lave nogle stykker, så finder man vel ud af det :-)
                    Østerbro

La Marzocco GS3
                    Mahlkönig K30 Vario

Comment

Øvelse gør mester!

Og det er den kære Klaus jo et godt eksempel på :-)
                      Administator på espressobar
                      Izzo Alex Duetto
                      Toper Cafemino
                      Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
                      Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

Comment

Roed wrote:
                        Øvelse gør mester! Og det er den kære Klaus jo et godt eksempel på :-)
                        Helt enig - jeg overvejer om jeg skal spørge Klaus, hvad han ville sige til at jeg kom forbi, og filmede lidt mere, mens han brillierer. Det klip jeg lagde på Youtube var resultatet af et besøg på omkring 20 minutter hos The Coffee Collective. Jeg er sikker på at jeg med lidt mere tid (og lidt flere skud og pours), samt ved at have dem planlagt lidt bedre (vinkler, lys, etc.), kan lave et par videoer, der er mere forklarende, og som måske kan hjælpe os til at blive bedre til at skumme og lave latte art.

Men lad os ikke sætte forhåbningerne for højt op. Klaus er en travl mand, og han lever trods alt bl.a. af, at uddanne andre.

Men man kan jo altid drømme :-)
                        Østerbro

La Marzocco GS3
                        Mahlkönig K30 Vario

Comment

Hvis det bliver til noget, så må i som minimum få sat hvidbalancen rigtigt når der laves optagelser i espressomaskinens særlige lys B)

Det er mit indtryk at Klaus gerne optræder som en slags ambassadør i den gode kaffe-sags tjeneste og hvis ellers \'filmholdet\' optræder professionelt (og med respekt for den modige mands gode ry og rygte), så kunne det jo blive en win/win-situation

Man får næsten lyst til at rigge et videokamera op til formiddagens sidste kopper. Men som Klaus er inde på, så fungere det her med latteart nok bedst uden kamera (og i mit tilfælde også uden publikum):blush: :laugh:

Comment

På opfordring af Jacob har jeg fjernet indlægget med hans video og alle de reaktioner der var kommet derpå. Han syntes det var synd at Hobzons video af Klaus\' fine latte art var druknet i kommentarer til Jacobs post.

Jacob har i stedet oprettet en post her
                            Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
                            Baratza Forté
                            Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Working...
                            X