Opslag

Collapse
No announcement yet.

God og grundig begynderguide - tips til de øvede

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• God og grundig begynderguide - tips til de øvede

Jeg har over en længere periode set det amerikanske køkkenprogram \"Good Eats\" med værten Alton Brown. Programmet er en blanding af et madlavningsprogram og analyser af processerne i madlavningen.

Han lavede for forholdsvist nylig et program om den perfekte espresso som jeg synes er helt genialt (især som begynder) og derfor synes jeg ville dele med jer:

Good Eats - Espress Yourself

DEL1:
    Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.

DEL2:
    Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.

God fornøjelse!

Rasmus
    Rancilio Silvia
    Gaggia MDF
    Gaggia Baby Twin
    Xpressivo Barista Tamper
    Bodum Santos kolbebrygger
    Philips Senseo

Re:God og grundig begynderguide - tips til de øvede

God udsendelse med masser af god information!

Et par småting jeg dog noterer mig:
    [ul][li]Morsomt at han passerer en Silvia med en kommentar om, at den har for meget \"bling\"[/li][li]Hans teknik til at lave microskum er ikke just imponerende. Normalt siger man vel at luften skal introduceres FØRST i processen, og at man efterfølgene nedbryder de lidt større bobler til de mindre mikrobobler[/li][li]Stempelkaffe har vel ikke meget med espresso at gøre, og plejer man ikke at sige at trækketiden er 4 minutter for stempel?[/li][/ul]
    Men i det store hele - et godt klip, og en morsom gennemgang af espressoens historie :-)

Tak Rasmus - for linket!
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎