Opslag

Collapse
No announcement yet.

Fra grøn bønne til grønne bønner

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Fra grøn bønne til grønne bønner

Hej, jeg er en grøn bønne. Men jeg har arbejdet med en Krups2000 i 4 måneder og konkluderet at espresso ikke var så godt, og steaming slet ikke fungerede. Jeg lever, indtil Fredag, med smagen jeg kan opnå på Krups2000. Derfor fandt jeg et vidunderligt produkt til steaming af mælk. Jeg vil gerne dele denne erfaring med jer, som evt. har en dårlig maskine som ikke kan steame. Måske endda folk som bruger håndpiskeren eller andet.

Produktet er fra Bodum

http://www.risteriet.dk/produkter/St...keskummer.html

Den fungere ved at hælde lidt mælk i, sætte i mikrobølgeovn 40-60 sek. Og derefter tilføje luft til mælken. Den giver et enormt tilfredsstillende resultat.
    Rocket Cellini Classic
    Mazzer Mini

Re:Fra grøn bønne til grønne bønner

Du har sku en cool indstiling til tingene duelund, mange nørder (mig selv incl :blush har en tendens til at glemme at det ikke handler om hvad man har af udstyr, men at der imod at få det optimale ud af det man har. Tak for påmindelsen duelund og held og lykke med dit nye udstyr
    Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Jeg har aldrig selv prøvet een, og har derfor - muligvis fejlagtigt - indtrykket af at den laver relativt store og noget uensartede skumbobler. Så derfor - kan sådan en bodumfætter lave mikroskum?
      Simone: Nuova Simonelli Appia Volumetric, stålsider, no-burn arm, WBC-jet & -gliceurs
      Mario: Mahlkönig Vario, the Third
      Betty: 58,7mm Pullman Barista Convex, Cobalt Blue
      Gustav: "The Sound of Syphons", spritdrevet anno ca. 1950

Comment

Jeg kan garantere for den laver perfekt mælkeskum. Vil ikke kalde det skum, da jeg vil mene konsistensen minder mere om lækker fløde(Hvad kaldes det egentlig rigtigt? er det mælkeskum? eller har det en flottere barista navn?). Men vigtigst af alt, er at selv mig som er uerfaren kunne på ganske få forsøg lave et forrygende resultat..
        Rocket Cellini Classic
        Mazzer Mini

Comment

EPO wrote:
          Du har sku en cool indstiling til tingene duelund, mange nørder (mig selv incl :blush har en tendens til at glemme at det ikke handler om hvad man har af udstyr, men at der imod at få det optimale ud af det man har. Tak for påmindelsen duelund og held og lykke med dit nye udstyr
          haha, sådan nogle som mig nyder til gengæld godt af jer nørders erfaring. Jeg er sikker på om nogle år, vil jeg kunne se mig selv investere mange penge i opgraderinger, og helt sikkert have fundet en perfekt bønne til min smag
          Rocket Cellini Classic
          Mazzer Mini

Comment

duelund wrote:
            ...Hvad kaldes det egentlig rigtigt? er det mælkeskum? eller har det en flottere barista navn?
            Det meget fornemme barista akademiske ord er.... mikroskum!!
            Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

i forlængelse af Duelunds tip, vil jeg gerne anbefale Bialettis version af samme melkeskummer, da den har dobbelt filter, og lave tilnærmet perfekt mikroskum!
              Jeg har prøvet både bodum og bialetti hos venner, og Bialetis er klart den bedste.

http://www.saltandpepper.co.uk/cms_i...tuttocrema.jpg
              \\\"man skal ikke græde over steamet mælk\\\"

La Pavoni Europiccola
              Gaggia MDF

Comment

Jeg ejer selv en Bodum - dog med en lille motor der pisker.. Den laver udemærket skum, men dog meget tyk og jeg ville bestemt ikke bruge ordet mikro i den sammenhæng
                Men kunne godt forestille mig at den manuelle kunne give nogle gode resultater!

Må være perfekt til camping kaffen - som man jo ikke skal gå på kompromis med!
                - Mypressi Twist v2.
                - Mazzer Super Jolly
                - Porlex Håndkværn

Comment

Jeg kan prøve at oploade en lille optaget film, det siger mere end ord
                  Rocket Cellini Classic
                  Mazzer Mini

Comment

såfremt man ejer en blender a\'la magicbullet kan denne faktisk også lavet udmærket mælkeskum! Og så er det vel og mærket uden håndkraft :P

Comment

Working...
                    X