Opslag

Collapse
No announcement yet.

PID til Silvia

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• PID til Silvia

Hejsa

Jeg har fået lyst til at PID\'e min Silvia for at opnå større varmestabilitet. Men hvad skal man købe? Er det nødvendigt at kunne styre damp temperaturen ekesmpelvis? Og derudover er selve PID funktionen jo umiddelbart ikke specielt dyr($40) men som kit løber det op. Nogen gode ideer eller forslag?
    Mazzer Mini E mod. B
    Mahlkönig K30
    Izzo Alex Duetto II
    Behmor 1600
    Torr Classic Tamper Grenadill

Re:PID til Silvia

el jefe wrote:
    Hejsa

Jeg har fået lyst til at PID\'e min Silvia for at opnå større varmestabilitet. Men hvad skal man købe? Er det nødvendigt at kunne styre damp temperaturen ekesmpelvis? Og derudover er selve PID funktionen jo umiddelbart ikke specielt dyr($40) men som kit løber det op. Nogen gode ideer eller forslag?
    Hej!
    Som jeg også har beskrevet i mit indlæg, synes jeg virkelig at det kan betale sig at købe en PID der kan styre damp-temperaturen! Jeg opnår langt bedre resultater når jeg steamer mælk - der er simpelthen bare langt mere power!
    - Mypressi Twist v2.
    - Mazzer Super Jolly
    - Porlex Håndkværn

Comment

losabos wrote:
      el jefe wrote:
      Hejsa

Hej!
      Som jeg også har beskrevet i mit indlæg, synes jeg virkelig at det kan betale sig at købe en PID der kan styre damp-temperaturen! Jeg opnår langt bedre resultater når jeg steamer mælk - der er simpelthen bare langt mere power!
      Hmmm... Jeg mangler ikke power når jeg steamer... Jeg synes der er fint smæk på, så det skal næsten være noget andet end det der får mig til at ofre det ekstra.
      Mazzer Mini E mod. B
      Mahlkönig K30
      Izzo Alex Duetto II
      Behmor 1600

Comment

Jeg har haft pid der kun styre brygtemp. i over et år, og har ikke problemer med dampen. Hvis man starter med at steame når kedlen er 130-135 er der massere af kraft. Men hvis du drikker rigtigt meget mælk i din espresso (dvs sige 2 store cafe latte) kan det godt være det er en ide =)
        8270 Højbjerg

Pour over - The Second Best Use for Your Right Hand

Nuova Simonelli Musica, Casadio , Mahlkönig Guatemala , Hottop Analog
        og de fleste manuelle brygmetoder www.thybo.org

Comment

Thybo wrote:
          Jeg har haft pid der kun styre brygtemp. i over et år, og har ikke problemer med dampen. Hvis man starter med at steame når kedlen er 130-135 er der massere af kraft. Men hvis du drikker rigtigt meget mælk i din espresso (dvs sige 2 store cafe latte) kan det godt være det er en ide =)
          Jeg tror også det er den slags kit jeg skal have fat i. Hvor har du købt dit?
          Mazzer Mini E mod. B
          Mahlkönig K30
          Izzo Alex Duetto II
          Behmor 1600

Comment

prøv at se denne tråd
            Miss Silvia m. Manometer & PID
            Rocky SD
            Xpressivo Barista stamper
            Behmor 1600