Opslag

Collapse
No announcement yet.

Hjælp til fejlfinding på Vibiemme

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjælp til fejlfinding på Vibiemme

Hej.

Jeg har en kammerats Vibiemme Domobar Super til at stå.
    Jeg skulle egentlig bare afkalke den for ham, da det aldrig var blevet gjort.
    Maskinen er lidt over et år gammel og har åbenbart kørt på alm. postevand uden er kalkfilter.
    Afkalkningen forløb, ganske som sædvanligt, helt fint.
    Det skal siges, at jeg har afkalket mange maskiner og renoveret en del 2 og 3 gruppers cafémaskiner, så området er ikke helt nyt for mig.

Jeg har dog fået et problem, som jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal gribe an.
    Den kan brygge & steame, men jeg kan ikke tappe vand igennem hanen. Det virker dog også som om, at den svinger lidt i trykket på gruppen.
    Har afmonteret kobberrørret fra hanen til kedlen og kan derfor se, at der ikke er noget vand i den del af kedlen, hvor udtaget til hanen er monteret.
    Har i nogle forslag??

Martin

Re:Hjælp til fejlfinding på Vibiemme

Hej..

Hvis der ikke er noget vand i kedlen, så tror jeg ikke der kommer noget ud af vandudtaget. :blink:

Prøv og tjek med en tandstik om der ikke sidder en prop af kalkflager i hullet..
    Eller kan du kigge helt ind i kedlen.?? Fordi hvis du ikke kan se vand, så er der noget blokeret i tilførelsen..

Er niveausensoren i orden..

Kørte pumpen da du tændte maskinen.. Og i så lang tid at den kunne fylde kedlen..

Tænder pumpen hvis du fjerner ledningen fra niveausensoren..
    Hilsen Johnny

Faema Legend S1
    Faema MD3000 Touch
    Mahlkoenig Vario
    Jura Ena 9 OneTouch

Tidligere: Rancillio Silvia, ECM Giotto, La Spaziale S1

Comment

Jeg troede jo også bare at der var en flage, der sad i vejen, derfor afmonterede jeg rørføringen, mem der er ikke noget vand ved udtaget??
      På flere af de store maskiner er kedlen jo \"opdelt\", således at der er en seperat del til vandudtag m.m..
      Jeg tænkte jo egentlig også, at det ville give uregelmæssig pumpedrift, hvis der er noget blokeret i vandtilførslen?
      Pumpen køre umiddelbart ok.
      Jeg vil lige tjekke sensoren en ekstra gang - jeg har ellers været over den en gang.

Vender lige tilbage.

Comment

Hej.

Kedlen er ikke opdelt..

Så hvis pumpen ikke køre konstant og der ikke er vand, så er det en fejl på dit niveausensor system..

Prøv som sagt og pille ledningen af sensoren, så skal pumpen starte med og lukke vand i kedlen..

Men det er helt galt, hvis pumpen ikke køre, når der ikke er vand i kedlen..
        Pas på ikke og krutte dit varmelegeme af.. Det holder ikke til og varme uden vand for længe.
        Hilsen Johnny

Faema Legend S1
        Faema MD3000 Touch
        Mahlkoenig Vario
        Jura Ena 9 OneTouch

Comment

Det er squ vigtigt at lytte til hvad doktoren siger!!!
          \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Jeg har taget strømmen af varmelegemet, så længe jeg ikke er sikker på, at der er vand i kedlen.
            Jeg vil lige tjekke sensoren, når jeg kommer ud på værkstedet i morgen.

Tak for hjælpen!!

Martin

Comment

Hej..

No prob.. ellers bare sig til..

BaristaDK: Har du set, jeg har tilføjet din udnævnelse over under mit profil billede..
              Hilsen Johnny

Faema Legend S1
              Faema MD3000 Touch
              Mahlkoenig Vario
              Jura Ena 9 OneTouch

Comment

hehe ja har godt set det... du mangler bare lige cand.esp.tech så er den hjemme
                \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Working...
                X