Hej.
Jeg har en kammerats Vibiemme Domobar Super til at stå.
Jeg skulle egentlig bare afkalke den for ham, da det aldrig var blevet gjort.
Maskinen er lidt over et år gammel og har åbenbart kørt på alm. postevand uden er kalkfilter.
Afkalkningen forløb, ganske som sædvanligt, helt fint.
Det skal siges, at jeg har afkalket mange maskiner og renoveret en del 2 og 3 gruppers cafémaskiner, så området er ikke helt nyt for mig.
Jeg har dog fået et problem, som jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal gribe an.
Den kan brygge & steame, men jeg kan ikke tappe vand igennem hanen. Det virker dog også som om, at den svinger lidt i trykket på gruppen.
Har afmonteret kobberrørret fra hanen til kedlen og kan derfor se, at der ikke er noget vand i den del af kedlen, hvor udtaget til hanen er monteret.
Har i nogle forslag??
Martin
Jeg har en kammerats Vibiemme Domobar Super til at stå.
Jeg skulle egentlig bare afkalke den for ham, da det aldrig var blevet gjort.
Maskinen er lidt over et år gammel og har åbenbart kørt på alm. postevand uden er kalkfilter.
Afkalkningen forløb, ganske som sædvanligt, helt fint.
Det skal siges, at jeg har afkalket mange maskiner og renoveret en del 2 og 3 gruppers cafémaskiner, så området er ikke helt nyt for mig.
Jeg har dog fået et problem, som jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal gribe an.
Den kan brygge & steame, men jeg kan ikke tappe vand igennem hanen. Det virker dog også som om, at den svinger lidt i trykket på gruppen.
Har afmonteret kobberrørret fra hanen til kedlen og kan derfor se, at der ikke er noget vand i den del af kedlen, hvor udtaget til hanen er monteret.
Har i nogle forslag??
Martin
Comment