Opslag

Collapse
No announcement yet.

Ujævnt gennemløb

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ujævnt gennemløb

Hej

På trods af at min maskine står vandret på bordet, og mit tamp/dosering ligeledes er vandret får jeg ofte et ujævnt gennemløb i de to sider af PF(med bund på). Det betyder jo, at når jeg har to kopper under pf, er der ikke lige meget kaffe i hver kop. Problemet er altid i højre side, hvor shottet ofte drypper, modsat venstre side hvor jeg har et jævnt flow. Hvor halter det med teknikken i forhold til at udbedre problemet?

På forhånd tak
    Rocket Appartamento (tidl ECM Giotto, Vibiemme Domobar SB)
    Mahlkönig Vario (tidl Mazzer Super Jolly, Ascaso I2)

Re:Ujævnt gennemløb

Hvis du har mulighed for det så prøv at vende din spouts 180 grader.

Jeg havde samme problem ... fik en \"åben\" spout fra KaffeMekka og det løste faktisk mit problem ... om det er tilfældigt ved jeg ikke.
    Administrator på EspressoBar
    Nuova Simonelli Appia 1.GR.
    Mazzer Kony Electronic

Comment

Jeg har netop fået løst problemet. På min Vibiemme, og åbenbart også mange andre, sider selv gruppehovedet skævt. Det løses vha. en gummihammer og en klud. Et par enkelte slag, og gruppehovedet var i vatter. Nu har jeg nydt en masse af KaffeMekkas Super Crema, og det hele fungerer prima! Lækkert.

Comment

Det lyder lidt ... voldsomt ... - altså - har du banket gruppehovedet med en gummihammer????

/Hans-Henrik
        ---
        Nuova Simonelli Musica
        Mazzer Mini kværn
        En utrættelig kaffetørst

Comment

Jeg tænkte også, at det var lidt voldsomt, men jeg blev instrueret af Niels fra KaffeMekka. Han fortalte, at det ofte er et problem på Vibiemme maskiner, og det bare er fordi den \"akse\" gruppehovedet sidder omkring, skal bankes ind. Man kan selvfølgelig også løsne hele gruppehovedet og justere, men dette fungerede rigtig fint, og var ikke så voldsomt som det lyder.

Comment

Working...
          X