Opslag

Collapse
No announcement yet.

Fuld tryk på pumpen men meget lidt vand

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Fuld tryk på pumpen men meget lidt vand

En af mine bekende ringede til min fordi hans maskine lavede balade.
    Maskine er en single boiler E61 maskine (Isomac et eller andet) Problemet er som overskriften siger at pumpe manometeret baker op på de 9 bar med det samme, men der kommer næsten ikke noget vand ud.
    Jeg spurgte om han havde afkalket maskien fornyligt, hvilket han havde, og så spurgte jeg om han havde haft maskien åbnet og tjecket om det var luft et eller andet sted i systemet hvor det ikke burge værre, det mente han ikke der var.
    Nu er jeg lidt på den, for nu ved jeg ikke lige hvad jag skal forslå ham at gøre, har nogel af jeg kloge hoveder nogel gode forslagt (ud over at sælge maskinen som skrot og købe en ny, større maskine)
    Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Re:Fuld tryk på pumpen men meget lidt vand

Det ville være en ide at backflushe maskinen og lade den arbejde lidt med blindfiltret.... long shot, men et forsøg værd.
    LM GS/3 MP
    BestProtect Filter
    Compak K-10 Fresh
    Tools: espro/RB/Pullman
    Roaster: 800N Connoisseur

Comment

Problemet er løst.
      Han fandt et video kamera frem og filmede inde i maskine, det viste sig et det var en pakning som var gået i opløsning og havde sat sig fast i et af rørene.
      Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Godt der er videokameraer
        LM GS/3 MP
        BestProtect Filter
        Compak K-10 Fresh
        Tools: espro/RB/Pullman
        Roaster: 800N Connoisseur

Comment

Working...
        X