Opslag

Collapse
No announcement yet.

Oscar tror han er løbet tør

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Oscar tror han er løbet tør

Har benyttet både vandværksvand og kildevand på min Oscar. Jeg afkalkede den for nyligt og besluttede ved samme lejlighed at jeg for fremtiden kun vil bruge kildevand. Så det er jeg begyndt på. :cheer:

Nu oplever jeg til gengæld at Oscar tror han er løbet tør for vand. :angry: Maskinen stopper og advarselslampen der indikerer at vandbeholderen er tom begynder at lyse (selv om beholderen er fuld af kildevand)

Hvis jeg efterfølgende tømmer vandbeholderen for kildevand og i stedet fylder vandværksvand på, så slukker advarlseslampen med det samme. Er sensoren defekt? Og er det noget man selv kan fixe? Nogen her der har oplevet noget lignende?

Eller skal jeg bare holde mig til vandværksvand og i stedet afkalke lidt oftere?

/And
    NS Oscar
    Behmor 1600
    Fiorenzato T 48

Re:Oscar tror han er løbet tør

Prøv lige at checke deklarationen på dit kildevand - der kan sagtens være mere kalk i dit kildevand end i dit postevand.

En Anna / Britta kande tror jeg ville være en bedre løsning.
    /Anders
    Lidt fattigere - men meget rigere

La Pavoni Stradivari SPH rosen træ, Reg Barber tamper, Mazzer Mini B poleret & valnød
    Simonelli Appia II - naturligvis "tunet" af Kaffemekka, Reg Barber 58,4mm tamper m. træ, Mazzer Mini B poleret & mahogni
    Hario Siphon
    HotTop 8828B
    Ascaso i-mini alu m. træ til Aeropress

Comment

Det er Denice kildevand og hårdheden er 6. Jeg bor i hovedstaden og man kunne få den tanke at vi får vandværksvandet leveret direkte fra Faxe kalkbrud. Så vidt jeg ved er hårdheden på den forkerte side af 25 hmy:

Så Denice kildevandet er helt klart blødere end vandværksvandet.

Du har ikke noget bud på det med sensoren?

/Anders
      NS Oscar
      Behmor 1600
      Fiorenzato T 48

Comment

Hmmm .. der skal måske være lidt salt i vandet for at sensoren virker .. kan problemet ligge der??Måske??
        Administrator på EspressoBar
        Nuova Simonelli Appia 1.GR.
        Mazzer Kony Electronic

Comment

OK, takker.
          Det vil jeg prøve næste gang den driller.
          /A
          NS Oscar
          Behmor 1600
          Fiorenzato T 48

Comment

Mener ikke at du skal komme salt i vandet ... men at Denice vandet måske mangler \"salt\" ifht postevand ... går ud fra at din sensor bruger en strømforbindelse gennem vandet i tanken.

Det ville forklare hvorfor den virker fint med postevand og ikke med Denice ...
            Administrator på EspressoBar
            Nuova Simonelli Appia 1.GR.
            Mazzer Kony Electronic

Comment

OK. Jeg prøver et andet mærke i stedet. Fandt en tråd hvor \"Mimers Brønd\" bliver anbefalet.
              NS Oscar
              Behmor 1600
              Fiorenzato T 48

Comment

Jeg har haft et tilsvarende problem - på en bil..
                Havde en C5, som troede at den vat løbet tør for sprinklervædske, om vinteren hvor der er mere sprit i vandet. HEr hjalp det med lidt salt, så det lyder som en god forklaring
                Vibiemme Domobar
                Mahlkönig Vario
                Gene Café

Comment

Salt er måske alligevel ikke så tosset et bud. Faldt lige over det her link hvor der er en der har samme problem:

http://www.home-barista.com/espresso...alt-t6122.html
                  NS Oscar
                  Behmor 1600
                  Fiorenzato T 48

Comment

Working...
                  X