Opslag

Collapse
No announcement yet.

Adskilning af gruppehoved!!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Adskilning af gruppehoved!!

Hej alle.

På min gamle Silvia var det ret ligefremt hvordan man skilte gruppehoved for rengøring, hvordan er det med et e61 gruppehoved, jeg kan forstå at man skal tage pakningen ud, så følger resten med, men er der en fidus til hvordan man let piller det ud? Jeg har en ide om at man skal bruge en skruetrækker eller lignende, men vil helst ikke ødelægge noget. Så øs af jeres erfaringer! Har desværre ikke kunne finde en god video på Youtube

Hilsen Henrik
    Henrik Palshøj

Re:Adskilning af gruppehoved!!

Hvis der er en skrue i din showerscreen skal du skrue den ud, hvis ikke så spring det over... Jeg bruger en alm. teske til forsigtigt at lirke showerscreenen ud, så følger pakningen med... brug evt to skeer i hver sin side....
    \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Hej Henrik,

Jeg stod med samme spørgsmål her i weekenden på min VBM med E61 gruppehovede.

fandt følgende tråd som beskriver det godt:

http://www.espressobar.dk/index.php?...&catid=48#4475

og et link i tråden henviser til denne guide:

http://www.home-barista.com/forums/h...een-t1120.html

Det var meget nemt og ligetil at \"vippe\" showerscreen og pakning ud. Jeg brugte en flad skrutrækker og uden brug af særlig kraft.

Håber det kan hjælpe lidt. God fornøjelse med det

Jens
      Vibiemme Domobar Junior DB
      Mazzer Mini Electronic A

Comment

Jeg brugte også en flad skruetrækker på min tidligere maskine. Jeg har taget givet den lidt isoleringstape så man ikke kommer til at ridse den fine chrome.
        Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Det er lidt unfair at det skal være så nemt at pille en showerscreen ud på et e61 hoved... :/
          Nuova Simonelli Oscar - Stempelkande - Aeropress
          Mahlkönig \\\"DDR\\\" Guatemala - Compak K3 Chrome

Comment

bss wrote:
            Det er lidt unfair at det skal være så nemt at pille en showerscreen ud på et e61 hoved... :/
            Hehe, har du stadig ikke held med skruen?
            \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Nej, men har heller ikke prøvet. Tror jeg skruer hovedet af maskinen til jul, og tager det med hjem til papa, så må han gøre noget ved det. Han plejer at have en løsning på sådan nogle ting ..
              Nuova Simonelli Oscar - Stempelkande - Aeropress
              Mahlkönig \\\"DDR\\\" Guatemala - Compak K3 Chrome

Comment

Pop Pop så kom filteret af, finten med tesken var genial, og så en fiberklud mellem gruppehoved og ske så er der ingen ridser Super tak for hjælpen og links! Bare underligt at der ikke er en god video på nettet?

Hilsen Henrik
                Henrik Palshøj

Comment

Working...
                X