Opslag

Collapse
No announcement yet.

Cremaen \"Syder\"

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Cremaen \"Syder\"

Hej hej hej

Jeg har lige fået en ny sending bønner hjem fra kaffeagenterne og nu opfører min crema sig underligt.

Hvor jeg før fik det fineste blivende \'crema-skum\' er den nu fyldt med bittesmå bobler og lægger sig efter et par minutter, mens den \"syder\" ligesom en nyåbnet sodavand, hvis man lægger øret til.

Jeg tænker det måske kan skyldes at kaffen er pakket lige efter ristning uden at \"afgasse\" ordentligt. Dog er den pakket i ventilposer. Det er den samme blend som jeg plejer at bruge: \"Espresso Classic\" ristet d. 29. Januar. Jeg har ikke ændret noget i brygningen.

Andre der kender til problemet? Koppen smager som den skal, men ser bare ikke helt rigtig ud, og vanskeliggør latteart i den skrøbelige crema.
    Gaggia Classic
    Gaggia MD58
    Presso Barista 58 mm.

Re:Cremaen \"Syder\"

Det du beskriver virker som kulsyre i bønnerne, er de ikke bare lidt \"for\" friske, synres normal de fleste bønner jeg har brugt til espresso har skulle være en lille uge gamle før det er helt rigtige...
    Hilsen Andreas

Diverse....

Comment

Jeg ved ikke om det bare er fordi de er nyristede, men d. 29 er da omkring en uge siden, og er det ikke ca 7-10 dage efter rist at bønner skulle være aller bedst at bruge?

Det med boblerne du beskriver fik mig til at tænke på det her link:
      http://www.sweetmarias.com/espresso-crema.php

Aner jo ikke om det kan have noget med dit problem at gøre, men anyways
      /Emil Malling

Jeg tager gerne en omvej, hvis følelsen af at opnå noget unikt er til stede - citat Bonderøven.

Rancilio Silvia 2009 - Casadio Istantaneo
      ... Og en ønskeseddel såå lang

Comment

Hej Ejlemos, det kan tyde på at dit vand er for varmt... Prøv at flushe lidt længere tid og se hvordan resultatet så ser ud.

/wedoo
        LM GS/3 MP
        BestProtect Filter
        Compak K-10 Fresh
        Tools: espro/RB/Pullman
        Roaster: 800N Connoisseur

Comment

Re:Cremaen

wedoo wrote:
          Hej Ejlemos, det kan tyde på at dit vand er for varmt... Prøv at flushe lidt længere tid og se hvordan resultatet så ser ud.

/wedoo
          Jo tak, men det var nu Peter L som have problemer
          /Emil Malling

Jeg tager gerne en omvej, hvis følelsen af at opnå noget unikt er til stede - citat Bonderøven.

Rancilio Silvia 2009 - Casadio Istantaneo
          ... Og en ønskeseddel såå lang

Comment

Hahaha, well... tjah var godt nok en smule off track..

Seføli PeterL

/wedoo :woohoo:
            LM GS/3 MP
            BestProtect Filter
            Compak K-10 Fresh
            Tools: espro/RB/Pullman
            Roaster: 800N Connoisseur

Comment

Working...
            X