Opslag

Collapse
No announcement yet.

Eric\'s device/ bryggevandstemperatur

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Eric\'s device/ bryggevandstemperatur

Hej Forum

Jeg er ny her, men ikke helt ny med at lave kaffe. Jeg vil gerne have bedre kontrol over bryggevandstemperaturen på min Vibieme junior HX. Jeg har set/hørt lidt om et termometer der kan monteres i bryggehovedet, eric\'s ting, men kan ikke finde ud af hvor man køber det, og vil også gerne høre om erfaringer, dels generelt, men selvfølgelig også om hvordan det ligger ifht min maskine, montering, problemer, løsninger etc.

Johan
    Alex mkII
    Mazzer Super Jolly E homemade edition
    Gene
    Espro

Re:Eric\'s device/ bryggevandstemperatur

Hej Johan. Du kan købe eric device hos Eric selv...
    Se linket for mere information: http://users.rcn.com/erics/

På denne side ligger der også en prisliste og manual.

Du kan også sende ham en mail - han er meget hjælpsom [email protected]

Har selv et eric device liggende som jeg snart skal montere - kom ved en fejl til at ødelægge det ved første montering! Når det er sagt, så giver det ret meget sig selv at montere og skulle ikke være noget problem, hvis man lige tænker sig om (hvilket jeg så ikke lige gjorde... :-) )

Du overføre pengene gennem paypal til Erics konto og så sender han det. Det tager omkring 5-10 dage at sende og du skal formentligt betale noget moms og told.

God fornøjelse med det, HIlsen Asger
    Vibiemme Domobar Super
    Rancilio Rocky
    I-roast 2

Comment

hvis du er intereseret i at bestille et sammen med mig eller til mig ja alt efter hvor du bor i landet

er fra aalborg har samme maskine som du

51804278 er mit nr du kan bare ringe
      La Spaziale Vivaldi 2
      Mazzer Super Jolly
      Troll tamper
      Bullet R1

Comment

Nu er det måske bare mig som har misset noget på det her område... men hvor finder man noget mere info om Eric\'s device... jeg synes ikke jeg kan finde noget på den side du nævner Asger...
        /Emil Malling

Jeg tager gerne en omvej, hvis følelsen af at opnå noget unikt er til stede - citat Bonderøven.

Rancilio Silvia 2009 - Casadio Istantaneo
        ... Og en ønskeseddel såå lang

Comment

Læs evt denne tråd!
          Henrik Palshøj

Comment

Okay.. jeg skulle måske lige kigge ordenligt inden jeg taler Never mind, har fundet info
            /Emil Malling

Jeg tager gerne en omvej, hvis følelsen af at opnå noget unikt er til stede - citat Bonderøven.

Rancilio Silvia 2009 - Casadio Istantaneo
            ... Og en ønskeseddel såå lang

Comment

HenrikP wrote:
              Læs evt denne tråd!
              Rart at se at min gamle tråd kan bruges endnu ...kaffebrygning og temperaturkontrol har ikke ændret sig det helt store...B)
              Vibiemme Domobar Inox
              Baratza Sette 270

...when the pupil is ready, the teacher will appear...

Comment

Tak til alle, ikke mindst Brownie :-) Et spørgsmål til din glimragende fremstilling: Den der lange satan af en stålstang, hvor i min lille maskine skal den anbringes?

Og Kohaii, pæn kaffemaskine! :-) Jeg bor i kbh, og det skal vi da klart overveje. Ikke sikker på sparer alverden, men alligevel. Jeg har mailet Eric, som har svaret præcis hvilken udgave af devicen man skal bruge til vores maskiner.

JoE
                Alex mkII
                Mazzer Super Jolly E homemade edition
                Gene
                Espro

Comment

JoE wrote:
                  Tak til alle, ikke mindst Brownie :-) Et spørgsmål til din glimragende fremstilling: Den der lange satan af en stålstang, hvor i min lille maskine skal den anbringes?

JoE
                  Den skal du som udgangspunkt slet ikke bruge. Kun den lille med termometeret på skal monteres. Den lange tror jeg er vil noget multimeter tilslutning...men er ikke helt sikker. Jeg brugte den ikke...
                  Vibiemme Domobar Inox
                  Baratza Sette 270

...when the pupil is ready, the teacher will appear...

Comment

Working...
                  X