Opslag

Collapse
No announcement yet.

Oscar 1 fylder ikke tanken helt op - gode råd søges :)

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Oscar 1 fylder ikke tanken helt op - gode råd søges :)

Hej alle

Jeg har netop startet mit "rigtige" kaffeeventyr, hvor jeg har suppleret min siemens eq5 med en Oscar 1. Det har været en lidt kedelig start, fordi selvom maskinen blev solgt som 100% fungerende, er det desværre ikke helt sandheden.

I håb om varmere vand, har jeg trykket "vandføleren" længere ned i kedlen. Herefter har jeg tømt kedlen (tændte maskinen med dampen tændt, når vandet løb ud af damparmen slukkede jeg maskinen, fjernede vandbeholder og tiltede maskinen på skrå). Her kom der meget lidt vand ud, måske en deciliter eller to.

Ved opstart af maskinen kører pumpen og tager vand ind i ca. 8-10 sekunder. Der forsvinder her et par centimer vand fra vandtanken. Når jeg efterfølgende trykker på brygknappen, så kommer der vand ud, og niveauet i vandtanken falder samtidigt med jeg trykker på brygknappen.

Er der nogle gode tips til, hvad dette kan skyldes? Skal jeg prøve og afkalke maskinen? Jeg tør ikke have maskinen tændt særligt længe, da jeg er bange for at varmelegemet tager skade, hvis kedlen ikke er fyldt.

På forhånd tak :-)

Kører pumpen ikke mens du brygger, og vandstanden falder? Det er normalt. Så vidt jeg ved, har mængden af vand i damp delen af kedlen, ikke noget med bryggevandet at gøre.

Jeg har netop afkalker min, efter punkt 13 i denne guide. Linket indeholder også et diagram over maskinen.
    https://www.elektros.it/it/en/tips_t...ml#paragrafo13

Afkalkningen gik fint, men da jeg skyllede efter med bagepulver opløsning, holdt den op med at levere vand ud af bryghovedet. Jeg mistænker at det er fordi indtaget nu er stoppet af gamle aflejringer, som de også skriver i guiden at man risikerer. Så nu venter jeg og ser om den er kommet sig i morgen, ellers må den skilles ad og renses.
    Så hvis du overvejer at afkalke, så hav ovenstående i mente, hvis den ikke er afkalket før, eller for nyligt.
    Hvis nogen har gode råd, inden jeg adskiller, er jeg også modtagelig.

​​

Comment

Working...
    X