Opslag

Collapse
No announcement yet.

Hvad for noget vand bruger I - anbefaling?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Re:Hvad for noget vand bruger I - anbefaling?

Jeg regner med at du bruger modellen der er tilsluttet den direkte vandforsyning klaan
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

Comment

he he ..ja ..men...jeg har sat en 25 liters dunk under og suger fra den..har så sat filteret i skabet under vasken og et par balofixer på..taper så lige 3-4 liter vand i vasken før jeg fylder dunken op..fordi udlejer ikke tiader vi tilslutter uden blikkenslager..så skruger slange på vandhanen hver gang jeg skal ha fyldt op..men spiller max..og tager ikke ret langt tid...meget nemmere og billigere end løbe efter kildevand..

ja jørns hjemmeside er ikke ment for os hjemme baristaer..og derfor er den ikke så informativ..men han tager gerne sin tlf når man ringer til ham..og så får man en pris ..han er til at snakke med og helt ok.. B)
      Hellere en dårlig kaffe end en go rødvin
      rancilio epoca e1, nu med lm pf
      3m kalkfilter
      super jolly..drømmer om en opgrade til santos 55

Comment

klaan wrote:
        he he ..ja ..men...jeg har sat en 25 liters dunk under og suger fra den..har så sat filteret i skabet under vasken og et par balofixer på..taper så lige 3-4 liter vand i vasken før jeg fylder dunken op..fordi udlejer ikke tiader vi tilslutter uden blikkenslager..så skruger slange på vandhanen hver gang jeg skal ha fyldt op..men spiller max..og tager ikke ret langt tid...meget nemmere og billigere end løbe efter kildevand..

ja jørns hjemmeside er ikke ment for os hjemme baristaer..og derfor er den ikke så informativ..men han tager gerne sin tlf når man ringer til ham..og så får man en pris ..han er til at snakke med og helt ok.. B)
        lyder rigtigt godt, kræver dog lidt at ens maskine har fast vand.

Ved du om deres kande er bedre end brita.

Den anden løsning vil nok ikke rigtig fungere hos mig eftersom der i min lejl. er lavet en masse klaphuggeri af værste skuffe. vores hane er ikke sat op som en alm. hane der kommer op fra bordpladen, men den kommer ud fra væggen ligesom det gør i folks badeværelser. nok lavet sådan fordi der oprindeligt ikke var vand i køkkenet. Men de kunne nok have lavet det en smule mere smart og mindre klamphugger agtigt.
        A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

Comment

Jeg har tilsluttet et dva 5 filter med aftapningshane under håndvasken.
          Så kan det også bruges i el kedlen og til madlavning
          -
          Søren P. Schmidt
          LMWDP #393
          -
          Faema C84 - VST 18 & Synesso
          Mazzer Super Jolly
          Mahlkönig Vario
          Pullman Jarrah stamper
          La Pavoni Europiccola
          Porlex Tall Grinder & Zassenhaus Mokka Grinder
          Concept Art stamper

Comment

Jeg har efter mange år med flaskevand valgt et Brita Purity C filter. Jeg skal altså ikke ha\' en kande stående i køleskabet. Jeg har ikke modtaget det endnu, men selvom man ikek skal have direkte vand på sin maskine, er det en god mulighed med en almindelig hane til aftapning.

Uden at ville starte en \"religiøs\" debat, synes jeg ikke det var svært at vælge mellem Brita og Bestmax. Men man skal jo næsten prøve dem side-by-side, for at kunne danne et fair mening om forskellen.

/John
            Izzo Alex Duetto II Dual Boiler PID 2011, Brita Purity C
            Compak K10 Fresh
            Pullman VST 58.35mm, VST 18, 20, VST Lab, ExtractMoJo, MoJoToGo, Brewista

Philips Café Gourmet

Mahlkönig Vario (metal burrs), Lido 3
            Driver, Clever m. Kaffeologie stål filter, Kalita Wave, Espro Press, Bodum French Press, Aeropress, Chemex CM-4 m. Kone MK 2+3, Santos kolbe, V60, Buono m. flow restrictor

Being satisfied is a terrible place to be. - James Hoffmann

Comment

Nogle som kan anbefale en som kan sætte BWT Bestmax op og starte en ny Fuldautomatiske Kaffemaskine op også?
              Skal være i københavns område
              Vedhæftede filer

Comment

Oprindeligt indsendt af hsdk.dk Se indlæg
                Nogle som kan anbefale en som kan sætte BWT Bestmax op og starte en ny Fuldautomatiske Kaffemaskine op også?
                Skal være i københavns område
                Ring til Christian fra Espressotechnics, men vil nok anbefale et Bestprotect og ikke er Bestmax, specielt hvis maskinen var damp (med mindre du specifikt har målt og kender dine hårdheder.

Hils Christian fra KristianK
                KristianK
                En del af EspressoBar

Følg mig meget gerne på
                https://instagram.com/kristianskaffe.dk
                https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

Hjemmeside
                www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

Comment

Hej KristianK

Tak for info, jeg ringer til ham i den kommen uge :-)

Comment

Working...
                  X