Opslag

Collapse
No announcement yet.

video

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• video

Hej alle
    Jeg har forsøgt at oploade en lille film under \"videogalleri\" med det lykkes ikke :-(
    Så jeg poster den her.
    Det er mig som laver en dobbelt espresso på min nyrenoveret Rancilio.

Vh,

Re:video

Hej Morten.

Velkommen til EspressoBar!

Nydeligt shot. Ser ud til at være en rigtig god holdbar crema. Hvilke bønner brugte du?
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Hej MoBak
      Har efter hånden prøvet rigtigt mange bønner, men må erkende at når det drejer sig om bønner til espresso er min favorit Stellini´s espresso bønne, købt hos Stellini i Odense. Jeg har fundet ud af at hvis jeg kværner den en smule mere groft end normalt og der efter stamper den meget hårdt får jeg en fantastisk crema trukket ud af bønnen. Og tro mig den smager fantastisk :silly:

Comment

Tak for svaret. Jeg må få prøvet de Stellini bønner. Jeg har hørt en del om dem fra en bruger herinde, Journey, som også køber sine bønner dér.
        Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
        Baratza Forté
        Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Jeg var så heldig at få en pose af Journey til vores arrangement d. 26/01, og kan sagtens melde mig til gruppen der nyder Stelini bønnerne.

Det er vist noget med at han kun holder åbent tor-fre-lør, men jeg er lidt usikker på det punkt.
          Administator på espressobar
          Izzo Alex Duetto
          Toper Cafemino
          Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
          Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

Comment

Det er vist noget med at han kun holder åbent tor-fre-lør, men jeg er lidt usikker på det punkt.
            Torsdag og fredag 15.30-17.30 og lørdag 10-13

Var lige derude og hente 2 poser igår - det bliver en dejlig weekend :laugh:

Bønnerne derude fra kan helt klart anbefales, er indtil videre favoritterne herhjemme

Vadmann
            Izzo Alex Duetto
            Rancilio Rocky
            Reg. Barber 58 mm messing base. Sort Håndtag
            Xpressivo Luce stamper 58 mm
            Pisa Knock-box
            Masser af kaffe

Comment

Hej Morten, og velkommen blandt alle os andre kaffenyedere :-)

Det ser jo ud til at være et dejligt skud espresso du fik lavet dig der. Jeg har selv fået mig en Silvia, og nyder dagligt de pragtfulde søde skud som denne maskine kan bringes til at levere. Aromaen af friskristet og friskmalet kaffe i en kop - så kan det ikke blive bedre.

Knokler stadig lidt med Latte Art og anden teknik - men det skal nok komme.
              Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
              Østerbro

La Marzocco GS3
              Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

Hej..

Fedest, vidste faktisk ikke vi var så mange fra Odense..
                Og ja Stellini\'s Espresso er super.. Men har i så prøvet hans Milano Espresso. Det er ubetinget min farvorit.

Milano\'en har en super sødme og fylde.. Og det bliver kun bedre jo strammere den bliver..
                Ristretto.. Så er himlen snart nået.. Det er sager..

Og ja det er lidt skod med åbningstiderne.. Men da jeg ikke ristede selv, passede det lige med at jeg hentede mine bønner Torsdag efter arbejde.. Og den gang har jeg fået ham til altid og riste Milano om Onsdagen, Så toppede de nemlig i weekenden..
                Og det kørte som fast rutine.. Så det fandt jeg ikke som et problem.. Men han har desværre heller ikke webshop..

Men nu hvor jeg rister selv, så køber jeg bare en pose grønne bønner derude, som jeg så selv rister.. Men skal da siges at jeg også køber dem ristede derude en gang i mellem stadigvæk..

Og uden og skal gøre alt for meget reklame så kan jeg da sige at han har yderst fornuftige priser på ristede bønner..
                Fra 30 - 37 kr for 250 g... Derfor gik der også et godt stykke tid inden jeg købte en rister selv.. Det var faktisk dengang han futtede sin 12 kg probat af, at jeg blev nød til og købe min gene cafe..

Ps. Har i forøvrigt lagt mærke til at Espressobar jo er repræsenteret hos Stellini.. Både med kalender (med et yderst flot setup på billedet.. ) og visitkort på disken..
                Hilsen Johnny

Faema Legend S1
                Faema MD3000 Touch
                Mahlkoenig Vario
                Jura Ena 9 OneTouch

Tidligere: Rancillio Silvia, ECM Giotto, La Spaziale S1

Comment

Ps. Har i forøvrigt lagt mærke til at Espressobar jo er repræsenteret hos Stellini.. Både med kalender (med et yderst flot setup på billedet.. ) og visitkort på disken..
                  Nej det lagde jeg godt nok ikke mærke til, havde nok tankerne et andet sted (måske på kaffe )

Og ja Stellini\'s Espresso er super.. Men har i så prøvet hans Milano Espresso. Det er ubetinget min farvorit.
                  Jeps men den økologisk er favoritten her, den er super i latte og cappuccino.
                  Veksler dog mellem de andre også, for at få lidt variation.

Vadmann
                  Izzo Alex Duetto
                  Rancilio Rocky
                  Reg. Barber 58 mm messing base. Sort Håndtag
                  Xpressivo Luce stamper 58 mm
                  Pisa Knock-box
                  Masser af kaffe

Comment

Det var Milano Espressoen jeg smagte. Og den ER god ;-)

Godt at høre med kalender og visitkort B)
                    Administator på espressobar
                    Izzo Alex Duetto
                    Toper Cafemino
                    Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
                    Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

Comment

Working...
                    X