Opslag

Collapse
No announcement yet.

Min kildevands-pusher

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Min kildevands-pusher

Hej alle.

Jeg har her til aften talt med min private pusher (ham der leverer kildevand til mig), da jeg skulle bestille 20 x 6 x 1,5 liter kildevand, 180 liter i alt. Min pris - leveret til min hoveddør: 320,- kroner eller kr. 1,78 pr. liter.

Det drejer sig om kildevand af mærket Aqua D\'or (hårdhed: 6° dH, Ph: 7,3).

Jeg skulle hermed have nok til de næste par måneder.

I samme forbindelse spurgte jeg ham, om han evt. ville være villig til at levere et større parti kildevand. Dette sagde han ja til, så længe han ikke skulle køre rundt over hele byen (København) med vandet. Jeg har ikke spurgt på en pris, hvis jeg bestiller et større parti, men jeg vil tro han kan presses til en pris på kr. 14,- for en sixpack med 6 x 1,5 liter kildevand, altså en pris på kr. 1,55 pr. liter.

Jeg vil gætte på at vi for at opnå denne pris skal afgive en samlet bestilling på minimum 60 x 6 x 1,5 liter - men jeg ville lige finde ud af om der var interesse for dette tilbud, før jeg forespørger på en endelig pris.

Vil dette have interesse for nogen? Aftalen bliver så at kildevandet skal afhentes på et forudaftalt tidspunkt på min adresse på Østerbro? Hvis du er interesset, hvor meget er du så interesseret i at bestille?
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Re:Min kildevands-pusher

6 dH er desværre for hårdt efter min smag ;P Det er ellers et godt tilbud - Hvis jeg ikke havde en HX ville jeg sgu nok springe på!
    Sort som en panter, sort som slanter
    Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
    Sort som piloten I en Tie Fighter
    Sort som pletterne på Pongo
    Sort som alle andre end Tintin I Congo
    Sort som en afro, så sæt den kaff' på!

Comment

Hej

Jeg bor i Århusområdet. Er der nogen som har kendskab til en god kildevandspusher der?

Mht. hårdhedsgrad - hvad bør man realistisk set stræbe efter? og hvilke mærker kildevandsmærker kan i anbefale? Pt. køber jeg den lokale kildevand \"Denice\" i Fakta. Den har en hårdhed på 6 - men det er måske helt ude i skoven ...

/Sven-Erik
      Rifraf
      Vibiemme Domobar Super
      Hot Top
      Rancillo kaffekværn

Comment

SEM wrote:
        Mht. hårdhedsgrad - hvad bør man realistisk set stræbe efter? og hvilke mærker kildevandsmærker kan i anbefale? Pt. køber jeg den lokale kildevand \"Denice\" i Fakta. Den har en hårdhed på 6 - men det er måske helt ude i skoven ...
        Sammen med et kalkfilter mener jeg det er tilstrækkeligt blødt - og så naturligvis en afkalkning en gang hver anden måned eller deromkring. Kalk kan aldrig HELT undgåes, så det handler om at minimere det mest muligt - som jeg ser det.

Men jeg er heller ikke en ekspert, så det kan være jeg tager grueligt fejl. :blush:
        Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
        Østerbro

La Marzocco GS3
        Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

SEM wrote:
          .. hvilke mærker kildevandsmærker kan i anbefale? Pt. køber jeg den lokale kildevand \"Denice\" i Fakta...
          Pinar Madran eller Spa kildevand - Begge fås i Metro - hvis du er momsregistreret, eller kender en, eller dit arbejde har kort - og at der i det hele taget FINDES en i din nærhed

Ved ikke hvor Pinar Madran ellers sælges - Spa sælges til ågerpriser i Irma...

Jeg brugte tidligere Denice, da hårdheden var en DEL lavere...
          Sort som en panter, sort som slanter
          Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
          Sort som piloten I en Tie Fighter
          Sort som pletterne på Pongo
          Sort som alle andre end Tintin I Congo
          Sort som en afro, så sæt den kaff' på!

Comment

Flot initiativ Hobzon , men nok desværre lidt for langt på cykel fra det sønderjyske
            Fortid
            La Marzocco GS3
            Casadio Macinadosatore Istantaneo
            Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
            Reg Barber 58mm Anodized/Stål
            Pullman/Synesso ridgeless
            Bumper TS
            Motta Knockbox
            Nutid
            Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
            French Press-Bodum 4 cup

Comment

Det ser ud som om Metro får et besøg af mig en af de nærmeste dage

Tak for tippet.

/Sven-Erik
              Rifraf
              Vibiemme Domobar Super
              Hot Top
              Rancillo kaffekværn

Comment

Working...
              X