Opslag

Collapse
No announcement yet.

Helt ny, og skal igang.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Helt ny, og skal igang.

Ja så er det bestilt Ny Oscar og Ny Grinta Grinder til den, samlet pris 620 Euro Inc forsendelse, har bestilt i rød Smart skal det være, så nu er det slut med Mokka kaffe fra min lille kogeplade.

Men jeg har læst en del indlæg og spurgt til en del men har lgie et pare luksus spørgsmpl til at komme i gang på, jeg skal jo ud og have en tamper, og nogle lækre kopper som på sigt kan bruges tille latte art, og her komme spørgsmål nummer 1 Hvor store skal de være? mener i min kaffe bog står der at man skal bruge 2DL mælk og så giver det jo +30 eller 60 cl alt efter om det er et dobbetl shoot eller singel, men på min mælke skummer fra bodrum vejleder de at man skummer mælken til den fylder det dobbelte, Hmm hvor meget skal Rigtig latte mælk fylde = skummes eller cremes op? altså hvor meget fylder de 2 DL når det er perfekt?

og spørgsmål nummer 2 Nu griner i sku nok, men er det ca 25 sekunder man skal gå efter fra man starter pumpen eller fra der kommer kaffe ud?

Måske ikke de skarpeste spørgsmål, men håber der er andre nybegyndere der kan få glæde af svarende. JUBIII jeg glæder mig, den bliver sendt på mandag. :woohoo:

Re:Helt ny, og skal igang.

Friberg wrote:
    Ja så er det bestilt Ny Oscar og Ny Grinta Grinder til den, samlet pris 620 Euro Inc forsendelse, har bestilt i rød Smart skal det være, så nu er det slut med Mokka kaffe fra min lille kogeplade.
    Te\'løgge

Friberg wrote:
    1 Hvor store skal de være? mener i min kaffe bog står der at man skal bruge 2DL mælk og så giver det jo +30 eller 60 cl alt efter om det er et dobbetl shoot eller singel, men på min mælke skummer fra bodrum vejleder de at man skummer mælken til den fylder det dobbelte, Hmm hvor meget skal Rigtig latte mælk fylde = skummes eller cremes op? altså hvor meget fylder de 2 DL når det er perfekt?
    Risteriet har nogle lækre kopper .. http://www.risteriet.dk/produkter/Kopper-Glas.html .. de er på tilbud i februar måned.

Min mælk vokser ca 30% eller sår\'n, når jeg skummer det op.

Friberg wrote:
    og spørgsmål nummer 2 Nu griner i sku nok, men er det ca 25 sekunder man skal gå efter fra man starter pumpen eller fra der kommer kaffe ud?
    Det er fra pumpen starter .. faktisk er det den tid kaffen er i kontakt med vand ... som jeg har forstået det ...
    Administrator på EspressoBar
    Nuova Simonelli Appia 1.GR.
    Mazzer Kony Electronic

Comment

Takker for tilbage melding, 30 % ok ja det blvier jo så ca 3.3DL kopper jeg skal finde ;-)

Comment

Tillykke med bestillingen! Det skal nok blive fedt!

Mht. stamper skal du bare have en 58mm - enten flad eller med en curve - Jeg har selv en flad, men tror jeg skal erhverve mig en med curve - De er jo smådyre, så regn med omkr. 500,- for stamperen... Kaffeagenterne sælger en Xpressivo til kun 309,- - De har også en Xpressivo Presso Luce 58mm konveks til kun 209,- det kan sgu være jeg selv køber sådan en ;P

Hmm bruger I andre 180ml eller 270ml kopper til lattes? Jeg tror jeg skal have nogle af dem fra risteriet på tilbud
        Sort som en panter, sort som slanter
        Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
        Sort som piloten I en Tie Fighter
        Sort som pletterne på Pongo
        Sort som alle andre end Tintin I Congo
        Sort som en afro, så sæt den kaff' på!

Comment

Jeg bruger de store ... de er gode til dobbelt.
          Mazzer Kony Electronic

Comment

Takker for flere svar, og jeg går efter den tamper med plastik coating, er måske lidt mere lækkert med ældel træ, men tror dne anden er bedst i hånden, vi har j oheller ikke skruetrækkere med træhåndtag \"endnu\" GRIN bare min mening.

om kopperne skal være 180 eller 270 ? hmm ja jeg fatter ikke en kat i min kaffe bog såtr der som sagt en latte er med 2DL mælk + enkelt ellr doobbelt shoot, hvordan får i det ned i sådan en kop?

Mens en Chapotino er med 1.5 DL mælk , den passer nok bedre ned i :lol: eller ?

Comment

PS Bodum´s latte kop er på 4DL

http://www.bodum.com/b2c/index.asp?s...&famSubId=1304

Comment

hmmm lidt mere info jeg lige fandt de siger 50 % op eller max det vil sige 2DL+50% = 2+1= 3DL microfiam milk + 0,6 = en kop på ca 360 ML og ikke 270 ml eller?

Comment

Tag et kig her ...
                  http://www.espressobar.dk/index.php?...9&catid=3#2259

Kan ikke få linket til at virke ... så bare klip og klister ..
                  Mazzer Kony Electronic

Comment

270ml er en stor/dobbelt cappuchino kop ... 360 er vel nærmest en latte kop og 180ml er en alm cappuchino kop ... mener at det var nogenlunde det vi fandt frem til.
                    Mazzer Kony Electronic

Comment

Working...
                    X