Opslag

Collapse
No announcement yet.

Synesso temp sætpunkt

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Synesso temp sætpunkt

Hej Alle,
    Synesso\'s Cyncra er en dejlig maskine, men min erfaring ikke stor. Er der nogen, gerne med hands-on erfaring der kan foreslå et temperatur sætpunkt / flush metode? Eller bare forslag i det hele taget. Jeg bruger for tiden kaffe fra Estate, C-Flat tamper og klide-vand (fra Netto )/ hanevand blandet ca. 75/25. Resultatet er en kaffe der selv om den starter helt dyb-brun når den kommer ud hurtigt går over i lys gul efter ca 15 sek.

Michael
    Synesso Cyncra
    Mazzer Mini Electronic -A
    Reg Barber 58,6 mm US, Euro, Flat og C-Flat
    Alessi 9090-6 Moka

Re:Synesso temp sætpunkt

Hvor meget doserer du i filteret?
    Good, fast, cheap... Pick two!

Comment

RuneL wrote:
      Hvor meget doserer du i filteret?
      Omkring 18 - 19 gr
      Synesso Cyncra
      Alessi 9090-6 Moka

Comment

Bruger du WDT?

Mini\'en har det med at lægge det mere fintkværnede i den ene ende af kurve og det mere grovkværnede i den anden (= early blonding), hvis man ikke rotere filterholderen under kværning (eller endnu bedre bruger WDT).

Det er for tidligt at gå så højt op i flush-rutinen. Gør f.eks som du har set Klaus gøre det - og gør det på samme måde hvergang.

Jeg har endnu ikke været ombord i Estates blends, så jeg har ingen ide om hvad de kan lide af temperatur. Men i første omgang skal nu nok også bare koncentrerer dig om at få skudet til at kører i 25 sekunder uden egentlig blonding (Den må godt blive lysere og mere ensartet i farven hvis du hiver fuld volume ud af dine skud).

Comment

Jacob wrote:
          Bruger du WDT?

Mini\'en har det med at lægge det mere fintkværnede i den ene ende af kurve og det mere grovkværnede i den anden (= early blonding), hvis man ikke rotere filterholderen under kværning (eller endnu bedre bruger WDT).

Det er for tidligt at gå så højt op i flush-rutinen. Gør f.eks som du har set Klaus gøre det - og gør det på samme måde hvergang.

Jeg har endnu ikke været ombord i Estates blends, så jeg har ingen ide om hvad de kan lide af temperatur. Men i første omgang skal nu nok også bare koncentrerer dig om at få skudet til at kører i 25 sekunder uden egentlig blonding (Den må godt blive lysere og mere ensartet i farven hvis du hiver fuld volume ud af dine skud).
          Jeg bruger ikke WDT men kværner kaffen ned i en lille keramik kop som jeg så fordeler med en lille nål og derefter ned i filteret.
          Ja jeg forsøger lige nu med samme måde som set med Klaus på Utube: 93.5°C og flush i ca. 5 sek.
          Jeg kører dem i 10 - 15 sek max. for at bevare en smule af den gode farve.

Michael
          Synesso Cyncra
          Alessi 9090-6 Moka

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎