Kan man lave en ordentlig Cappucino på skummetmælk, eller skal det være sødmælk?
Opslag
Collapse
No announcement yet.
Skummet-, let- eller sødmælk
Collapse
X
-
Re:Skummet-, let- eller sødmælk
mowgly wrote:
Kan man lave en ordentlig Cappucino på skummetmælk, eller skal det være sødmælk?
Noget andet er smagen, jeg syntes altså en cappucino lavet på skummetmælk er lidt tynd i smagen, men hvis man bedst kan li\' dem sådan så skal man da lave dem sådan.Michael EPO Rasmussen
Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche
-
Jeg vil helt sikkert anbefale sødmælk til cappuccinoen. Skummetmælk kan sagtens give store mængder af skum, men det vil være en meget luftholdig (tør) skum uden den dejlige elasticitet og cremethed som sødmælken giver. Smagen bliver meget bedre på sødmælk synes jeg og endnu vigtigere er nok mundfølelsen, som jo er en stor del af cappuccino-oplevelsen. Og den synes jeg ikke man får med skummetmælk.
Comment
-
klaus wrote:
Jeg vil helt sikkert anbefale sødmælk til cappuccinoen. Skummetmælk kan sagtens give store mængder af skum, men det vil være en meget luftholdig (tør) skum uden den dejlige elasticitet og cremethed som sødmælken giver.Michael EPO Rasmussen
Comment
-
Hvad angår smagen og herlighedsværdien ved god kaffe, så er skummetmælk vel bare no-go, og for den sags skyld også sojamælk (gud forbyde det :laugh: ).
Personligt bruger jeg tit halv let- og halv sødmælk hældt sammen, da det er næsten lige så godt som ren sødmælk.
/OleMvh. Ole
Expobar Leva Dual Boiler - Macap M4D - TORR tamper - Gene Café
Comment
-
mowgly wrote:
Så jeg kommer nok ikke udenom sødmælk
Eneste problem er naturligvis det høje fedtindhold - som generer mig lidt.
Men så må jeg jo bare ud og løbe :laugh:
Og ellers. God løbetur! :silly:
Comment
-
klaus wrote:
mowgly wrote:
Så jeg kommer nok ikke udenom sødmælk
Eneste problem er naturligvis det høje fedtindhold - som generer mig lidt.
Men så må jeg jo bare ud og løbe :laugh:
Og ellers. God løbetur! :silly:
:laugh: :laugh: :laugh:
nu ved jeg godt hvorfor casper vil ha\' en ny cykel, cappuchino og ikke mindst SHAKERATO!!!
(jeg ved godt der ikke er mælk i Shakerato men der er sukker i og Joul er joul om de så kommer fra sukker eller mælke fedt)Michael EPO Rasmussen
Comment
-
Man kan til nøds lave mælkedrikke af letmælk, hvis man ikke har sødmælk ved hånden - Men alt under letmælk er ikke værd at spilde sin tid på - Det smager simpelt hen slet ikke så godt som med let- og sødmælkMen ok. To each his/her own. Jeg kender folk der elsker smagen af sødetabletter, diet coke osv - Så mon ikke der rent faktisk *er* nogen der foretrækker sin cappuccino med skummetmælk?
*shiver*Sort som en panter, sort som slanter
Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
Sort som piloten I en Tie Fighter
Sort som pletterne på Pongo
Sort som alle andre end Tintin I Congo
Sort som en afro, så sæt den kaff' på!
Comment
Comment