Opslag

Collapse
No announcement yet.

Måling af temp

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Måling af temp

Hej jeg har lige købt såden en her: http://www.nuovaricambi.it/caffemarc...SSO%20MACHINES

(den nederste)

og så regnede jeg jo med at jeg skulle hjem og måle tryk og temperatur.
    Mit tryk ligger lidt over 9 bar når har lukket for hanen (det samme som hvis der var blindfilter i) så det er jo godt nok

men, når jeg så vil måle temperaturen, stiller jeg hanen så det ca. tager 25 sec om at fylde 60ml, har termometret i og tænder for maskinen, men termometret er alllt for langsomt, har prøvet med et par andre jeg har med samme resultat.
    Jeg kunne jo blive ved med at hælde vand ud, men så får jeg jo ikke en præcis måling for maskinen hiver jo også koldt vand ind i tanken.

Er der nogen der har et trick til hvad jeg kan gøre??

Eller er der nogen her i århus området der har et hurtigt termometer som jeg må låne??

Mvh
    Lars THybo
    8270 Højbjerg

Pour over - The Second Best Use for Your Right Hand

Nuova Simonelli Musica, Casadio , Mahlkönig Guatemala , Hottop Analog
    og de fleste manuelle brygmetoder www.thybo.org

Re:Måling af temp

Jeg har haft lånt sådan en dims, og oplevede det samme. Temperaturmålingerne fungerede slet ikke. Kunne ikke få termometret til at vise mere end ca. 80 grader. Og det ved jeg er forkert.

Løsningen må være at finde et andet termometer til...

PS: Pas på!!!! Hold altid ved termometer-proben når du sætter tryk på. Jeg har stadig et fint ar fra da jeg brugte det lånte udstyr, fordi termometret blev presset ud og en stråle med 90 grader varmt vand blev spulet ud på min arm...:huh:
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Re:Måling af temp

hehe ja =) termometret bliver skudt rimelig hurtigt ud =D men ved hjælp af en rørtang så kan man spænde pakningerne så hårdt at det godt kan holde til det.

er igang med at spørge diverse firmaer om de har et der kan bruges til det, som ikke er så dyrt som et fluke 51
      8270 Højbjerg

Pour over - The Second Best Use for Your Right Hand

Nuova Simonelli Musica, Casadio , Mahlkönig Guatemala , Hottop Analog
      og de fleste manuelle brygmetoder www.thybo.org

Comment

Working...
      X