Opslag

Collapse
No announcement yet.

Sirupper i kaffen

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Sirupper i kaffen

hej,

laver du kaffe med sirup, og har lyst til en god sirup? Du bør tjekke Monin\'s sirupper ud, da de er perfekte til formålet, og endda også til barskabet! - og så gør det jo ikke ringere at de har været med til at sponsorere WBC.

Jeg fandt sirupperne i min vinhandel, og de koster i omegnen af 80 kr for 0,7 L

http://www.monin.com/france/en/syrups.php

http://www.monin.com/france/en/cafe.html
    If it weren\\\'t for coffee, I\\\'d have no identifiable personality whatsoever. ~David Letterman

Re:Sirupper i kaffen

Jeg har prøvet Hasselød og Karamel, ud af de to kan jeg bedst lide karamel, men efter at have brugt det i en periode er jeg stoppet helt. Synes det meste smager bedst uden sirup må jeg indrømme

Men stadig godt at have i skabet hvis man får piger på besøg der bare ikke kan få deres latte til at smage sødt nok og mindst muligt af kaffe :P
    Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Jeg har også prøvet sirupper til cappucino/latte, men synes det bliver lidt kvalmende i længden, men har så fundet ud af at bruge økologisk ahornsirup i stedet, hvilket er en del mildere. Udover mig selv kan mine gæster vældig godt lide det. Her i varmen efter en strandtur laver jeg en stor capuccino inden, og når jeg kommer hjem blender kommer jeg 2 tskf. ahornsirup, lidt bourbonvanille og isterninger og blender det hele. Skønt og energiopbyggendeB)

Comment

jaa jaa ... sirup er for tøser, og andre umandige som drikker iskaffe, latter og farvestrålende cocktails

(men nu kan i jo få muligheden for at slæbe med hjem og prøve hvor godt det er, som jeg kan forstå du også har forsøgt dig med ... )

If it weren\\\'t for coffee, I\\\'d have no identifiable personality whatsoever. ~David Letterman

Comment

den sirup med vanilie er skide god til iskaffe :P

Comment

Skurken wrote:
            Jeg har prøvet Hasselød og Karamel, ud af de to kan jeg bedst lide karamel, men efter at have brugt det i en periode er jeg stoppet helt. Synes det meste smager bedst uden sirup må jeg indrømme

Men stadig godt at have i skabet hvis man får piger på besøg der bare ikke kan få deres latte til at smage sødt nok og mindst muligt af kaffe :P
            MHS. til sødmen og mindst mulig smag af kaffe, måske du skulle prøve en af deres alcohol opskrifter næste gang du får piger besøg , det skulle efter sigende have en hvis effekt , så kan du senere på dagen prøve tilsætte lidt kaffe , det er ikke sikkert de opdager det så , bare et tipB)
            Fortid
            La Marzocco GS3
            Casadio Macinadosatore Istantaneo
            Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
            Reg Barber 58mm Anodized/Stål
            Pullman/Synesso ridgeless
            Bumper TS
            Motta Knockbox
            Nutid
            Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
            French Press-Bodum 4 cup

Comment

ha ha ha 8) - god humor

Comment

Tippet er hermed noteret Wolff! :laugh:
                Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Disse laver altså også nogle suveræne sirupper!!! http://www.1883.com/default.htm
                  \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Nu er det jo heller ikke så svært at lave sin egen sirup =) (har kun problemt med at det krystaliser med tiden)
                    8270 Højbjerg

Pour over - The Second Best Use for Your Right Hand

Nuova Simonelli Musica, Casadio , Mahlkönig Guatemala , Hottop Analog
                    og de fleste manuelle brygmetoder www.thybo.org

Comment

Working...
                    X