Opslag

Collapse
No announcement yet.

Underligt tryk fald.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Underligt tryk fald.

Hej i forlængelse af tråden om kildevand og kalk filter, har jeg i dag haft en underlig oplevelse.

Min Silvia som snart er 11 måneder gammel, heraf 1 i min varetægt. Har altid kørt på kildevand, så inspireret af gårsdagens snak om kalkfilter etc, kom jeg i tanke om at jeg havde et filter jeg havde købt hos agenterne, og aldrig havde fået monteret. Det her.

Det er godt nok stort i tanken, men andre taler om det som har Silvia så det er vel ok, det blev selvfølgelig nedsænket i kildevand i 5-10 min inden montage.

Nå men så i dag skulle jeg lave den første kop med filteret på...

Pludselig virket det som om maskinen havde mistet pusten, der var ikke det samme tryk, og back flushen virket også sløvere. Efter at have afmonteret filteret, fortaget lidt kemisk rens og flushet en masse er barnet nu tilbage...

Spørgsmålet er hvad har jeg gjort galt? Jeg mener når det virker for andre?

Hilsen Henrik
    Henrik Palshøj

Re:Underligt tryk fald.

Du fik ikke monteret det på den forkerte slange, vel?
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

Nop, på den med slidsen i )
      Henrik Palshøj

Comment

Hej..

Det er med 99% sikkerhed fordi filteret ikke har været helt fyldt med vand..
        Har du husket og \"prime\" filteret ved og have det stående i en kande vand, hvor man så kan vende og dreje filteret til ALT luften er ude..

Jeg oplevede det samme på min silvia ved første filter.. Hvis der er luft i filteret, så kan den ikke suge vand ind i kedelen..
        Hilsen Johnny

Faema Legend S1
        Faema MD3000 Touch
        Mahlkoenig Vario
        Jura Ena 9 OneTouch

Tidligere: Rancillio Silvia, ECM Giotto, La Spaziale S1

Comment

Journey wrote:
          Hej..

Det er med 99% sikkerhed fordi filteret ikke har været helt fyldt med vand..
          Har du husket og \"prime\" filteret ved og have det stående i en kande vand, hvor man så kan vende og dreje filteret til ALT luften er ude..

Jeg oplevede det samme på min silvia ved første filter.. Hvis der er luft i filteret, så kan den ikke suge vand ind i kedelen..
          Jeg tror også helt sikkert dette er årsagen. Jeg havde problemet med samme filter for nylig. Af én eller anden grund havde det vendt sig på hovedet i tanken, så bunde, hvor vandet suges ind, stak ovenud af tanken. Dermed blev filteret selvfølgelig suget tomt. Jeg stilte det i en kande vand og forsøgte at fylde det, men først da jeg stilte det op med studsen til slangen vendende opad (så lufter søger den vej), startede pumpen og lod denne køre et stykke tid, var alt luften ude af filtret, og alt fungerede igen som det skulle.
          Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
          Baratza Forté
          Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

MoBak wrote:
            Jeg tror også helt sikkert dette er årsagen. Jeg havde problemet med samme filter for nylig.
            Årh hvad - har du både bestmax og tank-filter monteret samtidigt?
            Good, fast, cheap... Pick two!

Comment

RuneL wrote:
              MoBak wrote:
              Jeg tror også helt sikkert dette er årsagen. Jeg havde problemet med samme filter for nylig.
              Jep

La Marzocco GS/3
              Baratza Forté
              Bestmax filter

Comment

MoBak wrote:
                RuneL wrote:
                Jep
                Ødelægger det ikke pointen i bestmax-filteret? Jeg mener, det fjerner karbonathårdheden, og så tilsætter du ekstra salt med et ionbytterfilter?

Comment

RuneL wrote:
                  MoBak wrote:
                  RuneL wrote:
                  Jep
                  Ødelægger det ikke pointen i bestmax-filteret? Jeg mener, det fjerner karbonathårdheden, og så tilsætter du ekstra salt med et ionbytterfilter?
                  Er dette et ionbytter filter? Det anede jeg ikke... :blush:

La Marzocco GS/3
                  Baratza Forté
                  Bestmax filter

Comment

MoBak wrote:
                    I water faq\'en kalder han det ihvertfald et ionbytterfilter, men om det lige er præcis det samme som dit ved jeg ikke.
                    Det var måske værd at undersøge, når du nu har investeret i det fine bestmax-filter som jeg slet ikke er misundelig på

Comment

RuneL wrote:
                      MoBak wrote:
                      I water faq\'en kalder han det ihvertfald et ionbytterfilter, men om det lige er præcis det samme som dit ved jeg ikke.
                      Det var måske værd at undersøge, når du nu har investeret i det fine bestmax-filter som jeg slet ikke er misundelig på
                      Ja, det vil jeg da helt klart gøre...

La Marzocco GS/3
                      Baratza Forté
                      Bestmax filter

Comment

Working...
                      X