Opslag

Collapse
No announcement yet.

Købes: Kværn til stempelkaffe

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Købes: Kværn til stempelkaffe

Hey folkens,

Da jeg er begyndt at drikke mere og mere stempelkaffe på det sidste, så står jeg lidt og mangler en nr. 2 kværn. Det er nemlig alt alt for irriterende at skulle indstille min k3 til stempel og tilbage igen lige bagefter - desuden spiller jeg en del bønner på det skidt.

Derfor må jeg da have mig en ekstra kværn, jeg kunne jo gå ud og finde en af de billigste, men ville gerne lige have en der er nummeret bedre.

Så hvis der er en der ligger inde med en kværn som de gerne vil af med, eller hvis de nu skulle til og opgradere alligevel

Grunden til at jeg skriver herinde er selvfølgeligt at jeg er interesseret i en \"rigtig\" kværn, dvs. ikke bodum, krups mv.

Budgettet lyder på 500-800, hvis i har noget der er lidt dyrere, så skriv, og det kan være vi alligevel finder ud af noget

På forhånd tak.
    Nuova Simonelli Oscar - Stempelkande - Aeropress
    Mahlkönig \\\"DDR\\\" Guatemala - Compak K3 Chrome

Re:Købes: Kværn til stempelkaffe

Jeg har set at Kaffeagenterne netop har fået en interessant kværn hjem der vil være godt til stempel/filter. Det lyder som om det er de 38 mm koniske kværnblade der går igen i mange kværne (Isomac, Minimoka, Inox, Innova I2 osv). Den kunne være et bud.
    La Marzocco GS/3 AV
    Mahlkönig K30 Vario
    Mahlkönig Vario Home m/stålknive
    La Pavoni Professional
    Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
    BLOG

Comment

Sonne wrote:
      Jeg har set at Kaffeagenterne netop har fået en interessant kværn hjem der vil være godt til stempel/filter. Det lyder som om det er de 38 mm koniske kværnblade der går igen i mange kværne (Isomac, Minimoka, Inox, Innova I2 osv). Den kunne være et bud.
      Den havde jeg slet ikke set.

Er ellers lidt bange for at de 38mm blade er lidt få små, så der bliver udviklet for meget varme. Nogen der ved noget om det?

Hvis det ikke er det store problem, så er det helt sikkert et rigtigt godt bud.

Comment

Er der nogen, der ved, hvordan ovennævnte kværn klarer sig i forhold til Tre Spades\' den billige?
        Rocket Appartamento (tidl ECM Giotto, Vibiemme Domobar SB)
        Mahlkönig Vario (tidl Mazzer Super Jolly, Ascaso I2)

Comment

bss wrote:
          Er ellers lidt bange for at de 38mm blade er lidt få små, så der bliver udviklet for meget varme.
          Innova I-2 bruger også 38mm koniske kværnblade. Den er der mange her på EB der bruger og med godt resultat. Mht varme kommer det nok an på hvor mange omdrejninger den kører med og det fremgår desværre ikke.
          La Marzocco GS/3 AV
          Mahlkönig K30 Vario
          La Pavoni Professional
          Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
          BLOG

Comment

Hvad med Antigua, også med koniske knive. Den er da i hvert fald pænere end Tre Spades
            Udstyr
            Rancilio Silvia
            Mahlkönig Vario

Comment

Ja, jeg overvejer også selv en Antigua til stempel derhjemme. Den skulle efter hvad jeg har læst være super god til stempel og filter, og ja, så er den da også i den pæne ende af skalaen.
              Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

At den er pæn er da også en god ting, jeg har også haft kigget på en antiqua.

Det ville nu være dejligt hvis jeg kunne kværne direkte ned i kanden, når den står på en vægt. Men det kan godt være det er helt umuligt.

Bruger i andre bare jeres normale kværne til stempel?

Comment

bss wrote:
                  Jeg bruger en Krups GVX. (kr. 600)
                  La Marzocco GS/3 AV
                  Mahlkönig K30 Vario
                  La Pavoni Professional
                  BLOG

Comment

bss wrote:
                    Grundet salget af min espressomaskine har jeg lige nu to kværne, jeg bruger til stempel/filter. Min normale espressokværn Casadio Istantaneo, som kværner sindsygt hurtigt, når det er i indstilling til stempel eller filter. Denne brugte jeg i en periode til både espresso og stempel, men blev træt at af skifte bønner to gange om dagen.

Derfor købte jeg en Eureka Mignon til stempel. Det er måske lidt overkill, men jeg foretrak at købe en kværn, som også kunne bruges til espresso hvis hovedkværnen skulle blive defekt, eller hvis jeg i en periode skulle have lyst til at køre med to blends. Så hjalp det også, at jeg fik et fornuftigt tilbud på en let brugt, som Niels i KaffeMekka havde taget retur fra en kunde, som fortrød og opgraderede.
                    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
                    Baratza Forté
                    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

MoBak wrote:
                      bss wrote:
                      Grundet salget af min espressomaskine har jeg lige nu to kværne, jeg bruger til stempel/filter. Min normale espressokværn Casadio Istantaneo, som kværner sindsygt hurtigt, når det er i indstilling til stempel eller filter. Denne brugte jeg i en periode til både espresso og stempel, men blev træt at af skifte bønner to gange om dagen.

Derfor købte jeg en Eureka Mignon til stempel. Det er måske lidt overkill, men jeg foretrak at købe en kværn, som også kunne bruges til espresso hvis hovedkværnen skulle blive defekt, eller hvis jeg i en periode skulle have lyst til at køre med to blends. Så hjalp det også, at jeg fik et fornuftigt tilbud på en let brugt, som Niels i KaffeMekka havde taget retur fra en kunde, som fortrød og opgraderede.
                      Det er jo også noget af en luksus, men jeg ville egentligt også helst have -hvis det kan lade sig gøre, at jeg måske kunne finde en af de billige espressokværne brugt, som måske skulle have skiftet blade eller sådan noget.

Comment

Jeg har tænkt på en KitchenAid - brugt. Den er pæn og er sikkert god til stempel.
                        La Marzocco GS/3 AV
                        Mahlkönig K30 Vario
                        La Pavoni Professional
                        BLOG

Comment

Working...
                        X