Opslag

Collapse
No announcement yet.

49 mm stamper

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 49 mm stamper

Købes en 49 mm stamper.
    Jeg er nyfødt semi kaffeentusiast.
    Ved ikke så meget om det endnu, men der er her jeg vil bruge dette forum, for at få gode råd.

Re:49 mm stamper

Thøger wrote:
    Købes en 49 mm stamper.
    Jeg tror ikke rigtig der er nogen der har en ekstra 49 mm tamper liggende i skuffen (men på den anden side så skal man aldrig sige aldrig) eller vil jeg forslå dig at købe en Reg Barber Risteriet plejer at ha\' 49mm baser liggende på lager.
    Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Hey

jeg havde selv problemer med at finde en 49 mm tamper. Jeg har en modificeret thermoblock maskine, købt længe før jeg fandt ud af hvad kaffe egentlig drejer sig om. Dog er jeg på SU og opgraderingen til en \"rigtig\" maskine må vente til jeg kan hæve min første månedsløn. Efterhånden har jeg dog fået modificeret maskinen så meget at jeg godt kan få hæderlig kaffe ud af den.

Tilbage til spørgsmålet. Jeg fandt ud af at \"lever\" maskiner typisk har en mindre kurv end semiautomatiske, hvorfor skal jeg ikke kunne sige, men sådan forholder det sig. Den gamle gruppe til LaPavonis Europiccola er også på 49 mm. Efter lang tids søgen fandt jeg en engelsk webshop som ligger inde med alle reservedele til Europiccola serien. Og som selvfølgelig også har tampere som passer dertil. Billigt endda (stadig studerende).

prøv at kigge lidt på siden, jeg har kun gode erfaringer med dem, har købt en hel del derovre i forbindelse med mine modificeringer.

link: Espressoservices
      Nuova Simonelli Musica
      Mazzer Major (espresso)
      58 mm Pullman Barista tamper
      Gene Café rister
      Diverse stempelkander og andet gejl

Comment

Tak Skall. Den side vil jeg lige kigge viderer på imorgen =0)

Taxi
        Jeg er nyfødt semi kaffeentusiast.
        Ved ikke så meget om det endnu, men der er her jeg vil bruge dette forum, for at få gode råd.

Comment

Thøger wrote:
          Købes en 49 mm stamper.
          Jeg vil også anbefale Risteriet, hvis du ikke har fået fat i én endnu?! Der købte jeg mig en fin Reg B i 49 mm
          Elektra Microcasa a Leva
          Demoka-Minimoka kværn
          RB 49mm short ball i træ/stål
          MokaMaster fra VEV-Vicano ita.
          Don Pedro-vaacum kaffebrygger (Bodum
          )

Comment

Working...
          X