Opslag

Collapse
No announcement yet.

La Speziale Mini Vivaldi II

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• [Sælges] La Speziale Mini Vivaldi II

Maskinen er købt af en bruger på e-bar der ikke ville drikke så meget kaffe længere. Det er ikke derfor jeg sælger. Jeg er på opgraderingseventyr [emoji846] Maskinen blev oprindeligt købt hos Stellini i marts 2013 af den tidligere ejer. Han fyldte kun kildevand på maskinen, og jeg har udelukkende brugt filtreret vand gennem en brita kande. I lange perioder har jeg også haft filter nede i tanken. Den er jævnligt backflushet, og ellers har der faktisk ikke været nogen issues med den. Den kører bare. God steam kraft og god kaffe! Desuden synes jeg at den simple opbygning gør det nemt at brygge god kaffe på den igen og igen. Min hustru bruger den også uden problemer. Kort fortalt får man her en maskine der flankeret af en fornuftig kværn bare laver gode kopper igen og igen.

Hvis der er interesse er man selvfølgelig velkommen til at komme forbi og prøve og mærke [emoji6]

Beskrivelse fra en hjemmeside:
    Mini Vivaldi II fra La Spaziale er en fantastisk espressomaskine med dobbelt kedel /*dual boiler, hvor både damptryk kan styres samt brygtemperatur med 1 grads nøjagtighed. Vivaldi Mini har også volumetrisk dosering, hvilket betyder at maskinen kan programmeres til at give præcis samme mægde hver gang og altså stoppe selv. Maskinen er med vibrationspumpe, hvilket giver nogle dejlige espressoskud på grund af pumpens rolige opbygning af brygtryk. Deruover er maskinen med vandtank, så den kan stå alle steder.

Om maskinen:
    Maskinen har lige fået skiftet gruppepakning og sikkerhedsventil.

Derudover er der en del udstyr der følger med så man kan nørde igennem:

* en net-dispersion screen og en 9 mm dispersion block i materialet POM lavet af Thebat18
    * bundløst PF
    * PF med dobbelt spout
    * PF med single spout
    * to præcisionsfiltre fra Tidaka (dobbelte)
    * Enkelt skud filter
    * 9 mm dispersion block fra Tidaka med passende skrue
    * 2 tampere (konveks) den ene fra Tidaka med træhåndtag (beli)
    * tragt fra Tidaka
    * ekstra steamtip
    * blindfilter til backflush

Småfejl på maskinen der skal nævnes:
    * Maskinen har en mindre ridse på bagsiden
    * Der har været noget utæthed øverst på dampkedlen, men det er ikke et issue nu, jeg kunne bare konstatere det da jeg åbnede den
    * Når tanken er ude drypper hanstikket i maskinen en smule ned på bordet indtil man sætter tanken til igen. Tænker det er en simpel øvelse at skifte den dims der sidder derinde hvis man bliver irriteret over det. Har dog ikke undersøgt det nærmere.

Tænker at prisen skal være omkring de 6K.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Super laber maskine (taler af erfaring da jeg har en magen til) og til en god pris. Alle anbefalinger herfra!

Jeg savner en tamper som matcher min Niche Zero så tænker på om du vil sælge den i træ fra?

Ellers er det bare at sige god fornøjelse til den fremtidige ejer

Espresso: La Spaziale S1 Mini Vivaldi II Kværn: Niche Zero Rister: Bullet R1 V2 Div.: V60, Aeropress, Stempel

Comment

Ja, det er en konge maskine

Jeg tænker at sælge det hele samlet så en ny ejer kan få glæde af alt udstyret...

Comment

Solgt.

Comment

Working...
        X