Opslag

Collapse
No announcement yet.

Rancilio Silvia sælges

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Rancilio Silvia sælges

Hej,

jeg sælger min Rancilio Silvia da jeg ønsker at opgradere til en Dalla Corte fra Kontracoffee.
    Silvia er fra januar måned i år (det vil sige stadig med garanti), og den er jævnligt afkalket (med breve fra ascaso). Ellers kan jeg sige at den er i meget fin stand.

Maskinen står i København og prisen er 3000 kr.

Den er købt hos www.espressokaffe.dk (på Fyn).

Mvh.

Thomas

Re:Rancilio Silvia sælges

Hej Thomas og velkommen til!

Uhh... er det en mini eller en mini super du går efter?
    Hvad koster de egentlig de maskiner? Synes ikke jeg kan se nogen priser på dem.
    Administrator på EspressoBar

Black coffee rules...

Comment

Hej Søren,

tak skal du have. Jeg tænker på en Mini. Såvidt jeg kunne forstå, så er forskellen kun at Super Mini har en større vandtank. Det er inde hos Kontracoffee jeg så den. Det er umiddelbart svært at finde review om den, men de var altså meget begejstrede for den hos Kontra.

Mvh.

Thomas

Comment

Hov - jeg glemte at skrive hvad de koster. Kontracoffee kører et tilbud der hedder 11.500 kr.

Comment

11.500 inch:

Nej, det er måske nok fair nok. De ser i hvert fald lækre ud og med dual boiler - men ville da gerne se lidt review på dem.

Black coffee rules...

Comment

Hmm... deres gamle model ser nu mere "classic" ud.

link til CoffeeGeek

Black coffee rules...

Comment

11.500 er såvidt jeg kan se en rigtig god pris på en Dalla Corte Mini.

I hvert fald en stor forbedring fra de 14.500 som de plejer at koste.... Det er vel svært at finde en dual-boiler maskine meget billigere (og her ser jeg bort fra de udskældte Kitchen Aid-maskiner).

Michael fra Kontra taler meget varmt om maskinen - men han er selvfølgelig hellere ikke helt objektiv... Såvidt jeg husker kan man styre vandtemperaturen som på en PID'ed maskine. Hvilket er det eneste jeg savner på min Alex. Men det problem prøver jeg dog at løse på en anden måde (mere om det i en anden tråd!).

APK
              La Marzocco GS/3
              Casadio Istantaneo
              Gene Café
              Aeropress
              Hario V60

Comment

Re:Rancilio Silvia

Hej igen.

Arh.. jeg talte lige med kontra igår, og de fraråder absolut at bruge hane vand. Grunden til det er at man åbenbart ikke kan afkalke en maskine med to boilere..

Jeg er ikke meget for at købe en espressomaskine som kun fungerer med kildevand, da jeg ikke gider slæbe alt det vand.

Nå, jeg vil sætte salget af Silvia på hold, indtil jeg finder en løsning...

Men tak for alle kommentarer og indlæg.

Mvh.

Thomas

Comment

Med de 3000 man tilsyneladende sparer kunne man vel godt bruge lidt på et kalkfilter, så man slap for kildevandet...

/Peter
                  Rancilio Silvia - PID
                  Macap MC4 Stepless
                  Behmor 1600
                  Xpressivo Presso Barista

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away. - Antoine de Saint-Exupery

Comment

Hvad med kalkfilter i maskinen og brug af en Clearly kande?

Jeg ved ikke om det er lige så godt som at bruge kildevand, men det var da en oplagt løsning
                    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
                    Baratza Forté
                    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Er denne maskine solgt ?

// Frederiksen
                      Med venlig hilsen

Lars Ravnholdt Frederiksen

- Izzo Vivi PID IV
                      - Mito istantaneo 75
                      - BestMax filter

Comment

Indlæg flyttet hertil

Post edited by: MoBak, at: 2007/12/08 10:59
                        Good, fast, cheap... Pick two!

Comment

Hej Lars.

nopes den er endnu ikke solgt.

mvh.

Thomas

Comment

Hej Thomas,

Jeg har også lige investeret i en Dalla Corte Mini. Jeg er indtil videre super glad for maskineriet, er dog stadig på øve-stadiet, og er endnu ikke nået til den perfekte cappucino....men jeg øver og øver (ikke så systematisk som ham Hobson - det er ret imponerende at læse om de ting han gør B) )! Jeg har fx. stadig problemer med at få mikroskum.

Ville bare lige høre, om du havde købt maskineriet og om du er tilfreds med dit køb? Har derudover et par spørgsmål, som du muligvis kan besvare:

Hvad gør du for at vedligeholde maskinen og hvor ofte?
                            Hvor ofte \"backflusher\" du?...og når du gør det, hvad gør du så helt præcis? Skal man lade den køre så længe, at den sender \"sæbeskyllevand\" i spildbakken?
                            Hvilken type vand bruger du? (Jeg bruger clear kande og kalkfilter).

På forhånd tak!

Dalla Corte Mini
                            Macap M4 electronic

Comment

lbhan wrote:
                              Hvor ofte \"backflusher\" du?...og når du gør det, hvad gør du så helt præcis? Skal man lade den køre så længe, at den sender \"sæbeskyllevand\" i spildbakken?
                              Hvilken type vand bruger du? (Jeg bruger clear kande og kalkfilter).
                              Nu spurgte du ikke mig, men jeg sparker lige lidt ind Jeg backflusher med vand efter hver session, børster shower screen efter hvert shot. Ca. en gang om måneden bruger jeg Cafiza til backflush - Dér følger jeg bare anvisningen, med 5 x ca. 10 sek backflush med Cafiza, skylle grundigt efterfulgt af 5 x ca. 10 sek backflush med rent vand hvorefter jeg slutter med at brygge et shot der ryger i vasken...

Min maskine (Oscar) er en HX der er lidt besværlig at afkalke, så jeg bruger kun Pinar Madran kildevand - Din Dalla Corte er en dual boiler (right?), som er lidt nemmere, så du behøver måske ikke være så paranoid som mig f.eks
                              Sort som en panter, sort som slanter
                              Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
                              Sort som piloten I en Tie Fighter
                              Sort som pletterne på Pongo
                              Sort som alle andre end Tintin I Congo
                              Sort som en afro, så sæt den kaff' på!

Comment

Working...
                              X