Opslag

Collapse
No announcement yet.

Sælges: Izzo Alex MKII HX & Casadio Instantaneo. Nu med ny julegavepris.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Sælges: Izzo Alex MKII HX & Casadio Instantaneo. Nu med ny julegavepris.

Jeg må erkende, at jeg nok har fejlvurderet prisniveauet i min gamle tråd, så jeg opretter denne nye salgstråd, hvor jeg har barberet kr. 2.500,- af prisen.

Alderen trykker, - ikke de udbudte maskiner, men mig. Min lugte- og smagssans bliver stadig ringere. Jeg har derfor besluttet at sælge ud af mit kaffeudstyr.

Izzo Alex MKII HX købt hos KaffeMekka 06-03-2009 med tilhørende kværn, Casadio Instantaneo (Skønheden & Uhyret) købt samme sted 09-06-2009.

Alex kan omstilles mellem tank og fast vand, men har kun kørt på fast vand via DVA-filter, som naturligvis følger med inklusiv elektronisk vandmåler, så det er nemt at vide, hvornår filteret skal regenereres. Maskinen er forsynet med Eric´s Device, så det er nemt at flushe korrekt og opnå konsistent brygtemperatur.

Af øvrigt medfølgende udstyr kan nævnes:

Lækker højkvalitets Greg Pullman tamper tilpasset Synesso dobbeltkurv, leveret samlet fra Australien.
    Bryghåndtag med enkeltsprout
    Bryghåndtag med dobbeltsprout
    Bundløst bryghåndtag
    Blindfilter
    Enkeltfilter (aldrig brugt)
    Dobbeltfilter
    No burn steamarm med forskellige dyser. Den almindelige steamarm med goldentip er p.t. monteret, da jeg har svært ved at styre skumningen med No burn armen.
    To stk. mælkekander 0,6 og 0,3 liter, begge af KaffeMekkas de ”bedste”

Se billeder her: https://plus.google.com/photos/11085...CM_Jto36lpHsag

Pris for hele herligheden kr. 11.000,- Afhentet i 6360 Tinglev.

Med venlig hilsen
    Vagn Altmann
    Hovedgaden 124
    6360 Tinglev
    +45 3082 1209

Rancilio Rocky nu til stempel/filter

Dine billeder virker desværre ikke, da den har forkortet linket
    //Rasmus Bonnesen

Comment

Mojn Rasmus, tak for din melding, jeg forsøger at indsætte billederne her på siden, men jeg prøver lige linket igen.

Last edited by Altmann; 23. November 2012, 13:54.

Comment

Mojn Vagn,

Min beskedne viden udi denne fagre verden rækker til at konstatere at det er et velovervejet kvalitets setup du har på salg. Umiddelbart tror jeg det vil passe helt fint med mit behov. Men da jeg kun for nylig er begyndt min jagt på "det rigtige udstyr til den rigtige pris" kan jeg ikke bare slå til. Jeg har dog forliget mig med at jeg nok må påregne et femcifret beløb hvis jeg skal opnå en udstyrskvalitet jeg kan være tilfreds med resten af mine kaffedrikkende dage.
        Jeg har læst mig frem til at en HX kedeltyper nok vil pase godt til mit behov og at en DB nok vil være overkill.
        Jeg kan godt lide at have føling med processen og at en vis portion håndelag påkrævet.
        Hvad var dine begrundelser for at vælge den kværn og den maskine?
        Hvordan svarer dine erfaringer med udstyret til disse. Er der nogle nævneværdige fordele og/eller ulemper ved dette setup.

På forhånd tak.

mvh espressionisten
        Last edited by espressionist; 26. November 2012, 08:20.

Comment

Mojn espressionist,

Min første espressomaskine var en Gastroback til omkring 2.500 kr. Maskinen var med thermoblock opvarmning og alt for højt tryk, som ikke kunne justeres, så den fik et ret kort liv i husholdningen. Efter megen læsning her og på udenlandske fora kørte min kone og jeg til KaffeMekka for at se på bedre maskine. Vi satsede på en Izzo Vivi, men jeg drømte lidt om vibrationspumpe og fast vandtilslutning. Mens jeg så mig omkring og overvejede ombygningsmuligheder for Vivi, gav Niels fra KaffeMekka min kone et tilbud (som hun ikke kunne sige nej til) på den nu udbudte Alex. I håbet om at dæmpe den uhelbredelige opgradititis, slog vi til og drog hjem fra Hasager med Alex, vandfilter og en hel del andet grej.
          Vi blev meget glade for maskinen, men..... vores Rocky kværn stod slet ikke mål med Alex, så der måtte en bedre kværn til. Flere garvede brugere her på Espressobar roste præstationerne af den grimme Casadio Instantaneo kværn. Blandt fortrinene er blandt andet ensartet kornstørrelse (få fines), lynhurtig kværning direkte i filteret uden svineri, ingen klumper og intet behov for eksotiske distributionsmetoder før tampning og brygning. Den eneste ulempe, jeg har fundet, er besværligt skift mellem grov og fin kværning, så derfor bruger jeg Rockykværnen til stempel og filter. Både Alex og kværnen er køb, jeg aldrig har fortrudt, men efter at jeg blev enkemand og jeg som nævnt ovenfor, har reduceret smags- og lugtesans, bliver udstyret slet ikke brugt nok.
          Du skal være velkommen til at aflægge et besøg i Tinglev, for at se og prøve udstyret.

Med venlig hilsen

Vagn

Comment

Kære Vagn
            Tak for dit gode svar. Det gør mig ondt at høre at du har mistet din kone.
            Jeg har læst lidt mere om alex og han roses for sin solide og fornuftige konstruktion, praktiske detaljer og gode espresso - og skum resultater. Og det lader til at det er lige den type maskine jeg er ude efter. Jeg syntes også at det er godt at den både kan drikke fra tank og fra hanen. Og at det er nemt at stille om, hvilket gør den meget fleksibel. Er det nemt nok at afmontere slangen hvis man vil have den med sig? Jeg støder dog hele tiden ind i indlæg fra folk der er helt oppe og køre over de maskiner med to kedler. Det gør mig lidt i tvivl om det er sådan en man må eje, men jeg får også indtryk af at ikke er nødvendigt, med mindre at man er typen der får ødelagt sin dag af at kaffevandet er en halv grad varmere en det plejer.
            En ting der fokuseres meget lidt på er energiforbruget. For mig er det også en faktor at maskinen er rimelig på det plan og der forestiller jeg mig at din Alex suger mindre end en med to varmelegemer. Men det er måske meget op til modellen. Kender du til nogen maskiner der er kendt for at være særligt strøm sparende?
            Hvad er det nu at sådan en Erics devise gør?
            Det du skriver med kværnen har jeg læst andre skrive og det lyder jo godt. Og jeg kan nok godt lære at holde af det kluntede ydre, hvis kaffen er tilsvarende god Jeg havde ellers set mig lidt lun på en af mazzer minierne. Hvordan har knivene i den det? Og ved du hvad et nyt sæt koster?

Hvad siger du til 10.000 kr. for hele herligheden?

Ser frem til at læse dine svar

mvh
            jeppe

Comment

Mojn Jeppe,

Tak for de venlige ord. Det er helt uproblematisk, at skifte mellemmen tank og fast vand. Afmontering af fødeslangen er let, når der er monteret Ballofixventiler i forbindelse med DVA-filteret. Jeg har aldrig haft en maskine med to kedler, så jeg ved ikke hvad jeg er gået glip af, men temperaturstabilitet er ikke et problem hos Alex. Trimningen af brygtemperaturen foregår ved spule kedelvand gennem bryghovedet og det er her Eric´s device kommer ind i billedet. Det er et termometer, som er monteret i bryghovedet, og som måler vandtemperaturen, så man nemt kan se hvornår man skal sætte bryghåndtaget på og brygge sit skud. Jeg har ikke særligt kendskab til forskelle i energiforbrug på HX maskiner og maskiner med dobbeltkedler, så jeg ved ikke om dit ræsonnement er rigtigt, for på en maskine med to kedler kan man jo slukke for dampkedlen, hvis man ikke skal skumme, men elforbruget har dog ikke bragt mig til tiggerstaven.
              Jeg har ikke undersøgt prisen på knive, da kværnen kun har kørt 2487 skud siden købet. En del af disse skud er ganske korte skud med det formål at flushe gammel kaffe ud, inden den egentlige kværning i filteret.

Med hensyn til prisen er min smertegrænse nået ved kr. 11.000.

mvh

Vagn

Comment

Mojn Vagn
                Jeg vil gerne købe dit udstyr for 11.000 kr. Jeg er overbevist om at det har mange gode år tilbage at brygge lækker kaffe i. Og jeg han alligevel ikke overskue forskellene på, og fordele/ulemper ved, alle de forskellige HX maskiner i denne prisklasse. I mine øjne er de så ens på papiret at jeg tror de alle sammen kan lave en rigtig god kaffe. Men mit generelle indtryk er at Izzo's Alex ligger i toppen, hvad angår materialer og byggekvalitet. Så fremfor at bruge en masse energi på at studere kaffemaskiner har jeg mere lyst til at komme i gang med at lære at bruge isenkrammet og drikke en masse god kaffe her i julen.

Prøver lige at sende sådan en privat besked så vi kan aftale nærmere.

mvh jeppe

Comment

Tak skal du have Jeppe, p b er sendt (i flere forsøg og med forkert navn. Undskyld)

Comment

Stadig til salg.

Comment

Maskinerne er i dag solgt til en bruger herinde.
                      Jeg siger tak for handlen.

Vagn

Comment

Jeg takker også for handlen, Vagn, og ikke mindst en god 2-timers introduktion og kaffesnak. Mr. Alex har fundet sig godt til rette i Hørning
                        Izzo Alex MKII
                        Casadio Istantaneo
                        Pulmann tamper m. Synesso filterkurv
                        Rancilio Rocky (til stempelkanderne...)

Comment

Tillykke til Vagn med salget, og tillykke til Kasper med en super maskine.
                          Den kommer til at tjene dig godt i mange år.
                          Administator på espressobar
                          Izzo Alex Duetto
                          Toper Cafemino
                          Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
                          Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

Comment

Tak Kasper & Kasper

Comment

Første espresso på Alex

Oprindeligt indsendt af Roed Se indlæg
                              tillykke til Kasper med en super maskine.
                              Den kommer til at tjene dig godt i mange år.
                              Tak Kasper (Roed), og tak for god snak i søndags! Alex'en kører allerede fortrinligt herhjemme til aften og leverer en balance i espressoen som jeg sjældent opnåede med Silvia.
                              Izzo Alex MKII
                              Casadio Istantaneo
                              Pulmann tamper m. Synesso filterkurv
                              Rancilio Rocky (til stempelkanderne...)

Comment

Working...
                              X