Opslag

Collapse
No announcement yet.

Artikel om byens bedste morgenkaffe

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Artikel om byens bedste morgenkaffe

Hey folkens,

Har i set politiken har en artikel om byens bedste morgenkaffe?

Til og starte med, var jeg lidt bange for at ingen af de rigtigt gode steder blev nævnt, men både TCC, risteriet og Estate er nævnt.

Er der nogen af jer andre, der har prøvet de andre steder? Er de lige så gode som ovenstående?
    Nuova Simonelli Oscar - Stempelkande - Aeropress
    Mahlkönig \\\"DDR\\\" Guatemala - Compak K3 Chrome

Re:Artikel om byens bedste morgenkaffe

Ja, har netop læst den og tænkte nøjagtig det samme som dig, men det virker som om de for en gangs skyld har sat sig en smule ind i hvad der er kvalitet.

Jeg har været på Riccos og det var efter min mening slet ikke på højde med TCC og Risteriet. Deres barista virkede ikke særlig dygtig og vi fik en småkedelig espresso og en nogenlunde cappuccino.

TCC er efter min mening klart toppen af listen hvis man \"bare\" går efter den bedste kaffe, men deres lokale er til gengæld meget småt så man kan ikke være sikker på at få plads til at sidde der.

Estate har jeg tilgode, den skal jeg på næste gang jeg skal prøve én, det skulle efter sigende være rigtig fint.
    Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Jeg prøvede for et stykke tid siden en espresso og en cappuccino på kaffeplantagen, det var desværre en lidt blandet fornøjelse, for stedet har en super hyggelig atmosfære.
      Barista\'en startede med at spørge hvilken kaffe jeg kunne tænke mig, da der var to forskellige blends at vælge imellem, jeg kan desværre i skrivende stund, selvølgelig ikke huske hvilke to blends der var tale om. Den ene skulle efter sigende være lidt mere syrlig i smagen end den anden, så jeg valgte den anden til mit rene espresso shot og til min cappuccino... og hvad der skulle have været en ikke særlig syrlig espresso, var nærmest som at bide i en citron, nu kan det godt være mine smagsløg er sarte, men alligevel... tilgengæld kom denne blend fuldt ud til sin ret i cappuccinoen hvor den fede mælkesmag dæmpede syrligheden.
      \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Skurken wrote:
        TCC er efter min mening klart toppen af listen hvis man \"bare\" går efter den bedste kaffe, men deres lokale er til gengæld meget småt så man kan ikke være sikker på at få plads til at sidde der.
        Var for nogle uger siden nede i TCC og drikke en god kop Cortado og købe en pose kaffe.
        Der gik der et par rundt og tog billeder samt lavede forskellige optegninger.
        Det kunne se ud som der skulle laves om på indretningen, men om der kan laves en udvidelse af lokalerne ved jeg selvfølgelig ikke, det kunne dog være lækkert med lidt flere siddepladser :P
        Elektra Microcasa a Leva
        Demoka-Minimoka kværn
        RB 49mm short ball i træ/stål
        MokaMaster fra VEV-Vicano ita.
        Don Pedro-vaacum kaffebrygger (Bodum
        )

Comment

JkMa wrote:
          Skurken wrote:
          Var for nogle uger siden nede i TCC og drikke en god kop Cortado og købe en pose kaffe.
          Der gik der et par rundt og tog billeder samt lavede forskellige optegninger.
          Det kunne se ud som der skulle laves om på indretningen, men om der kan laves en udvidelse af lokalerne ved jeg selvfølgelig ikke, det kunne dog være lækkert med lidt flere siddepladser :P
          Ja, det kunne være lækkert med mere plads. Til gengæld er jeg totalt vild med konceptet om at al maskineriet står frit tilgængeligt så os nørder kan se hvad der foregår når kaffen bliver lavet. Det håber jeg aldrig de ændrer, for det er ret få steder man har det sådan.
          Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Hej JkMa

Det var et par arkitekt-studerende som gik rundt og tog billeder og målte op. Så desværre ingen udvidelse i denne omgang Vi ville også rigtig gerne selv ha nogle flere pladser. Men man skal nu ikke være bange for at sætte sig sammen med nogle \"fremmede\" ved et af bordene.

Vh Klaus
            Klaus Thomsen
            World Barista Champion 2006
            Kig ind på vores Blog her
            The Coffee Collective

Comment

klaus wrote:
              Hej JkMa

Det var et par arkitekt-studerende som gik rundt og tog billeder og målte op. Så desværre ingen udvidelse i denne omgang Vi ville også rigtig gerne selv ha nogle flere pladser. Men man skal nu ikke være bange for at sætte sig sammen med nogle \"fremmede\" ved et af bordene.

Vh Klaus
              Hej Klaus, det er jeg heller ikke, synes I har et rigtig hyggeligt sted og får altid en god snak med baristaen eller andre kunder
              Vh. Jannik
              Elektra Microcasa a Leva
              Demoka-Minimoka kværn
              RB 49mm short ball i træ/stål
              MokaMaster fra VEV-Vicano ita.
              Don Pedro-vaacum kaffebrygger (Bodum
              )

Comment

Working...
              X