Opslag

Collapse
No announcement yet.

Aalborg - Loui\'s Kafferisteri

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Aalborg - Loui\'s Kafferisteri

Hejsa allesammen.

Jeg har ikke været på forumet så længe, og har dermed ikke overblik over om der er en flok kaffe entusiaster fra Aalborg.

Dog vil jeg alligevel høre om der er nogen som har besøgt aalborgs nye(re) café/risteri Loui\'s Kafferisteri? Det skulle efter sigende være den eneste af sin slags i byen, så hvad med lige at støtte op om det. Læs omtalen her:
    http://www.nordjyske.dk/aalborg/fors...074764%2C5%2C3

Venligst Peter
    Gaggia Classic
    Gaggia MD58
    Presso Barista 58 mm.

Re:Aalborg - Loui\'s Kafferisteri

Hej Peter.
    Tror da nu nok at der er et par kaffeentuiaster i Aalborg og omegn, jeg er da i hvertfald en af dem
    angående Loui`s butik/Kafferisteri. Har faktisk været derinde. Købte skam også en pose af hendes egen espressoblanding, og må godt nok sige at den skuffede mig fælt, så fælt at jeg brugte en del af den til at hælde i kværnen når den var kørt igennem med \"Grindz\"
    Håber da godt nok at det er blevet bedre sidenhen, men aner det dog ikke, idet jeg ikke har været der siden.
    Astoria Sibilla
    Bestmax Filter
    Mazzer Major Electronic
    JURA X9

Comment

Jeg har også prøvet espressoen fra Loui. Smagssammensætningen var ok, men også noget kedelig. Det største problem synes jeg var, at kafffen var halvgammel, og da det ikke bliver pakket i lufttætte poser, er sådan en måned gammel kaffe altså ikke ret interessant. Dog skal det siges, at kaffen også er lidt over halv pris ift. fx TCC

Comment

Jeg har ikke købt bønner derinde. Blot fået en Americano af ok. kvalitet. Det er sgu en skam det ikke er bedre, når nu det er der. En butik som mange i Aalborg sikkert har savnet..
        Gaggia Classic
        Gaggia MD58
        Presso Barista 58 mm.

Comment

En butik som mange i Aalborg sikkert har savnet
          JEg kender ikke så meget til Aalborg og kaffe, men der er da Behag din smag, der skulle være ret godt. Sælger de kaffe \"løst\"?

http://www.behagdinsmag.dk/
          Mvh Morten

--------------------
          Lelit Bianca
          Mazzer Major Electronic
          Mahlkönig Vario
          Hario V60
          Hario 3 kops Siphon
          Hario Skerton

Comment

Hos Behagdinsmag kan man købe deres friske espressoblandin med hjem. Jeg tror jeg gave ca. 120 kr. for et halvt kilo, så er vi på TTC-niveau, men også kvalitetsmæssigt. Det er trods alt billigere end at smide kaffen ud. Jeg har fået ristet min. 3 kg. ad gangen hos Loui, hvilket jeg har været rigtigt godt tilfreds med, og så har man jo også en stor pose kaffe. Max 3 uger så er det væk. Er der nogen herinde som ved hvor man kan købe brugte professionelle 1-2 kg-ristere?

Comment

Hamilton wrote:
              Er der nogen herinde som ved hvor man kan købe brugte professionelle 1-2 kg-ristere?
              http://www.kaffe-agenterne.dk/index.php?cPath=106_109
              Mvh Morten

--------------------
              Lelit Bianca
              Mazzer Major Electronic
              Mahlkönig Vario
              Hario V60
              Hario 3 kops Siphon
              Hario Skerton

Comment

Hamilton wrote:
                Hos Behagdinsmag kan man købe deres friske espressoblandin med hjem. Jeg tror jeg gave ca. 120 kr. for et halvt kilo, så er vi på TTC-niveau, men også kvalitetsmæssigt. Det er trods alt billigere end at smide kaffen ud. Jeg har fået ristet min. 3 kg. ad gangen hos Loui, hvilket jeg har været rigtigt godt tilfreds med, og så har man jo også en stor pose kaffe. Max 3 uger så er det væk. Er der nogen herinde som ved hvor man kan købe brugte professionelle 1-2 kg-ristere?
                De Bønner du har fået ristet derinde er det bønner du selv har valgt sammensætningen af ?
                Astoria Sibilla
                Bestmax Filter
                Mazzer Major Electronic
                JURA X9

Comment

Toperil risteren og Ozristeren hos kaffeagenterne er vel nye, da man kan få helt nye til samme pris?

Comment

Hamilton wrote:
                    Toperil risteren og Ozristeren hos kaffeagenterne er vel nye, da man kan få helt nye til samme pris?
                    Beklager. Jeg havde overset det med brugt. Roed har en Topfer. Kan være han sælger en dag? (Noget med at konen skal overtales til en opgradering først?
                    Mvh Morten

--------------------
                    Lelit Bianca
                    Mazzer Major Electronic
                    Mahlkönig Vario
                    Hario V60
                    Hario 3 kops Siphon
                    Hario Skerton

Comment

Hamilton -
                      Det lyder da udmærket. Hvad tager hun for sådan en omgang?
                      Gaggia Classic
                      Gaggia MD58
                      Presso Barista 58 mm.

Comment

Hamilton: http://www.espressobar.dk/index.php?...id=20795#20795
                        \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Working...
                        X