Opslag

Collapse
No announcement yet.

Kaffebar/Café i Odense

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kaffebar/Café i Odense

Står over for et flyt fra Århus til Odense, og vil lige høre om der er steder med god kaffe. Kan ikke selv komme på nogen (Baresso tæller altså ikke...)
    Aeropress
    Bodum Columbia stempelkande
    Handpresso

P.t. ingen espressomaskine

Re:Kaffebar/Café i Odense

Bumper lige denne tråd som nok er lidt gammel.

Var en tur rundt i Odense midtby og få lidt kaffe.

1: Druen og Bønnen
    Rigtig fine eftermiddags cafe med super små retter. Dog vil jeg sige, at når man kalder sig noget med \"Bønne\" har man som gæst nogen forventning til oplevelse. Helt ved siden af. Skoldhed uden kraft, og ingen smag! Ganske enkelt kedelig espresso.

2: Mamma´s Deli
    Fik lige en hurtig kop hen over disken. Intet at skrive hjem om her efter min mening. Stort set ingen crema, dog nogen smag i koppen. Til kr.12.- kan det lige gå an

3: Ved siden af Il Gusto
    Der ligger en lille delikatesse ting med italienske sager såsom vin og og pizza mv. Super lækker lille kop espresso. Pigen bag disken havde tydeligt ikke den store erfaring, med størrelse og smag gik fint i spænd, og dejlig lang eftersmag. GO kop!

4: Simoncini
    Lækker restautant som virkelig gav en god madoplevelse. Sluttede af med to espressoer. Den første var meget \"short\" som tjeneren sagde med et smil, og det var den. Til gengæld super lækkerlækker med creamet smag og fylde lige efter min smag. Nummer to fyldte så sjovt nok nlsten hele koppen, hvilket måske var tjenerens måde at kompesere for den lille nummer 1. Dog stadig med god amg og fylde. Temperaturen på begge var lige i skabet.

Håber der er flere der kan give lidt besyv med på en god kop kaffe i Odense. For mit umiddelbare indtryk efter min lille tur er, at det står lidt skidt til, med god kaffe i Odense....

simon
    La Pavoni Europiccola
    La San Marco kværn
    Mochakande
    Godt humør!

Comment

3: hedder la Piazzetta.
      La Pavoni Europiccola
      La San Marco kværn
      Mochakande
      Godt humør!

Comment

Hej Simon. Godt stykke arbejde du har lavet der.
        Jeg vil lige tilføje at temperaturen på espresso\'erne godt kan være påvirket af i hvor stor grad koppen er forvarmet. Har koppen f.eks. forvarmet i direkte kontakt med kopvarmeren på stedets maskine, er den noget varmere end hvis den har været stablet i 2 eller 3 koppers højde på kopvarmeren.

Min ven Rasmus og jeg har selv for nylig smagt på lidt odenseansk kaffe - så mine oplevelser kan da lige komme her

Druen & Bønnen:
        De bruger Stellini\'s espressoblend Milano, som jeg er stor fan af og ofte kører med selv. Og jeg synes ikke de skuffede - jeg var godt tilfreds må jeg sige. Måske har det ikke været den samme som lavede din espresso Simon... Jeg så dog ikke da de lavede den, da vi sad og nød det gode vejr udenfor.

Café CooCoo\'s Nest:
        De bruger kaffe fra Frelsens (ja dem med chokoladen - jeg anede ikke de lavede kaffe osse). Damen som serverede os, skravede pucken ud med en ske, og kværnede ny kaffe i filteret uden at tørre efter eller banke PF af (1. tegn på at det nok ikke ville blive den bedste kop). Tamp foregik nærmest kun symbolsk, og da hun startede brygningen fossede kaffen ud. Den blondede allerede efter måske 15 sek. men kørte nok i alt 25 sek. \"STOP STOP STOP\" tænker man bare når man står og ser det en Dobbelt espresso på den gode side af 1 dl. Som jeg også havde gættet på forhånd smagte det meget bittert. -Ikke et sted jeg køber kaffe en anden gang.

Café Gertruds:
        Her bruger de også Stellini\'s kaffe og har var jeg faktisk positivt overrasket. Jeg drak både en espresso og en cappuccino. Godt nok blev filteret som på CooCoo\'s heller ikke tørret af inden kaffen blev kværnet i, men det var nok også det eneste jeg har at sætte fingre på. Både cortado (til min ven) og cappuccino blev serveret med at lille latte art hjerte.
        /Emil Malling

Jeg tager gerne en omvej, hvis følelsen af at opnå noget unikt er til stede - citat Bonderøven.

Rancilio Silvia 2009 - Casadio Istantaneo
        ... Og en ønskeseddel såå lang

Comment

Ejlemos wrote:
          Café Gertruds:
          Her bruger de også Stellini\'s kaffe
          Sikke da noget vrøvl jeg fik skrevet der. På Gertruds bruger de Kent Kaffe
          /Emil Malling

Jeg tager gerne en omvej, hvis følelsen af at opnå noget unikt er til stede - citat Bonderøven.

Comment

Jeps - på Gertruds og også på Froggys bruger de Kent kaffe. Kent skulle eftersigende have undervist begge steder efter de valgte at have hans kaffe, så det er jo allerede en ret god start. Gertruds er endvidere en super hyggelig café - og selvom omgivelserne ikke kan trække en dårlig kop kaffe op, så kan de bestemt gøre en god kop endnu bedre.

Jeg ryger også nogle gange forbi Karibu (Fair trade butik) i starten af Vestergade. De rister selv i butikken, og deres ret mørkristede espresso synes jeg faktisk er super god. En bekymrende detalje er dog, at de bruger de espressokopper de selv sælger i butikken, og koppen er så lille, at de først må brygge shottet i et decilitermål for så at hælde det over:S .

Jeg synes ikke La Piazzetta er så fantastisk. De bruger formalet kaffe, og oplever det er meget varierende hvor dedikerede de forskellige personaler er omkring opgaven.

Er relativt ny herinde, og kunne være denne tråd kunne være udgangspunktet for et \"Odense træf\". Kan se Ejlemos tidligere har været flittig i forhold til at få samlet folk til kaffejam.
            Izzo Alex Duetto
            Mazzer mini electronic A

Comment

Beeker wrote:
              Er relativt ny herinde, og kunne være denne tråd kunne være udgangspunktet for et \"Odense træf\". Kan se Ejlemos tidligere har været flittig i forhold til at få samlet folk til kaffejam.
              God idé. Vi er også lidt bagud ift. københavnerne som vist har haft et eller flere coffee crawls. Jeg har tidligere haft tanken, men skød den fra mig, da jeg ikke syntes Odenses cafeer har potentialet til et \"crawl\" for kaffeentusiaster. MEN jeg er nu blevet i tvivl.... Måske jeg har undervurderet Odense lidt :blush:

Jeg synes da at tråden her ville være et godt udgangspunkt til at samle erfaringer, som evt. kan danne grundlag for destinationerne for sådan et arrangement.
              /Emil Malling

Comment

Hej Ejlemos,
                Gertruds har brugt KentKaffe Esp# 5 i de sidste 3 år...

Comment

Man skal lige læse det hele før man skriver<

Comment

Så er "problemet" opstået... Jeg er nemlig så heldig, at jeg er havnet i Odense. Men når man flytter fra Aarhus, og regelmæssigt får sin cappuccino på Sigfreds Kaffebar, så er der et meget simpelt spørgsmål, man stiller sig selv når man flytter til Odense; Hvor får man den bedste kop kaffe i Odense?

Og nu vil jeg gerne stille jer det samme spørgsmål :-)

Comment

angående steder i Odense bør man nok ikke sætte baren for Ens forventninger Alt for højt. for byen har ingen dedikeret kaffe steder (hvilket mærkes), som Kbh og Århus. Det betyder også at niveauet kan svinge en hel del, da kaffe altså ikke er deres hovedprioritet (uanset om ordet bønne indegår i navnet.)

Er man til den mere "moderne" lyseristet espresso kommer man til at gå forgæves, det findes ikke i Odense, andet end hos hjemmebaristaene. Men kan man leve med at espressoen ikke er speciel, udfordrende, nytænkende, samt giver en ny oplevelse. Så kan man få noget okay standard espresso hos de nævnte steder: Gertruds, Froggys og Druen & Bønnen.

Men det er selvf. Ikke oppe på TCC og lig niveau.

Ja og CooCoo's Nest skal man ikke drikke deres kaffe, hvilket egentligt gælder de fleste steder.

Jeg vil dog lige holde øje med hvem der laver den, nogle kan bare ikke finde ud af det, selv de nævnte steder. Det er stadig gymnasie piger i mange tilfælde, der ikke ligefrem går op i om de branker kaffen eller om man får en der smager af sure sokker.

ps: Boede selv i Odense for et par år siden.
                      A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

Comment

Køb et wildcard til DSB og tag på Sigfreds med nogle gode venner. Så slår du to fluer med et smæk...

Comment

Tak, jeg må rundt og se på det...

Og vi ses vel på tirsdag eller onsdag, hvis du har tid til Sigfreds der... :-)

Comment

Working...
                          X