Opslag

Collapse
No announcement yet.

Kaffebutik

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kaffebutik

Er der andre kaffebutikker der forhandler kvalitetsprodukter i Københavnsområdet ud over Risteriet?

//Henrik

Re:Kaffebutik

Hej Roadrunner.
    Ja, det kan du tro :-)

- Risteriet ligger både på studiestræde samt på store kongensgade. Den nye butik på store kongensgade har nu 15% rabat på kaffe og diverse tilbehør! Den på studiestræde er dog større og har maskiner.
    http://www.risteriet.dk/

- Moccashop på frederiksberg

- KontraKaffe på østerbro
    Vibiemme Domobar Super
    Rancilio Rocky
    I-roast 2

Comment

KontraCoffee

The Coffee Collective

Moccashop

Mangler jeg nogen?
      Hjemme:
      ECM MICHELANGELO 1grp, WeMo controlled
      La Spaziale S1 Vivaldi II med LED-lys
      Mazzer Robur E

Arbejde:
      ECM Michelangelo 2grp
      Mazzer Major

Comment

JA MASSER! Vi er velsignede i København.

Der er efter min mening intet over og på siden af Coffee Collective. De er en klasse for sig.
        http://www.coffeecollective.dk/

Ellers er der Estate Coffee
        http://www.estatecoffee.dk/

Kontra Coffee
        http://www.kontracoffee.com/

Moccashop
        http://www.moccashop.dk/
        Mvh Morten

--------------------
        Lelit Bianca
        Mazzer Major Electronic
        Mahlkönig Vario
        Hario V60
        Hario 3 kops Siphon
        Hario Skerton

Comment

He he det var vi meget enige om..
          Hjemme:
          Mazzer Robur E

Arbejde:
          ECM Michelangelo 2grp
          Mazzer Major

Comment

Estatecoffee.. Der har jeg aldrig været!

Hva kan de??
            Hjemme:
            Mazzer Robur E

Arbejde:
            ECM Michelangelo 2grp
            Mazzer Major

Comment

Falckmanden wrote:
              Estatecoffee.. Der har jeg aldrig været!

Hva kan de??
              Mener du det seriøst???
              \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Jep helt seriøst.. De må ha gået min næse forbi.. :huh:
                Hjemme:
                Mazzer Robur E

Arbejde:
                ECM Michelangelo 2grp
                Mazzer Major

Comment

Det samme her - har heller ikke været der, så er nysgerig!?

Sælger de udelukkende bønner? Er det et godt sted at købe dem i forhold til de andre nævnte steder?
                  Vibiemme Domobar Super
                  Rancilio Rocky
                  I-roast 2

Comment

Estate Coffee er blandt godfatherne inden for dansk specialkaffe.

Klaus Thomsen og Peter Dupont fra TCC er oprindeligt fra Estate Coffee - vistnok også Casper Engel. Klaus THomsen var hos Estate da han blev verdensmester, og det var Peter Dupont der ristede kaffen han brugte.

De har altid mange spændende og lækre kaffer, og den kaffe man får serveret, er typisk også vellavet.
                    Mvh Morten

--------------------
                    Lelit Bianca
                    Mazzer Major Electronic
                    Mahlkönig Vario
                    Hario V60
                    Hario 3 kops Siphon
                    Hario Skerton

Comment

Gunde wrote:
                      De har altid mange spændende og lækre kaffer, og den kaffe man får serveret, er typisk også vellavet.
                      Jeg er helt enig. Jeg er kommet en hel del på Estate Coffee på Gammel Kongevej (ca. lige over for Scandic) og kendetegnet for et besøg der er god stemning og altid dygtige baristaer. Jeg har aldrig fået en kop dårlig eller ikke veltilberedt kaffe deroppe!

Så Estate kan varmt anbefales!
                      Administrator på EspressoBar

Black coffee rules...

Comment

Så vidt jeg ved er http://www.cph-roaster.dk/ risteri (indehaver?) for Estate og Sigfreds i Århus. Desværre er http://www.copenhagenroaster.dk/shop permanent ude af funktion.

Svagt OT:
                        Har nogen besøgt Dag H, den tidligere Amokka-cafe på Dag H\'s Allé på Østerbro - som også er involveret i Kontra Coffee ? Det er meget få steder man kan få den gode kaffe serveret, fx. som Aeropress og samtidig få noget ordentligt mad serveret til. Sigfreds er heldigvis sådan et sted, afdelingen under Vanggaards Boghandel har høj klasse. Mere af det, tak!

/Tim
                        Dalla Corte Super Mini
                        Mazzer Major E
                        Mahlkönig Encore

Comment

Sigfreds ejes af Thomas Sigfred. Estate og CPH roasters blev i sin tid startet af bl.a. Claus Meyer.

Copenhagen coffee academy, DagH, café Europa 1989 og Kontra, mfl.:
                          Copenhagen Coffee Academy (CCA) is an education and consulting business that concentrates on coffee and all the related aspects of running a coffee business.

Copenhagen Coffee Academy is:

Jens Nørgaard. Manager of CCA and owner of Cafe Europa and have been co-founder of the Danish SCAE chapter. Co-founder of the Nordic Barista Cup. Former chairman WBC rules and regulations committee. Editorial advisor - Barista Magazine.
                          Martin Hildebrandt. Manager of CCA and world barista champion in 2001 and 3rd place in 2000. Managing Director of Cafe Europa from 1994. Nominated SCAE awards 2004, silent achiever. Judge at several competitions including WBC.
                          Troels Overdal Poulsen is the World Barista Champion 2005 and was a valued barista at Cafe Europa before he joined Kontra Coffee. He has been the main teacher for the baristas of the cafe for 2 years. He placed 4.th at WBC 2003 and is presently doing a lot to promote speciality coffee world wide.
                          Kurt Dalsgaard Co founder and partner of AMOKKA for seven years and now Managing Director in KONTRA Coffee. Kurt has nearly ten years of experience in micro roasting and the specialty coffee industry and been involved in founding the Danish chapter of SCAE.
                          Morten Münchow is a biologist that has been interested in the chemistry of espresso coffee and related milk issues and has been working on educational strategies of teaching chemistry to non-chemists as baristas. Has done the first molecular model af cappuccino foam in cooperation with Richard Ipsen at the Danish Dairy University.
                          Andreas Kragh started out as a barista at café Europa in 1998. Within few years he positioned himself as being one of the main strategic organizers of the Danish Chapter of Specialty Coffee Association of Europe (SCAE). He has taken great part in formalising the rules of World Barista Championship (WBC) by being one of the main creators of the Rules and Regulations Manual (2003). Through establishing the Nordic Barista Cup (NBC) Mr. Kragh has taken a tremendous part of creating a Scandinavian environment concentrated on evolving and sharing the coffee knowledge.
                          Michael de Renouard Roastmaster, ormer wine seller and wine importer. Co-founder and former partner of Kaffeplantagen Café.
                          Joined Kontra in 2006 as shop manager.
                          Today, he is roastmaster, buyer of green coffee beans, developer of our coffee selection and responsible for roasting profiles.
                          Björg Brend Communication and Cupping Manager. Barista at Café Europa from 1995 until 2000. Degree in Journalism in 2005. Co-organizer of Nordic Barista Cup.
                          Responsible for cupping and communication at Kontra since 2006.
                          Simon Falk Nørregaard Jeweler, educated at Georg Jensen.Extremely passionate coffee nerd for a decade, worked as an independent show barista from 2005 until 2008.
                          Shop manager at Kontra Coffee and teacher at Copenhagen Coffee Academy. Expert in coffee culture.

-fra copenhagencoffeeacademy.com
                          \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Daniel, der hvor jeg ville hen var, at jeg synes der mangler steder hvor man kan hænge ud med familie og venner og får noget ordentlig kaffe serveret - og så gik det op for mig at Dag H er tættere knyttet til Kontra end blot at man kan få Kontras kaffer derinde. Anyway jeg ser frem til selv at checke det ud snart

Ses i morgen!

Tim
                            Dalla Corte Super Mini
                            Mazzer Major E
                            Mahlkönig Encore

Comment

Har nogen besøgt Dag H, den tidligere Amokka-cafe på Dag H\'s Allé på Østerbro - som også er involveret i Kontra Coffee ?
                              jeg har været der og kaffen var da udmærket, de glemte dog et shot espresso i min dobbelte cortado, så det fik jeg oveni ved bordet..
                              ærgeligt at de glemte det, men egentligt fint at de kom ned til bordet med den.
                              jeg spiste kage til, så jeg ved ikke noget om maden.
                              Mazzer Mini Electronic A
                              TORR stamper Plan2konveks 58,6mm
                              Gene Café kafferister
                              Toroid mælkekande 0,35l og 0,59l
                              Mypressi Twist

\\"If its uphill all the way, you should be used to it by now.\\" P. McAloon

Comment

Working...
                              X