Opslag

Collapse
No announcement yet.

Købehavn, The Coffee Collective

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Købehavn, The Coffee Collective

Lad mig starte med at Søren Stiller citat: det er det som kaffe handler om ... mennesker og atmosfære.
    Jeg kan ikke komme med en bedre beskrivelse af TCC\'s café i Jægersborggade. Når man kommer ind bliver man, i modsætning til andre caféer ikke mødt af et møbel, nej det første man møde er personalet, i mit tilfælde Peter D, det for mig til at tænke på de meste exklusive restuationer (jeg tænkte helt konkret på El Bulli), hvor man bliver mødt at en tjener/vært.
    Ordet vært er i virkeligheden nok den bedste beskrivelse af oplevelsen, jeg følte mig nærmere som en velkommen gæst som blev mødt af \"festens\" vært, end som endnu en kunde i en kaffe butik/café, sådan skal det gøres!!!
    Sammenlignigen med El Bulli er heller ikke helt ved siden af når men kigger sig lidt omkring. Det næste jeg lage mærke til var hvor ærligt stedet er, det er ikke skjult noget, what you see is what you get, og det man ser er fantastisk. Møblemanget er lyst og diskret, så det ikke tager opmærksomheden fra det, det i virkeligheden handler om nemlig kaffen. Alt maskineri er placeret så ma kan følge med i hele processen, fedt.
    Det er svært med ord og forklare hvorfor TCC er så anderledes end andre gode steder, men det er det bare.
    Hvis man bare interessere sig lidt for kaffe så skal man simpelthen gøre sig selv den tjenste at lægge vejen forbi Jægersborggade 10, men pas på det er en tids røver og man kan let komme til at blive hængende
    Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Re:Købehavn, The Coffee Collective

Jeg er helt enig. TCC er et fantastisk sted og deres espressoblanding er hurtig blevet min personlige favorit hjemme.

Jeg har desværre kun været forbi 3 gange hvor jeg havde tid til blive og drikke, men alle gange fik jeg (bl.a.)nogle fantastiske espresso dobbeltshots. (af Linus T og Peter D) Normalt er jeg nød til at putte lidt sukker i, selv i singleshots, men hos TCC er det ikke nødvendigt.

Og så er det fandme lækkert at jeg ikke bor så langt derfra. - Det har dog nok den ulempe at min dovenskab gør, at jeg ikke for prøvet så mange kaffer fra de andre af Københavns risterier.

Mvh
    Gunde
    Mvh Morten

--------------------
    Lelit Bianca
    Mazzer Major Electronic
    Mahlkönig Vario
    Hario V60
    Hario 3 kops Siphon
    Hario Skerton

Comment

TCC er bare et hyggeligt sted! Har desværre kun været der en enkelt gang, men det tog også lang tid

Alle der kommer på de kanter bør helt klart lægge vejen forbi!
      Administrator på EspressoBar

Black coffee rules...

Comment

Enig. Jeg har svært ved at forestille mig, at såvel kaffe som \'totaloplevelse\' kan blive bedre end hos TCC.

Comment

Jeg skrev også en lille artikel med billeder efter mit første besøg hos The Coffee Collective, et par dage efter åbningen af deres nye lokaler i Jægersborggade.

Artiklen ligger på espressobar.dk og kan læses her.
          Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
          Østerbro

La Marzocco GS3
          Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

MoBak wrote:
            Jacob wrote:
            Da jeg var forbi TCC sidste fredag var Karen, Casper og Klaus gået i krig med et 12 koppers setup.
            Cool. Det er vel ikke for ingenting de kalder det et \"kaffeværksted\" og ikke bare en kaffebar
            Jeg nævnte for Klaus at hvis jeg skulle skrive et indlæg i tråden her, ville jeg nok komme til at kalde det et risteri hvor man bliver budt på kaffe i køkkenet og så var det Klaus fortalte at de gerne benyttede betegnelsen \"kaffeværksted\" - meget rammende må man sige B)

For en hjemmefusker som mig er dette et drømme sted, jeg skal bare passe på ikke at overgøre det. Jeg er f. eks sikker på at Peter har nogle guldkorn om brugen af min rister, men sidst han var tilstede var han meget travlt optaget og man må ligesom kende sin \'besøgstid\'.

Hvis københavnske kaffe-nørder satte hinanden stævne en månedlig fredag eftermiddag efter fyraften, så skulle det være på bænkene foran TCC.

Comment

Gang i værstedet: Gæste-barista gør TCC\'s espresso

Gang i værstedet: Gæste-barista gør TCC\'s espressokaffe ære

[youtube:http://www.youtube.com/watch?v=W3iqvbVd3o8]

[youtube:http://www.youtube.com/watch?v=3DqQSQ8r0Hg]

Jeg troede MoBak ville havde gjort noget, men nu har jeg så flækket det lille sammendrag sammen (der var ikke tid til finpudsning eller noget).

Comment

Tillykke TCC

Tillykke til Casper & Co.

Det er altså for vildt B)

Og fuldt fortjent

(Casper vandt verdensmesterskabet i cupping og
                TCC vandt SCAE prisen som Young Entrepreneurs.)

Nå ja, så har de så også ristet kaffen for en tredjedel af finalisterne i WBC konkurrencen her i eftermiddag!

Comment

Re:Tillykke TCC

Jacob wrote:
                  Tillykke til Casper & Co.

Det er altså for vildt B)

Og fuldt fortjent

(Casper vandt verdensmesterskabet i cupping og
                  TCC vandt SCAE prisen som Young Entrepreneurs.)

Nå ja, så har de så også ristet kaffen for en tredjedel af finalisterne i WBC konkurrencen her i eftermiddag!
                  Man fristes til at sige at vinderne dette år totalt set har været TCC.
                  Mvh Morten

--------------------
                  Lelit Bianca
                  Mazzer Major Electronic
                  Mahlkönig Vario
                  Hario V60
                  Hario 3 kops Siphon
                  Hario Skerton

Comment

Ja, for fa\'en ... stort TE\'LØGGE fra Djursland osse ... til TCC.

Aldrig har jeg oplevet noget så intens og spændende, som da Casper vandt \"Cup tasting\" ...

Vil da osse lige sige tak for at godt arrangement onsdag hos TCC

endnu engang TILYKKE ...
                    Administrator på EspressoBar
                    Nuova Simonelli Appia 1.GR.
                    Mazzer Kony Electronic

Comment

Man fristes til at sige at vinderne dette år totalt set har været TCC. Det passer vist meget godt...
                      Eller man fristes til at sige at vinderne dette år er os danskere..
                      Fordi vi efterhånden har så mange gode muligheder for at drikke en god kop espresso ude i byen.
                      København blev for nyligt kåret til at være den bedste by i verden at bo i. Det var feinsmeckermagasinet Monocle, der stod for kåringen, og chefredaktøren udalte blandt andet at Kbh har den mest kvalificerede barista scene nord for Italien.
                      (link til artikel
                      http://www.berlingske.dk/article/200...til/706120018/
                      Efter week-endens konkurencer, må man give manden ret...
                      Mazzer Mini Electronic A
                      TORR stamper Plan2konveks 58,6mm
                      Gene Café kafferister
                      Toroid mælkekande 0,35l og 0,59l
                      Mypressi Twist

\\"If its uphill all the way, you should be used to it by now.\\" P. McAloon

Comment

Working...
                      X