Opslag

Collapse
No announcement yet.

Søges i Beijing

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Søges i Beijing

Jeg skal 14 dage til Beijing i starten af oktober. Kaffen skulle vist generelt være temmelig grum i Kina. Men er der nogle som skulle have været der og evt. kan anbefale et sted.

Og så en lidt farlig eftersøgning :dry: Kæresten er ret vild med te, og dét kan de jo i hvert fald finde ud af i Kina. Så hvis nogle har nogle gode fif til noget man SKAL have med hjem til hendes te-samling eller kender et godt sted at købe den slags, tager jeg også gerne mod nogle råd i dén henseende
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Re:Søges i Beijing

Jeg har en lille historie du måske lige skal have med på vejen.

Jeg var i Beijing med min far for nogle år siden. Første dag i byen brugte vi sådan lidt uden et decideret planlagt program, men så os lidt omkring på Tiananmen Square og de omkringliggende gader. På et tidspunkt støder vi på to meget venlige unge mennesker, som vi falder i snak med (jeg kan ikke helt huske hvordan, men jeg mener de fortalte os lidt om et af monumenterne på pladsen). De var utroligt venlige og fortalte med stor iver om stedets opbygning og historie. Meget spændende. Vi går derefter med til at lade dem vise os lidt rundt, blandt andet i de små hutoner (jeg kan ikke lige huske hvordan det staves), hvilket er et must-see hvis man vil have et rigtigt billede af hverdags-Beijing. De spørger så til om vi vil med på et te-hus for at smage på nogle af de lokale godter, hvilket vi siger ja til.

Vi får herefter en fantastisk oplevelse, hvor vi får smagt på alle mulige forskellige slags te, og vi bliver også tilbudt at få lidt med hjem. Prisen: lidt over 1200 kr. Jeg kan oplyse at dette IKKE er den normale markedspris, hvis nogen skulle være i tvivl.

Set i bakspejlet burde vi jo have været meget mere påpasselige, men vores parader var nede fordi vi have gået rundt med disse to i flere timer og havde lidt for stor tiltro til dem.

Det man skal huske på er, at som i mange andre asiatiske storbyer, så får mange lokale kommision for at tage turister med til tehuse og andre små attraktioner, hvilket naturligt hæver prisen. Vi stødte især på mange \"chineese art students\" som havde andre intensioner end de først gav udtryk for. Det er åbenbart meget moderne at bilde turister ind at diverse attraktioner er lukkede, for så at lokke dem et andet sted hen. Noget jeg i øvrigt også oplevede i Bangkok i sommers. En god ide er derudover altid, at aftale en pris før man får tilbudt en service.

Mht hvad man bør have med hjem, så mener jeg at grøn te og jasmin te er de mest almindelige kinesiske specialiteter.

Noget andet jeg lige vil tilføje er noget mig og min far morede os en del over på vores tur, er forskellen på kinesisk og vestlig kultur når det kommer til drikkevarer. Alle de forskellige te\'er har forskellige formål til at helbrede eller styrke krop og/eller sjæl. Når vi drikker i den vestlige verden er det typisk kaffe, sodavand og alkohol som nok mest er lidt skadelig for kroppen. Så tænk over det næste gang i hæller en dobbel espresso ned Eller lad være, det gør jeg
    Udstyr
    Rancilio Silvia
    Mahlkönig Vario

Comment

Re:Søges i Beijing

Hej Rasmus,

Mange tak for dit indspark. Jeg har faktisk en kollega, som har fortalt, at da han var derovre, blev han ofte kontaktet at kinesiske piger, som fortalte at de studerede engelsk og gerne ville tale med engelsk-talende turister. Han afbrød det hver gang, når de spurgte, om han ville gå med dem hen og drikke kaffe. Nu har jeg så fået forklaringen på hvad det går ud på. Vi har ikke helt kunnet finde ud af det...
      Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
      Baratza Forté
      Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Bringer lige en gammel tråd til live og hører om der er nogen gode erfaringer med espresso i Beijing siden 2008?

Comment

Working...
        X