Opslag

Collapse
No announcement yet.

Kaffesteder i Paris!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kaffesteder i Paris!

Evt med eget risteri??

Nogen der har erfaringer?

Har kun fundet et, men de har vist ikke eget risteri.

Cafe Soluna
    52 Rue Hôtel de Ville

Ja og hvis man har set \"Den fantastiske Amelie fra Montmatra\" så bør man besøge

Les Deux Moulins
    15, rue Lepic 75000 XVIIIème

Hilsen Henrik
    Henrik Palshøj

Re:Kaffesteder i Paris!

Min erfaring siger mig at der ikke findes god kaffe i Frankrig overhovedet. Håber selvfølgelig du kan modbevise mig, men deres holdning til kaffe er altså anderledes end vores herinde.
    Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Enig!!!

Er gift med fransker og har boet i Frankrig i flere omgange (inkl Paris).

Traditionel fransk expresso får æren af at være den eneste kaffe, der gør mig fysisk dårlig....
      Aeropress
      Bodum Columbia stempelkande
      Handpresso

P.t. ingen espressomaskine

Comment

banditten wrote:
        Enig!!!

Er gift med fransker og har boet i Frankrig i flere omgange (inkl Paris).

Traditionel fransk expresso får æren af at være den eneste kaffe, der gør mig fysisk dårlig....
        Ja det er lidt vildt så ligeglade de er med kaffe , men derimod er der altid en million mennesker hos nespresso i nice så det kan være folk er ved at lave oprør , og så er pods da trods alt er skridt i den rigtige retning.

Comment

jeg har heller ikke gode erfaringer med espresso i Paris. Og dog..
          For det var faktisk der min espresso lidenskab startede. Jeg boede og arbejdede 4 måneder i Paris i 1996 og hver dag 1/2 time efter vi var mødt på arbejde gik vi ned på den nærmeste café og drak en espresso. Det var bestemt ikke kærlighed ved første blik, men der gik ikke længe før det var mig der spurgte om vi ikke snart skulle have en espresso..

Et stykke tid efter jeg kom hjem investerede jeg i min første espressomaskine

Da jeg nogle år senere var på ferie i Paris, glædede jeg mig til at komme ned og drikke en masse espressi, men de smagte simpelthen SÅ dårligt, at jeg ikke fattede hvordan jeg blev hooked på espresso..

Anyway.. det er mange år siden, og min erfaring at den bedste espresso er den man laver selv. (selvfølgelig med et par undtagelser !)
          Mazzer Mini Electronic A
          TORR stamper Plan2konveks 58,6mm
          Gene Café kafferister
          Toroid mælkekande 0,35l og 0,59l
          Mypressi Twist

\\"If its uphill all the way, you should be used to it by now.\\" P. McAloon

Comment

Mit bud på den dårlige expresso i Frankrig er, at det primært er tale om hårdtristede 100% Robustablandinger. Smagsmæssigt er de meget \"Robusta\".

Uha uha....
            Aeropress
            Handpresso

Comment

Hej jeg har været i paris en 7-8 gange af en uge eller mere af gangen og til dd. aldrig fundet noget bedre end Starbucks og det siger ikke så lidt.

Dog har jeg oplevede at på og ved sidegaderne ved Saint Germain er der nogle cafer der servere cafe der kan drikkes. Jeg kan desværre huske nogle navne. Et risteri er jeg aldrig stødt på.

Tilgengæld har de nogle virkelig fede køkken gears butikker i området ved Forum des Halles
              Izzo Alex Duetto III
              Mazzer Major E

Comment

Hjemme efter 5 dage i Paris, man kan kun sige en ting, at bestille kaffe i Paris bør lyde sådan ca sådan.

Excusez-moi Monsieur, ils vont détruire une tasse de café pour moi

Eller oversat.

Undskyld Hr. vil de ødelægge en kop kaffe for mig!!

Nå men nogen steder er de da klar over at det ikke er helt godt, for jeg spurte om de kunne lave en god kop kaffe, svaret var God njaaa Kaffe ja.. Samtidig kan man jo ikke sige noget til maskinparken, for den er flot, men håndværket lader meget tilbage at ønske, underligt i et land hvor det sanselige og mad er i højsædet...

Nå men det er jo heldigvis andre ting at give sig til i Paris, kan anbefale at se et show på Moulin Rouge, absolut alle pengene værd, så nu har jeg lavet en trippel espresso så nu køre vi igen.

Hilsen Henrik
                Henrik Palshøj

Comment

Hej,

Jeg står og skal en tur til Paris her i august måned og ville lige høre, om der er kommet nogle opdateringer mht. kaffebarer i Paris? Som jeg kan læse her på denne tråd, har kaffe i Paris ikke været det store hit, men det kunne jo være, at der var nogle, som havde været der for nyligt og fundet noget godt.

God Sommer til alle!

Med venlig hilsen
                  Simon

Comment

Jeg er jo lidt frankofil, desværre skal man i Paris kun gå på kaffebar for at få en super fed stemning, regn ikke med nogen super kaffemæssig oplevelse, men der er dog IMO et par steder man bør besøge.

La brûlerie de Jourdain
                    140 rue de Belleville - 75020 Paris
                    Metro le plus proche
                    Hyggelig lille cafe med eget risteri, et besøg værd.
                    http://www.labruleriedejourdain.fr

Cafe Procope
                    13 RUE DE L\'ANCIENNE COMÉDIE
                    75006 PARIS
                    Paris\'s ældeste kendte kaffehus, den kan datere sin oprindelse tilbage til 1686, super flot men meget fransk
                    http://www.procope.com/

Hilsen Henrik

God tur Paris er min totalt yndlings by...
                    Henrik Palshøj

Comment

Er også frankofil (sådan helt konkret, min kone er fransk!

Gode kaffesteder i Paris (for de findes, men der er langt imellem):

Espresso and Ristretto. 67, rue de Charenton 75012

Kooka  Boora. 62, rue des Martyrs 75009 

Coutume Café. 47, Rue de Babylone 75007 

La Caféothèque. 52, rue de l’Hôtel-de-Ville, 75004

Enjoy!
                      Aeropress
                      Handpresso

Comment

Tusind tak HenrikP og banditten.

Jeg vil forsøge mig med nogle af jeres anbefalinger, når jeg her om en uge tager derned

Comment

Næste gang jeg er i Paris skal Télescope helt klart besøges!

5 Rue Villedo. 75001. Paris. France

http://www.telescopecafe.com
                          Kaffemager og entusiast!

Comment

Le Caféotheque - skulle også klare det helt udemærket
                            Mahlkönig Vario Home, Wilfa WSCG-2, Compak K6 (doserless, hjemme-mod) og Hario Slim.
                            Bodum stempel, Moka Express 4-kops, Brikka 4-kops, V60 3-kops, Bodum Santos, Ibrik og Aeropres.
                            Ovn-rister

William Skov Hansen

Comment

Working...
                            X