Opslag

Collapse
No announcement yet.

Kaffe i Madrid

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kaffe i Madrid

Ja, hvorfor ikke udnytte muligheden og spørge om gode kaffesteder i Madrid. Skal dertil for første gang i august. Der kunne jo sidde nogen derude med værdifuld viden.

Re:Kaffe i Madrid

Jeg bumper lige den her

Comment

Var der sidste år.
      Det er slet ikke noget problem, lidt ligesom i Italien.
      Der er cafeer over alt og de fleste ved hvordan den skal skæres.
      Vibiemme Domobar Jr ( Dual Boiler)
      Mazzer Mini electronic b
      Genecafe
      58 mm konveks Motta tamper

Comment

Ok, det er jo fint nok. Jeg tænkte bare, at der jo kunne være nogen, der havde prøvet noget godt. I Kbh er der kæmpe forskel, men vi har jo helt fantastiske steder som Estate og TCC.

Comment

Den der med \"lidt ligesom i Italien\" vil jeg gerne knytte en bemærkning til.

Vi var i Rom i feburar, og jeg fandt kun 2 steder der kunne lave en premium kop... Resten var mildest talt rystende...
          Administator på espressobar
          Izzo Alex Duetto
          Toper Cafemino
          Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
          Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

Comment

Så meget desto mere grund til at håbe, at nogen kan anbefale noget i Madrid

Comment

jeg er desværre alt for sjældent i Madrid, så jeg kender dsværre ikke så mange cafeer, men Cafe Comercial (Glorieta Bilbao 7) plejer at værre go\'
              Hvis man skal ud og ha sig en kop aften kaffe og måske en enkelt drink så kan jeg bestemt også anbefale Marula Café (Calle Caños Viejos 3)
              Hvis økonomien er til det så kan jeg goså godt anbefale at tage på Sergi Arola\'s restaurant La Broche (Miguel Ángel 29-31) udover at lave helt fantastisk mad så laver de også glimrende kaffe
              Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Nå, ked af at Roeds gane ikke var tilfreds i Italien. Personligt har jeg kun oplevet en enkelt svipser og den kaffe jeg fik i Madrid var sgu god, men jeg er nok bare ignorant..
                La broche køres ikke længere af Sergio Arola. Han er ved at åbne sit eget sted, men er stadig tilknyttet Museo Reine Sophia. Funky sted.
                Med hensyn til mad så prøv DassaBassa. Bestil i god tid.
                Moderne og kompromisløst og til rimelige penge. Ligger et mærkeligt sted blandt ambassader i en gammel kulkælder.
                Vibiemme Domobar Jr ( Dual Boiler)
                Mazzer Mini electronic b
                Genecafe
                58 mm konveks Motta tamper

Comment

Tusind tak for jeres tip!

Comment

Roed - prøvede du tazza d\'oro?
                    Expobar Brewtus II
                    Macap MC4 stepless
                    Gaggia MDF
                    Heartware Precision
                    Izzo tamper custom made konveks 58,4mm

Comment

Jeg synes lige, jeg burde følge op på det her. Tusind tak for buddene. Det passede desværre ikke ind i skemaet at nå derhen.

Til gengæld må jeg indrømme, at det er meget længe siden, jeg har fået så dårlig kaffe over hele linjen. Jeg fik en enkelt caffé con leche som var ganske hæderlig i Toledo. Den smagte som min egen moccakande. Det var ok.

Resten var noget sprøjt for at sige det mildt. Gammel kaffe, skævt tampet (hvis overhovedet tampet), ingen aftørring af filter mellem shots, channeling osv. En enkelt gang syntes baristaen ikke, der var kommet nok kaffe ud, da maskinen stoppede af sig selv. Da han trykkede lige en ti sekunder mere igennem.

Jeg har garanteret været smadder uheldig, men jeg må godt nok sige, at jeg var lidt overrasket. Den konsekvente brug af uht-mælk, gjorde heller ikke noget godt. Selv på Starbucks, som jeg vendte mig mod i frustration, lå der store klatter af barberskumsmælk med kæmpe bobler over på halvdårlig kaffe. Jeg ved godt, at Starbucks ikke er toppen, men jeg satsede på, at det var blot en smule standardiseret. Men nej...

Comment

Jeg blander mig osse lige i debatten om kaffe i Madrid. Med forundring sad jeg og læste om at man kunne få ordentlig kaffe i byen. Min erfaring er baseret på en tur for et lille år siden. Her var det var nærmest umuligt at opdrive en - bare nogenlunde - kop espresso. Det eneste sted det lykkedes at finde, var \'El Cafe de La Opera of Madrid, C/Arrieta, 6\' foran Teatro Real. De har ligeledes nogle aldeles glimrende kager :P

Og jeg må medgive at Starbucks kaffe - i de fillialer vi besøgte - var RÆDSELSFULD...
                        Det var en ret skuffende oplevelse at det var så svært at finde et ordentligt kaffested.
                        Bodum stempelkander
                        Diverse Hario drippere
                        Bialetti kande
                        Mahlkönig Vario
                        Gene Café CBR-101 rister

Comment

Ok, så er det ikke kun mig. Jeg var virkelig overrasket over, hvor ringe det var!

Comment

Nej, bestemt ikke.

Synes det er lidt typisk at caféernes udstyr - som regel - ikke fejler noget, men de er håbløse til at betjene det og ikke mindst rengøre samme.

Dette gælder nu ikke kun for Madrid :S
                            Bodum stempelkander
                            Diverse Hario drippere
                            Bialetti kande
                            Mahlkönig Vario
                            Gene Café CBR-101 rister

Comment

Blander mig også lige, er lige kommet hjem efter 4 dage i Venedig, drak minium 5-8 espressoer om dagen på forskellige caféer.
                              Sprang dog den over på Markuspladsen til 8 euro :huh:

Kun en enkel cafá på Lidoen, iøvrigt styret af kinesere, smagte min espresso acceptabel. Alt andet var langt under middel, simpelhen ikke frisk bønne. Utroligt for de sender masser og masser af kaffe over disken hver dag.
                              Men den lokale italiener hælder jo også et kilo sukker i deres kaffe, så de kan nok ikke smage andet
                              Elektra Microcasa a Leva
                              Demoka-Minimoka kværn
                              RB 49mm short ball i træ/stål
                              MokaMaster fra VEV-Vicano ita.
                              Don Pedro-vaacum kaffebrygger (Bodum
                              )

Comment

Working...
                              X