Opslag

Collapse
No announcement yet.

München, Kaffee, Espresso & Barista

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• München, Kaffee, Espresso & Barista

Beliggende: Schlörstrasse, Rot Kreuz Platz

Det er et rigtigt hyggeligt sted, som desværre ligger lidt uden for City Center. Stedet er meget karismatisk med tonsvis af gamle espressomaskiner (semi automatiske og manuelle), kaffe dåser, kaffe kandet o.s.v. Der serveres (selvfølgelig) forskellig espresso samt kager og forskellige Biscotti.

Udover kaffebar har de et meget stort udvalg af espresso maskiner, i særdeleshed ECM Technika maskiner (samt den nye Vibienne Dual Boiler med PID) samt rigtig mange forskellige kværne - både hobby og proffessionelle. De har også lidt udstyr, men ikke nær så meget som f.eks. Risteriet.
    Priserne på udstyr er omtrent de samme som i DK - måske til den lave side - men der er ikke mange penge at spare.

Der lyder jazz musik og interiøret er præget af dybe læder sofaer og en \"urban\" stil som er hyggelig og \"kaffe\" agtig - med kaffeposer, trendy lamper o.s.v.

Vi bestilte en Caffé Latte Machiato, en Cappuchino og en Espresso Dopio. Kaffen der blev brugt var italiensk Granta med 90% (!!!) Robusta. Puhha. Caffe Latte\'n var pæn men med lidt for meget tykt mælkeskum på toppen efter min smag. Min \"med-kaffesmager\" sagde det var den bedste Caffé Latte han havde prøvet - men jeg synes ikke det var noget særligt.
    Cappuchinoen var pyntet med Latte Art og det var da nydeligt nok, men den var til den kolde side og skummet på toppen var kun 3-4 mm - ikke tykt nok efte min smag. Smagen var god.
    Espressoen var mest for at prøve deres \"Hausbrandt\" kaffe (de havde to at vælge imellem, hvor denne var den dyreste). Det var en barsk oplevelse som var meget mørk og dyb i smagen - faktisk måske lidt for voldsom. Cremaen var fin men det var ikke nogen storslået oplevelse.

Umiddelbart er der ikke mange af sådanne steder i München, men dette er et meget godt bud. Det er hyggeligt - men ikke omvejen værd hvis man kun er i centrum.

Tre stjerner ud af fem herfra.

Man kan se deres hjemmeside her: http://www.listino-prezzi.com/

/Hans-Henrik
    ---
    Nuova Simonelli Musica
    Mazzer Mini kværn
    En utrættelig kaffetørst
Working...
X