Opslag

Collapse
No announcement yet.

Hvilken stempelkande?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hvilken stempelkande?

Hey,

Efter at have set Roed\'s video her:

B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) (Hvem kan lære mig at lave et link der virker ???) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B) B)

er jeg efter en længere pause blevet hooked på stempelkaffe igen. Men min lille 2 eller 3 kops klasiske bodum stempel kande trænger efterhånden til udskiftning :dry:

Hvad siger i derude, findes der stempelkander der af en eller anden årsag laver bedre stempelkaffe end den klasiske Bodum kande? Eller skal jeg bare være kedelig og købe den samme kande igen?

/Kim
    - La Spaziale S1 Dream
    - Bestmax S
    - Ceado E37S
    - Rancilio Rocky SD
    - Hottop B

Re:Hvilken stempelkande?

Keep it simple - køb den \"kedelige\" - de er da kanon.
    Vibiemme Domobar Inox
    Baratza Sette 270

...when the pupil is ready, the teacher will appear...

Comment

Links virker ikke helt stabilt her i forum. Jeg har aldrig kunnet lure hvorfor :S

Men for at svare på dit spørgsmål, så er jeg ret vild med Bodum Columbia.

For det første er det termo, hvilket holder kaffen fint varmt den halve times tid det kan tage at drikke de 2-3 kopper man nogle gange brygger pr pers. I en alm glaskande bliver kaffen kold på den halve time. Man skal ikke bruge termoen til at have kaffe stående deri i timer. Det kommer der ikke noget godt ud af. Men en halv time klarer den fint!

Der udover er den skide flot. Den fås både i blank og børstet stål, og den pynter på ethvert bord. Jeg har også sukkerskål og flødekande i matchende sæt. Det er super dekorativt på bordet.

En tredje ting jeg godt kan lide, er filteret. I stedet for det traditionelle stålfilter i tre dele, er der i Columbia et slags nylon filter, som er lidt finere end stålfiltrene. Jeg synes det giver en \"renere\" kop.

Jeg så lige at der også er kommet en Bodum i glas med termo
      Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
      Baratza Forté
      Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Jeg kan også godt lige Columbiaen, det er da klart en af de fedeste termokander på markedet. Men jeg syns det er lidt noget skod at man ikke kan se kaffen igennem.

Når jeg brygger en stempel vil jeg gerne kunne se hvor meget kaffen skummer op, hvilket den jo har tendes til at køre hvis kaffen er super frisk, eller hvis man rammer nærmere de 100c end 93c.

Jeg har en 3, en 4 og en 8kops alm glas, og en 8kops Columbia. Bruger for det meste 3 og 4érn. 4érn er den mest fede rent designmæssigt efter min smag, den har samme diameter som en 8ér, men selvfølgelig bare halvt så høj. Ser bare super godt ud.
        Administator på espressobar
        Izzo Alex Duetto
        Toper Cafemino
        Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
        Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

Comment

KimH wrote:
          Hvem kan lære mig at lave et link der virker ???
          Det er ikke så svært Kim. Start med at skrive den tekst du vil have folk skal klikke på, når de vil besøge dit link:

Kode:
          Roeds video
          Marker derefter teksten, og klik på \"URL\" over redigeringsfeltet, så der nu står:

Kode:
          [url]Roeds video[/url]
          Nu skal du blot tilføje et lighedstegen efter det første \"url\" og så linket, du vil have folk skal hoppe til når de klikker på teksten:

Kode:
          [url=http://www.espressobar.dk/index.php?option=com_fireboard&Itemid=26&func=view&id=12234&catid=4&limit=10&limitstart=10#12206]Roeds video[/url]
          Så skulle linket gerne ende med at se sådan ud:

Roeds video
          Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
          Østerbro

La Marzocco GS3
          Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

Tak for hjælpen H.

Du har fortjent at besøge en af mine hemmelige venner. Tryk HER for at komme derhen

/Kim
            - La Spaziale S1 Dream
            - Bestmax S
            - Ceado E37S
            - Rancilio Rocky SD
            - Hottop B

Comment

KimH wrote:
              Tak for hjælpen H.

Du har fortjent at besøge en af mine hemmelige venner. Tryk HER for at komme derhen

/Kim
              LOL!!!
              Izzo Alex Duetto
              Toper Cafemino

Comment

Den der dobbeltvæggede glaskande ser da super fed ud MoBak, den tror jeg jeg vil købe. Har i forvejen Bodum Pavina dobbeltvæggede glas i forskellige størrelser, så kunne blive et fint lille sæt.
                Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Ja, den ser lækker ud, tror også jeg kan finde en plads til i køkkenet.

Tænker bare på at kanden sikkert er jævnt hamper at skifte, hvis man smadrer den. Og det sker jævnligt for mig med de almindelige.
                  Izzo Alex Duetto
                  Toper Cafemino

Comment

KimH wrote:
                    Du har fortjent at besøge en af mine hemmelige venner.
                    hehehe :-)
                    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
                    Østerbro

La Marzocco GS3
                    Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

MoBak wrote:
                      Den er flot og passer til mine dobbeltvægede glas På billederne ser det ud som om at det kun er 8 kops kanden der findes med dobbelt sider. Kan nogen be- eller afkræfte om Bodum SHIN BISTRO 3 eller 4 kops modeller også findes med dobbelt sider?

/Kim
                      - La Spaziale S1 Dream
                      - Bestmax S
                      - Ceado E37S
                      - Rancilio Rocky SD
                      - Hottop B

Comment

KimH wrote:
                        MoBak wrote:
                        Den er flot og passer til mine dobbeltvægede glas På billederne ser det ud som om at det kun er 8 kops kanden der findes med dobbelt sider. Kan nogen be- eller afkræfte om Bodum SHIN BISTRO 3 eller 4 kops modeller også findes med dobbelt sider?

/Kim
                        Jeg tror kun den findes i 8 kops. Jeg fandt den første gang i SweetMaria\'s udvalg af stempelkander og der er den kun i 8 kops. Det er selvfølgelig ingen garanti. På ovennævnte link kan du også se hvad jeg snakker om med det anderledes filter i Colombia-kanden (selvom det er et meget lille foto)

La Marzocco GS/3
                        Baratza Forté
                        Bestmax filter

Comment

Ja, sådan en 4-kops glas i termo, må være sagen....håber snart min almindelige går i stykker :whistle: :dry:
                          Vibiemme Domobar Inox
                          Baratza Sette 270

...when the pupil is ready, the teacher will appear...

Comment

Brownie wrote:
                            Ja, sådan en 4-kops glas i termo, må være sagen....håber snart min almindelige går i stykker :whistle: :dry:
                            Du kan låne min kat. Så skal du bare stille den lidt ud til kanten af bordet, så varer det ikke længe inden den er i stykker

La Marzocco GS/3
                            Baratza Forté
                            Bestmax filter

Comment

Uden overhovedet at vide om den er god, så har Ikea en stempelkande med termo (som Columbia) til 279. Den ser faktisk meget pæn ud.

De har også alm. stempel kande til 79.

/Hans-Henrik
                              ---
                              Nuova Simonelli Musica
                              Mazzer Mini kværn
                              En utrættelig kaffetørst

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢