Opslag

Collapse
No announcement yet.

Byens Bedste Kaffe 2009

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Byens Bedste Kaffe 2009

En sikker vinder blev Risteriet, teløk med det.

/Wolff
    Fortid
    La Marzocco GS3
    Casadio Macinadosatore Istantaneo
    Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
    Reg Barber 58mm Anodized/Stål
    Pullman/Synesso ridgeless
    Bumper TS
    Motta Knockbox
    Nutid
    Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
    French Press-Bodum 4 cup

Re:Byens Bedste Kaffe 2009

Det var da en lidt halvtynd artikel - hvor mange point fik hver af de konkurrerende?
    Good, fast, cheap... Pick two!

Comment

Tillykke til Risteriet. TCC burde efter min mening havde vundet.
      Mvh Morten

--------------------
      Lelit Bianca
      Mazzer Major Electronic
      Mahlkönig Vario
      Hario V60
      Hario 3 kops Siphon
      Hario Skerton

Comment

Risteriet er, tror jeg, mere kendt end TTC, så denne afstemning må bero på byens mest kendte. Jeg har for det meste fået alt for mørk uno, men har ikke så stort kendskab, hvordan de ellers rister. Jeg er nu helt sikker på at TTC er flere niveauer højere i kunnen, både hvad angår risting af kaffe og baristamæssigt. Flertallet vinder i et demokrati, men har langt fra altid ret.

Comment

Hamilton wrote:
          Risteriet er, tror jeg, mere kendt end TTC, så denne afstemning må bero på byens mest kendte. Jeg har for det meste fået alt for mørk uno, men har ikke så stort kendskab, hvordan de ellers rister. Jeg er nu helt sikker på at TTC er flere niveauer højere i kunnen, både hvad angår risting af kaffe og baristamæssigt. Flertallet vinder i et demokrati, men har langt fra altid ret.
          Jeg tror at Risteriet har fået mange stud.jur stemmer, da jura ligger lige ovenpå stort set.

Jeg synes helt sikkert også at risteriet rister for mørkt, men de gange jeg har fået en noget at drikke derinde, har det bestemt været glimrende.

Gudskelov Riccos ikke vandt. Det havde været skidt.
          Mvh Morten

--------------------
          Lelit Bianca
          Mazzer Major Electronic
          Mahlkönig Vario
          Hario V60
          Hario 3 kops Siphon
          Hario Skerton

Comment

Gunde wrote:
            Hamilton wrote:
            Jeg tror at Risteriet har fået mange stud.jur stemmer, da jura ligger lige ovenpå stort set.

Jeg synes helt sikkert også at risteriet rister for mørkt, men de gange jeg har fået en noget at drikke derinde, har det bestemt været glimrende.

Gudskelov Riccos ikke vandt. Det havde været skidt.
            Mærkeligt nok fik riccos faktisk flere stemmer end tcc... :/

Risteriet - 31.18%

Riccos - 23.71%

TCC - 23.29%

Jeg tror bestemt også her er tale om en popularitets konkurrence...
            - Mypressi Twist v2.
            - Mazzer Super Jolly
            - Porlex Håndkværn

Comment

Hej, kunne godt tænke mig at vide hvorfor Riccos ikke er helt i top blandt nogle af jer? Jeg har ikke selv kendskab til dem, men ville gerne vide hvad der måske skulle vurderes ud fra?? Er det dårlig espresso eller dårlige bønner??

/wedoo
              LM GS/3 MP
              BestProtect Filter
              Compak K-10 Fresh
              Tools: espro/RB/Pullman
              Roaster: 800N Connoisseur

Comment

Der er som sådan intet galt med risteriet, men og sige at de er \"byens bedste\" er nok lige lidt at stemme den. At de vinder er nok mere et udtryk for konkurrencen opsætning, som er flertallet der bestemmer, frem for en dommer jury. Her er det nok en fordel at der er flere der kender risteriet og at de breder sig ud over flere områder end TCC. Risteriet har også kaffe gear som maskiner mm.

Risteriet er egentligt et fint sted der laver udmærket kaffe, dog uden at være helt oppe på TCC niveau. Det skandaløse må være at Riccos er nummer 2:angry:
                Izzo Alex Duetto III
                Mazzer Major E

Comment

wedoo wrote:
                  Hej, kunne godt tænke mig at vide hvorfor Riccos ikke er helt i top blandt nogle af jer? Jeg har ikke selv kendskab til dem, men ville gerne vide hvad der måske skulle vurderes ud fra?? Er det dårlig espresso eller dårlige bønner??

/wedoo
                  Jeg synes at deres bønner er helt okay.. men deres baristaer er bare meget svingende.. det er ihvertfald mine erfaringer..
                  - Mypressi Twist v2.
                  - Mazzer Super Jolly
                  - Porlex Håndkværn

Comment

Working...
                  X