Opslag

Collapse
No announcement yet.

AeroPress Hjælp søges

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• AeroPress Hjælp søges

Jeg har købt en Aeropress og fik en god forklaring fra TCC hvordan den skulle bruges hvorefter jeg glemte det.

Og har nu ødelagt 2 sæt Panama bønner mener det er 3 gange så får man et lejemord på nakken.

Jeg har prekværnet kaffe og kun det mål der følger med nogle ideer til en at finde en løsning , har noget kenya med også som jeg vil eksperimentere med imens.,

Re:AeroPress Hjælp søges

til panama: Brug 17g kaffe og 170g vand...
    Sæt \"håndtaget i, vend den på hovedet og hæld kaffe i, derefter vand og rør rundt. gør papir filteret vådt, skyl papir-smagen ud og skru det fast... Vend det hele og press...
    Håber det giver mening?

Daniel
    \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

BaristaDK wrote:
      til panama: Brug 17g kaffe og 170g vand...
      Sæt \"håndtaget i, vend den på hovedet og hæld kaffe i, derefter vand og rør rundt. gør papir filteret vådt, skyl papir-smagen ud og skru det fast... Vend det hele og press...
      Håber det giver mening?

Daniel
      ja men har ingen vægt

prøver med 3 skeer

Comment

Åh den hårde barske last at være i sommerhus?
        \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

BaristaDK wrote:
          Åh den hårde barske last at være i sommerhus?
          ja og havde ikke plads til maskinen. Køber en bodum i morgen det her durbikke for mig

Comment

Kan da anbefale en Bodum Santos .. smager bare himmelsk ... og så imponerer den de fleste ... B)
            Administrator på EspressoBar
            Nuova Simonelli Appia 1.GR.
            Mazzer Kony Electronic

Comment

Halløjsa,

den medfølgende ske til AP\'en indeholder ca. 14g kaffe i hele bønner og hvis du vender apparatet på hovedet og trækker stemplet ned til 4\'er mærket så indeholder den ca. 2dl vand.

Ud fra det burde du kunne sjusse dig frem til det forhold du nu normalt brygger kaffe ved. Jeg kommer selv 11g kaffe i for at få en \"normal\" styrke kaffe med de 2dl vand.
              Good, fast, cheap... Pick two!

Comment

RuneL wrote:
                Halløjsa,

den medfølgende ske til AP\'en indeholder ca. 14g kaffe i hele bønner og hvis du vender apparatet på hovedet og trækker stemplet ned til 4\'er mærket så indeholder den ca. 2dl vand.

Ud fra det burde du kunne sjusse dig frem til det forhold du nu normalt brygger kaffe ved. Jeg kommer selv 11g kaffe i for at få en \"normal\" styrke kaffe med de 2dl vand.
                det prøver jeg

Comment

Working...
                X