Opslag

Collapse
No announcement yet.

Kaffe problemer..

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kaffe problemer..

Hej !
    Jeg er løbet ind i Silvia PID problemer, og jeg er derfor uden espressomaskine ca 14 dage.

Det synes jeg er meget, meget lang tid.. :blink:

Derfor har jeg kigget på andre metoder til at få en god espresso : handpresso, bialetti og aeropress.

Jeg har læst tråden om Handpresso og er blevet lidt klogere, og jeg føler at Handpresso kunne være et godt bud en ny \"espressomaskine\".
    Men så kom jeg i tanke om Bialetti bryggeren, kan den hamle op med Handpresso/aeropress når det gælder smag ?

Mit udgangspunkt er SMAGEN, - jo tættere jeg kan komme på smagen af en espresso fra en espressomaskine jo bedre.

Filip
    Mazzer Mini Electronic A
    TORR stamper Plan2konveks 58,6mm
    Gene Café kafferister
    Toroid mælkekande 0,35l og 0,59l
    Mypressi Twist

\\"If its uphill all the way, you should be used to it by now.\\" P. McAloon

Re:Kaffe problemer..

http://www.vimeo.com/2905947 fortryder totalt jeg gav min væk...
    Dalla Corte Super Mini
    Mazzer Major E
    Mahlkönig Encore

Comment

det ser sgu spændende ud, Cherub..
      gad vide om det skal være af mærket Bialetti eller om den lokale isenkrams-pusher har en der er god nok ?!
      Mazzer Mini Electronic A
      Gene Café kafferister
      Mypressi Twist

Comment

filip wrote:
        Hej !
        Jeg er løbet ind i Silvia PID problemer, og jeg er derfor uden espressomaskine ca 14 dage.

Det synes jeg er meget, meget lang tid.. :blink:

Derfor har jeg kigget på andre metoder til at få en god espresso : handpresso, bialetti og aeropress.

Jeg har læst tråden om Handpresso og er blevet lidt klogere, og jeg føler at Handpresso kunne være et godt bud en ny \"espressomaskine\".
        Men så kom jeg i tanke om Bialetti bryggeren, kan den hamle op med Handpresso/aeropress når det gælder smag ?

Mit udgangspunkt er SMAGEN, - jo tættere jeg kan komme på smagen af en espresso fra en espressomaskine jo bedre.

Filip
        Hvordan er det lige en espresso smager???:blink:
        \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Nu har jeg ikke selv prøvet de der tricks - men jeg gjorde da 10 ting lige modsat det JH gør der - det samme gjaldt stempel. Nu drikker jeg masser af stempel - og nyder at demonstrere hvor fantastiske drikke der kan laves på Bodum, Noname-kværn og bagevægt. I øvrigt cool Square Mile-bemærkning at bønnerne til stempel skal kværnes så groft, at det kan gøres med de bare næver :-)

OT: Jeg fik Gene repareret for småpenge så den er klar igen.

/Tim
          Dalla Corte Super Mini
          Mazzer Major E
          Mahlkönig Encore

Comment

Nu drikker jeg masser af stempel - og nyder at demonstrere hvor fantastiske drikke der kan laves på Bodum, Noname-kværn og bagevægt. I øvrigt cool Square Mile-bemærkning at bønnerne til stempel skal kværnes så groft, at det kan gøres med de bare næver
            jeg har drukket stempel de sidste 3 dage, uden nogen form for glæde.. jeg kan ikke vænne mig til smagen.
            Mazzer Mini Electronic A
            Gene Café kafferister
            Mypressi Twist

Comment

Jeg har måske 5 kaffer jeg har succes med på stempel - heraf TCC\'s FVH og mørk og lys Idido samt Estates Amaro Gayo. Aldrig noget hjemmeristet - og masser af kaffe som andre synes godt om kan jeg ikke få til at fungere som stempel. Men det er også en ganske anden ting end espresso, jeg regner med at lære det med tiden.

Nogen gode stempel-hints?

/Tim
              Dalla Corte Super Mini
              Mazzer Major E
              Mahlkönig Encore

Comment

lige nu drikker jeg Kenya AA+
                i stempel kanden og den er den bedste indtil videre.. (har også prøvet monsooned malabar, og en blend Hananahs blend)

og masser af kaffe som andre synes godt om kan jeg ikke få til at fungere som stempel.
                Kenya AA+ har du så sikkert prøvet..
                Mazzer Mini Electronic A
                Gene Café kafferister
                Mypressi Twist

Comment

filip wrote:
                  gad vide om det skal være af mærket Bialetti eller om den lokale isenkrams-pusher har en der er god nok ?!
                  Da Thybo og jeg testede den for \"rabatten\" fandt vi ud af at, den billig udgave han havde, slet ikke duede ordentligt ifht Bialetti
                  Administrator på EspressoBar
                  Nuova Simonelli Appia 1.GR.
                  Mazzer Kony Electronic

Comment

Lidt OT. Kenya AA+ er vel ingen nogen bestemt kaffe, blot en klassifikation. Jeg mener de refererer til bønnestørrelsen.
                    Mvh Morten

--------------------
                    Lelit Bianca
                    Mazzer Major Electronic
                    Mahlkönig Vario
                    Hario V60
                    Hario 3 kops Siphon
                    Hario Skerton

Comment

Gunde wrote:
                      Lidt OT. Kenya AA+ er vel ingen nogen bestemt kaffe, blot en klassifikation. Jeg mener de refererer til bønnestørrelsen.
                      Lidt mere info på Kenya AA+
                      Administrator på EspressoBar
                      Nuova Simonelli Appia 1.GR.
                      Mazzer Kony Electronic

Comment

filip wrote:
                        Det vigtigste er at den er af stål. En aluminiumsvariant afgiver smag til kaffen.

Jeg mener at IKEA har en stål kande. Med Bialetti er du ret sikker på at kunne finde reservedele. Pakningen har det f.eks. med at knække.
                        Mvh Morten

--------------------
                        Lelit Bianca
                        Mazzer Major Electronic
                        Mahlkönig Vario
                        Hario V60
                        Hario 3 kops Siphon
                        Hario Skerton

Comment

det er jeg enig med dig i, Kenya AA+ er desværre det eneste jeg ved om kaffen, for det er en af Jacobs rester.

Det vigtigste er at den er af stål. En aluminiumsvariant afgiver smag til kaffen.

Jeg mener at IKEA har en stål kande. Med Bialetti er du ret sikker på at kunne finde reservedele. Pakningen har det f.eks. med at knække.
                          Det var egentligt også et tåbeligt spørgsmål.. jeg mener, jeg befinder mig på et espresso forum, hvor vi udveksler erfaringer om bl.a espressomaskiner.
                          SELVFØLGELIG har det betydning hvilket mærke/kvalitet man brygger på. Jeg kunne da også se at både agenterne, risteriet og kaffemekka forhandler bialetti bryggere.
                          (det er så en helt anden tråd, om det siger noget om kvaliteten..)
                          Mazzer Mini Electronic A
                          Gene Café kafferister
                          Mypressi Twist

Comment

Handpressoen er købt...
                            Mazzer Mini Electronic A
                            Gene Café kafferister
                            Mypressi Twist

Comment

Working...
                            X