Ja det er egentligt et meget simpelt spørgsmål. Nu hvor espresso er så koncentreret, er indholdet af koffein så også derefter, eller er der noget med måden koffeinen trækker ud i vandet på som gør at det ikke er sådan?
Opslag
Collapse
No announcement yet.
Hvor meget koffein i espresso ?
Collapse
X
-
Re:Hvor meget koffein i espresso ?
Ejlemos wrote:
Ja det er egentligt et meget simpelt spørgsmål. Nu hvor espresso er så koncentreret, er indholdet af koffein så også derefter, eller er der noget med måden koffeinen trækker ud i vandet på som gør at det ikke er sådan?Simone: Nuova Simonelli Appia Volumetric, stålsider, no-burn arm, WBC-jet & -gliceurs
Mario: Mahlkönig Vario, the Third
Betty: 58,7mm Pullman Barista Convex, Cobalt Blue
Gustav: "The Sound of Syphons", spritdrevet anno ca. 1950
-
Hvis du er mere interesseret i kaffe kemi kan jeg vart anbefale http://coffeechemistry.comMichael EPO Rasmussen
Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche
Comment
-
EPO wrote:
Hvis du er mere interesseret i kaffe kemi kan jeg vart anbefale http://coffeechemistry.com
Kort opsummering: der er mere koffein per volumeenhed i espresso end i filterkaffe. Til gengæld drikker man jo som regel større mængder almindelig kaffe og indtager derfor typisk mere koffein end ved at drikke espresso. Siden nævner 30-50 mg koffein per 30 ml espresso, og 8-15 mg koffein per 30 ml filterkaffe.
I følge siden har Kleen ret i at det er svært at sige noget generelt om hvor meget koffein der er i kaffe, fordi der er så mange faktorer der spiller ind, som ovenstående store intervaller også giver indtryk af.
Henning
Comment
-
Aha... Så blev jeg da lidt klogere.. Takker for svarene gutter/Emil Malling
Jeg tager gerne en omvej, hvis følelsen af at opnå noget unikt er til stede - citat Bonderøven.
Rancilio Silvia 2009 - Casadio Istantaneo
... Og en ønskeseddel såå lang
Comment
Comment