Opslag

Collapse
No announcement yet.

Kaffetest i Politiken

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kaffetest i Politiken

Set den her test der er lavet her op mod jul?

http://politiken.dk/tjek/tjekmad/tje...icle857413.ece

Synes nogle af kommentarene er lidt interessante:

»De er alle sammen friske og gode. Man skal tage med i beregningen, at det er kvalitetskaffer, der befinder sig på et langt højere niveau end den kaffe, de fleste danskere drikker til daglig«. Men omvendt er der ingen af de syv varianter, der hører til i den absolutte superliga, mener Jannie Steensig Vestergaard.

»De slår ikke benene væk under én. Vi bevæger os i et spektrum fra den middelgode til den lavere ende af specialkaffen«.Overordnet kan det dog godt betale sig at gå efter en kaffe, som er friskristet, mener barista Karen Elisabeth Dysted.

Især når man taget kaffen i betragtning - den ene kaffe er la esmaralda, hvis ikke den burde ligge i noget der ligner superligaen for specialkaffe ...ja så ved jeg snart ikke. Men på den anden side synes jeg nok også stadig bedre om ididoen end esmaralda ..

Hvad mener i andre, er der nogen af jer der rent faktisk har smagt nogle af de nævnte kaffer?
    Nuova Simonelli Oscar - Stempelkande - Aeropress
    Mahlkönig \\\"DDR\\\" Guatemala - Compak K3 Chrome

Re:Kaffetest i Politiken

Jeg ved snart ikke... Politikken har før lavet test, hvor resultatet var af svingende troværdighed. Artiklen får mig lyst til at spørge, hvilken kaffe skal man så diske op med for at få 6 ud af 6? Det er da lidt ærgeligt at esmaralda\'en deler 1. pladsen med 2 andre kaffer. Hvorfor skulle man så vælge den fremfor de to andre som koster langt mindre?
    \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

BaristaDK wrote:
      Jeg ved snart ikke... Politikken har før lavet test, hvor resultatet var af svingende troværdighed. Artiklen får mig lyst til at spørge, hvilken kaffe skal man så diske op med for at få 6 ud af 6? Det er da lidt ærgeligt at esmaralda\'en deler 1. pladsen med 2 andre kaffer. Hvorfor skulle man så vælge den fremfor de to andre som koster langt mindre?
      Er fuldstændig enig omkring politikens tests. Men jeg hæfter mig bare ved at Karen fra TCC er med som dommer. Det er sku da lidt underligt a esmaralda ikke bliver lovpriset. Men det kan jo selvfølgeligt være det er de andre der har synes den ikke smagte af \"kaffe\" så de har skudt den i sænk...hvem ved ...

Comment

også lidt underligt at hun er den eneste der representere et af de udvalgte firmaer... interessekonflikt???
        \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Jae, lidt kan man da argumentere for...men på den anden side, når esmaralda gør det så \"dårligt\" i forhold til de andre, så er der vel ikke meget interessekonflikt ...jeg har svært ved at se at nogen skulle gå ud og købe esmaralda på baggrund af den test der. Columbia Supremo er jo iflg. dem lige så god, men til langt under prisen, så mon ikke folk går efter den ...

Comment

Working...
          X