Opslag

Collapse
No announcement yet.

Kopi Luwak

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kopi Luwak

Heysa.

Jeg har i gave fået mig en portion Indonesisk Kopi Luwak..

Spørgsmålet er.. hvad gør den sig bedst til? ska jeg lave den i espressomaskinen, stempelkanden? filter?

Nogle der har erfaringer med dette?

THanx

Claus

Re:Kopi Luwak

Hvad jeg har hørt, så kulle det primært være stempel kaffe det bruges til
    Henrik Palshøj

Comment

Er den ristet, eller skal du riste den selv?

Ellers har det jo også en vis indflydelse på hvad den egner sig til. Jeg ville klart bruge den i en stempel eller Aeropress.
      Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Den er allerede ristet.. forholdsvis mørk.... men umiddelbart ser den ikke ud til at være ristet til espresso.. dog har jeg ingen info om hvad nøjagtig den er ristet til desværre.

men du vil anbefale stempel?

Comment

Jeg ville lave den i stempel. Hvis du laver den som espresso, skal du lave flere skud for at skyde dig ind på den, og det bliver nogle dyre prøve skud.

Hvis du bruger en stempel opskrift, som du er tryg ved, så er der næppe det store spild. Jeg bruger for det meste 20 g. (kværnet rigtigt groft) på 300 ml.

Glæder mig til at høre om den.
          Mvh Morten

--------------------
          Lelit Bianca
          Mazzer Major Electronic
          Mahlkönig Vario
          Hario V60
          Hario 3 kops Siphon
          Hario Skerton

Comment

true.. og kun ca 125 g jeg har.. så ingen grund til at spilde skud på det

jeg tester på den lille stempel.. bruger også selv generelt 20 g på de fleste kaffer på 300 ml.

tak for input jeg ska nok lige poste når smagsløgene er færdige med at votere

C

Comment

Working...
            X