Opslag

Collapse
No announcement yet.

James Gourmet Coffee

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• James Gourmet Coffee

Hej.

Jeg har netop bestilt lidt kaffe hos www.jamesgourmetcoffee.com/ og glæder mig naturligvis til at få det hjem.

Er der nogen af jer som har handlet der, som kan huske hvor længe der gik fra i bestilte til varen kom ?
    /Emil Malling

Jeg tager gerne en omvej, hvis følelsen af at opnå noget unikt er til stede - citat Bonderøven.

Rancilio Silvia 2009 - Casadio Istantaneo
    ... Og en ønskeseddel såå lang

Re:James Gourmet Coffee

Peter James er en rigtig fin fyr, som leverer ganske hurtigt (mener der går et par dage) og til meget rimelige penge. Bønnerne derfra er rigtig gode, jeg har personligt kun gode erfaringer med ham.

/wedoo
    LM GS/3 MP
    BestProtect Filter
    Compak K-10 Fresh
    Tools: espro/RB/Pullman
    Roaster: 800N Connoisseur

Comment

Hvilke typer har i prøvet, og hvad kan anbefales og er der noget der ikke kan??

Hvad med fragt priser? Hvordan er de??
      CitiZ & Milk D120 BK
      Ascaso I1 + Bodum Stempel

Comment

Nu købte jeg 2 x 250 g. og det kostede £3,5 i fragt og hvis jeg skulle have købt 3 x 205g kom det op på £5.
        Jeg ved ikke hvad større forsendelser koster.

Jeg har det sidste stykke tid købt min kaffe hos TCC, men hvis JGC kan måle sige med deres produkter, så tror jeg ikke jeg kommer til at handle der så meget fremover; Fragten er billigere på trods af at det er fra UK, og bønnerne er ca halv pris !
        /Emil Malling

Jeg tager gerne en omvej, hvis følelsen af at opnå noget unikt er til stede - citat Bonderøven.

Comment

Porto er helt bestemt billig fra \"James\" har for et par dage siden bestilt en hel del Kg. porto omkring 3.5 £ og kaffen har helt bestemt høj klasse.
          Astoria Sibilla
          Bestmax Filter
          Mazzer Major Electronic
          JURA X9

Comment

nu skal i høre her!!!!!!!!!

jeg har nu i et par dage syntes (undskyld mit sprog og dig tyfon) at tyfon var fuld af puha fordi!!!!!!!!!!!!!

at når jeg lavede en ordre hos hr. james så skete følgende
            at portoen blev 20,55 pund lige meget hvad jeg bestilte
            det jeg bestilte var 10 poser kaffe dvs 2,5kg

men hr tyfon hævdede at han fik porto til ca 3 pund og et eller andet sted så tror jeg ik han løg

ok i min logik så jo mere gods jo mere fragt, trods min logik gik jeg i gang med at lave større ordre og vupti(vupti pede) så skiftede fragt fra de der ca 21 til 2,55 pund hmmm what tænkte jeg så,
            nååhhhhh det er fordi jeg så køber for et vist beløb så giver han \"rabat\" på fragten men nej det var så heller ikke tilfældet

idet at den kaffe jeg valgte kostede 3,5 pr pose
            og forsøgte med en til til 4 og så ramte ligeover den pris som den til 3,5 gav totalt men stadig de der 20,55 i fragt hmmmmmm.

ok så min konklussion i alt det her er at man skal huske følgende

man skal bestille mindst 23 poser kaffe, for ved 22 poser er prisen 20,55 i fragt, dvs 5,75 kg for at få det til 2,55 i fragt, hvilket ikke giver mening i mit hoved men ok

den blev så efter prøvet med en kaffe til 3 pund og ved 23 stk blev fragt til 2,55 lige så kaffen henholdsvis til 3,5 og 4 alle skifter fra 23 poser og op efter også hvis man tager 20 poser kaffe og en hvor men skal købe 3 poser (Brazilian Rolla Mocca CoE,Fazenda Cachoeira & Fazenda Samambaia NP Yellow bourbons.
            Grind: Bean
            Weight: 3x250g only) skifter den også fragt pris

dette er min lille undersøgelse der tog en times tid

mht hvordan kaffen smager så kan jeg varmt anbefale den i hvertfald de 2 slags jeg har smagt
            La Spaziale Vivaldi 2
            Mazzer Super Jolly
            Troll tamper
            Bullet R1

Comment

Jeg kan anbefale at forespørge om pris når man køber flere kilo - så plejer James at give en anden pris en liste prisen og en lidt anden fragt pris
              /Anders
              Lidt fattigere - men meget rigere

La Pavoni Stradivari SPH rosen træ, Reg Barber tamper, Mazzer Mini B poleret & valnød
              Simonelli Appia II - naturligvis "tunet" af Kaffemekka, Reg Barber 58,4mm tamper m. træ, Mazzer Mini B poleret & mahogni
              Hario Siphon
              HotTop 8828B
              Ascaso i-mini alu m. træ til Aeropress

Comment

Nå jamen tak til dr. Kohale [Kohaii] for endelig at give mig ret i mit porto indlæg
                Astoria Sibilla
                Bestmax Filter
                Mazzer Major Electronic
                JURA X9

Comment

muuuhhhuuuuu
                  La Spaziale Vivaldi 2
                  Mazzer Super Jolly
                  Troll tamper
                  Bullet R1

Comment

Hmm. Bestilte mine bønner sidste fredag (d. 12) (søndag d. 21. idag) og har endnu ikke modtaget dem...

Nuvel, der er to weekender som jo ikke tæller med i \"arbejdsdage\" men er alligevel snart lidt træt af at vente, håber de kommer imorgen. Pengene for kaffen blev trukket fra min konto onsdag d. 17. så de må da være på vej.

Er jeres oplevelse af fragt-tiden den samme?
                    /Emil Malling

Comment

Ejlemos wrote:
                      Hmm. Bestilte mine bønner sidste fredag (d. 12) (søndag d. 21. idag) og har endnu ikke modtaget dem...

Nuvel, der er to weekender som jo ikke tæller med i \"arbejdsdage\" men er alligevel snart lidt træt af at vente, håber de kommer imorgen. Pengene for kaffen blev trukket fra min konto onsdag d. 17. så de må da være på vej.

Er jeres oplevelse af fragt-tiden den samme?
                      Jeg er næsten sikker på at de dukker op hos dig i morgen Mandag, da jeg bestilte, gjorde jeg det Tirsdag og efterfølgende Tirsdag var de her i Aalborg
                      Astoria Sibilla
                      Bestmax Filter
                      Mazzer Major Electronic
                      JURA X9

Comment

Det lyder godt Så varmer jeg op i Silvia. Den stakkels kone har heller ikke fået noget fra hånden i flere dage nu
                        /Emil Malling

Comment

Lige en lille update til andre som måske var interesserede i leveringstiden fra JGC.

Min kaffe kom den omtalte mandag, og det tog så en uge + en weekend fra jeg bestilte til den kom.
                          /Emil Malling

Comment

OG !!!

Jeg glemte lige at tilføje at jeg er rigtig godt tilfreds med kvalitet og smag. Det kan klart anbefales som alternativ til de fleste danske postordrebønner jeg har prøvet
                            /Emil Malling

Comment

Jamen det var min erfaring at det ville tage ca. 7 dage ovre fra UK og det uanset om det har været fra \"Hasbean\" ell. fra \"James\"
                              Rent personligt er jeg nu mere til kaffen fra \"Hasbean\" end den fra \"James\" Jeg syntes at kaffen fra Hasbean er mere Nuanceret i smagen end den fra James. Men igen smag og behag er jo forskellig
                              Astoria Sibilla
                              Bestmax Filter
                              Mazzer Major Electronic
                              JURA X9

Comment

Working...
                              X