Opslag

Collapse
No announcement yet.

Baresso House Blend - Kan noget slå denne kaffe??

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Baresso House Blend - Kan noget slå denne kaffe??

Hej alle, dette er mit først indlæg her på espressobar :-)

Jeg købte for et par mdr. siden en fuldautomatisk espressomaskine med indbygget kværn fra Siemens.
    Jeg er faktisk utrolig glad for den, selvom den nok ikke kan være med i forhold til en \'rigtig\' espressomaskine.
    Til gængæld fungere den upåklageligt, og er et godt første skridt imod en \'ægte\' maskine.

Jeg har prøvet en del forskellige bønner efterhånden. Måske en 7-8 slags, og jeg vender hvergang tilbage til
    Baressos House Blend. http://www.baresso.dk/Kaffen/Baresso%20Blends.aspx
    Den er bare et hit her i huset. Én af mine venner har sammen maskine, og han har også eksperimenteret med
    forskellige bønner og han foretrækker også Baressos House Blend! Nu tør jeg snart ikke prøve andre bønner, fordi
    det ender altid med at vi ikke rigtigt får drukket kaffe så længe der ikke er Baressos bønner i maskinen.

Derfor tænker jeg om nogen af jer eksperter kunne guide mig hen i mod nogle bønner i kunne forstille jer at
    jeg kunne lide, nu i ved hvad der er min favorit ind til videre :-) Jeg kan ikke nævne alle dem jeg har prøvet ind
    til videre, det har bare været hvad jeg nu lige er faldet over i forskellige indkøbscentre. Jeg kan også nævne at jeg
    har prøvet Baressos andre blends, og jeg synes stadig at House Blend er klart den bedste.

Re:Baresso House Blend - Kan noget slå denne kaffe??

Prøv kaffe fra de forskellige forhandlere herhjemme:

- The Coffee Collective
    - Copenhagen Roaster / Estate Coffee
    - Kaffeagenterne
    - Kaffemekka
    David Sarinelli

Arbejder hos Espresso Systems - men er udelukkende på ebar som privatperson

Giesen W1 m. Artisan connection
    Bullet R1 2.0 IBTS
    La Marzocco Linea Classic AV 1
    Lelit Bianca Dual PID pressure profiling
    Profitec Pro500
    La Pavoni Professional
    ProBarista G-IOTA single dosing flat burrs
    Niche Zero single dosing conical burrs
    DIP DK-40 Bulk

Masser af SSP burrs!

www.espresso-systems.dk

Comment

Re:Baresso House Blend - Kan noget slå denne kaffe

Tak for inpiration til forhandlere :-)

Jeg forestillede mig mere at jeg kunne få et tip til hvilken kaffe jeg skal gå efter, nu når Baressos House Blend lige er noget for mig. Jeg kan læse den er ret bitter i forhold til andre, så er der andre bitre kaffer jeg kunne kigge på?

Fungerer det ikke ligesom rødvin? Hvis du synes en Barbaresco 2006 er rigtig god, ville jeg guide dig hen imod noget Amarone eller Barolo, eller en anden kraftig Italiensk vin.

Comment

Uno fra risteriet eller måske deres due doppio
        \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Tak for info :-) Dem vil jeg lige læse lidt om, og evt. prøve.

Comment

Hej og velkommen til espressobar.

Jeg vil som David anbefale dig at prøve nogle af de ovenstående risterier. Prøv at ring eller ta forbi og forklar hvad du godt kan li og de kan sikkert guide dig til en kaffe lige efter dine smagsløg. Ligesom hvis du går ned i en vinhandel og siger at du er tosset med en Barbaresco 2006...

Jeg kender ikke Baresso House blend så jeg kan ikke guide dig på det punkt.

Jeg vil lige tilføje et par kaffeforretninger.

Kontra Coffee
            Risteriet
            Moccashop

Hvor i landet bor du?

Kasper
            Hjemme:
            ECM MICHELANGELO 1grp, WeMo controlled
            La Spaziale S1 Vivaldi II med LED-lys
            Mazzer Robur E

Arbejde:
            ECM Michelangelo 2grp
            Mazzer Major

Comment

Tak for svaret Jeg bor i Odense, men jeg arbejder til daglig i København, så jeg kan shoppe begge steder.
              Jeg har lige været i Risteriet og købe en mælkekande, så det ved jeg hvor ligger.
              Jeg glemte at skrive i mit første indlæg, at alt kaffe vi drikker her, er som mælkedrikke. Mest latte.
              Det har nok også en del at sige i forhold til hvad for noget jeg skal gå efter. Jeg synes de to forslag jeg fik
              tidligere, lyder interessante, efter jeg har læst om dem.

Comment

Hej og velkommen til!

Når du nu kender Risteriet, så ville jeg anbefale, at prøvesmage deres UNO og D\'ORO de bruger selv UNO\'en i caffeen, og ofte også smage D\'ORO... de egner sig begge rigtigt godt til mælkedrikke.
                Hilsen Andreas

Diverse....

Comment

Først og fremmest velkommen her til EspressoBar

Jeg fulgte dit link til Baresso\'s hjemmeside og læste bl.a. følgende om din favoritkaffe:

\"Oprindelse Bønner fra Brasilien er blandet med fyldige aromatiske
                  kvalitetskaffer fra Colombia, Centralamerika og Østafrika.
                  Udelukkende Arabica-bønner der typisk har en enestående
                  smag og aroma.\"

Fylde: 4
                  Syrlighed: 4
                  Ristegrad: 3
                  Styrkegrad 4:

Nu ved vi ikke nærmere om, hvilke bønner der er i, men ud fra beskrivelsen kan vi gætte på, at basen - eller den bønne der er flest af - er en brasiliensk kaffe, som typisk vil være rund og fyldig - dvs. med et lavt syreindhold.

De østafrikanske kaffer kunne meget vel være Kenya eller Etiopien, som typisk vil have et højere syreindhold og nogle meget fine smagsnyanser (blomster og frugt noter).

Disse karakteristika kan forklare, at kaffen scorer højt på fylde og syrlighed.

Jeg vil foreslå, at du prøver at drikke disse kaffetyper som \"single origin\" for at få fremhævet deres karakteristika - så er det nemmere at genkende dem i andre kaffeblends. Derefter er det blot at lede efter andre kaffeblends, som indeholder de bønnetyper, du bedst kan li\'

Igen - vi gætter lidt, fordi vi kun kan læse en kort beskrvelse af kaffen, men det er forsøget værd.

I øvrigt er det ofte sådan, at man har en \"basiskaffe\" man bliver ved med at vende tilbage til, og derfra har man \"udflugter\" ud i forskellige kaffetyper - nogle er behagelige - andre knap så behagelige...
                  Administrator på EspressoBar

Black coffee rules...

Comment

Super du satte dig ind i hvilken typer kaffe Baresso blanden består af, og det lyder som en rigtig god idé det
                    med at prøve at finde grundessenserne i blandingen, for at lære dem bedre at kende. Jeg vil prøve at lede efter
                    netop disse typer.

Comment

Halløj Madmouse

Nu du bor i Odense, skulle du unde dig selv tur ud til Kent Kaffe i Fraugde Kærby. Han kan sikkert give dig en hjemmeristet kaffe der falder i din smag.

Er selv helt ny i denne kaffe verden, og har fået god vejledning af Kent.

simon
                      La Pavoni Europiccola
                      La San Marco kværn
                      Mochakande
                      Godt humør!

Comment

Jep.. Kent er et godt bud. Stellini der også er et mikroristeri i Odense er bestemt også et besøg værd.... http://www.stellini.dk/
                        Izzo Alex Duetto
                        Mazzer mini electronic A

Comment

Hvis du ofte er i København, så kig forbi Amokka butikken. (alternativ www.amokka.dk)

Deres Amokkacrema fungerer rigtig godt i mælkedrikke og ud fra beskrivelsen af den kaffe du er vild med, er denne i samme \"nuance\".
                          Brazil udgør også bunden og så ellers en en del andre kaffer fra bla. Columbia og Eteopien (hvis jeg husker rigtigt)

Smager fantastisk! :cheer:

Comment

Re:Baresso House Blend - Kan noget slå denne kaffe??

Vil bare høre hvorfor du bruger Baresso House Blend på din espresso maskine da den ikke er ristet til espresso?
                            De har en Barista Blend som er den espresso de bruger i butikken, som er lækker fyldig, med en balanceret syrlighed, den er bestemt værd at lege med.
                            Jeg synes at den bliver ekseptionel når den køres kort således at sødmen virkelig får lov til at komme frem i den.

Comment

Er det de bønner de brugte i Baresso??

Comment

Working...
                              X