Opslag

Collapse
No announcement yet.

Passalacqua Harem

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Passalacqua Harem

Efter købet af min nye espressomaskine, er det ved at være tid til, at prøve den med min yndlingskaffe Passalacqua Harem.

Jeg har tidligere købt den hos Magazzino ved Nordhavn St. Problemet er bare at kaffen ofte har stået mellem et halvt og et helt år:angry:

Jeg ville derfor høre om der er nogen, der kender et sted hvor man kan få den friskere. Jeg har kigget lidt på nettet, men ikke fundet noget oplagt. Det behøver ikke at være en dansk forhandler, bare man kan stole på friskheden. :side:
    Dalla Corte Mini
    Mahlkönig Vario
    Reg Barber 54mm stamper

Re:Passalacqua Harem

Hej Cthulhu , efter sigende skulle friskheden på Passalacqua Harem være ok her, prøv at kontakte dem.
    Fortid
    La Marzocco GS3
    Casadio Macinadosatore Istantaneo
    Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
    Reg Barber 58mm Anodized/Stål
    Pullman/Synesso ridgeless
    Bumper TS
    Motta Knockbox
    Nutid
    Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
    French Press-Bodum 4 cup

Comment

Cthulhu wrote:
      Efter købet af min nye espressomaskine, er det ved at være tid til, at prøve den med min yndlingskaffe Passalacqua Harem.
      Jeg lavede samme nummer efter at jeg havde erhvervet mig min GS/3\'er og endte med at brygge ved maget lav temperatur. De sidste 4 (af 6) kg. røg igennem Robur\'en uden en eneste justering :huh:

Cthulhu wrote:
      Jeg har tidligere købt den hos Magazzino ved Nordhavn St. Problemet er bare at kaffen ofte har stået mellem et halvt og et helt år :angry:
      Forretningen er lukket eller flyttet og så forlangte de 350 kr. pr. kg.

Cthulhu wrote:
      Jeg ville derfor høre om der er nogen, der kender et sted hvor man kan få den friskere. Jeg har kigget lidt på nettet, men ikke fundet noget oplagt. Det behøver ikke at være en dansk forhandler, bare man kan stole på friskheden. :side:
      Jeg købte 6 kg af gangen direkte hos Passalacqua (har prøvet det en 6-7 gange). Kaffen sendes \'frisk-ristet\' (2-4 uger gammel ved ankomst) og prisen kom ned på ca. 220-240 kr. pr. kg. inkl. transport.
      De kunne ikke lokkes til at sælge blandingen som grønne bønner

Jeg er frisk på at importere en portion mere, hvis jeg kan få afsat de sidste 4 kg som jeg ikke selv kan bruge (til indkøbspris forstås).

I gamle dage førte Kenya Kaffe på Strandvejen i Hellerup også Passalacqua, men det er længe siden jeg har set mærket i forretningen.

Comment

Tak for svaret begge to!

Til Jacob:
        Jeg er da helt sikkert frisk på at aftage i hvertfald 2kg. Hvis vi bare kan finde en 3.mand så er vi in business.:lol:

Er det ikke også dig der havde indianeren som billede på coffeegeek tidligere?
        Dalla Corte Mini
        Mahlkönig Vario
        Reg Barber 54mm stamper

Comment

Cthulhu wrote:
          Tak for svaret begge to!

Til Jacob:
          Jeg er da helt sikkert frisk på at aftage i hvertfald 2kg. Hvis vi bare kan finde en 3.mand så er vi in business.:lol:

jeg er da også med på 1 kilo hvis det er
          Fortid
          La Marzocco GS3
          Hottop KN8828-P

Bumper TS
          Motta Knockbox
          Nutid
          French Press-Bodum 4 cup

Comment

Wolff wrote:
            jeg er da også med på 1 kilo hvis det er
            Det lyder godt!

Så mangler vi bare et kilo. Hvem kommer først
            Dalla Corte Mini
            Mahlkönig Vario
            Reg Barber 54mm stamper

Comment

hej

vedr. aromatico.de og bestilling af Passalacqua Harem

vi har selv brugt ovn. som vores caffe puscher i snart 2 år, og må sige
              at det virker upåklageligt. vi har endnu ikke været udefor at der var nogle
              \"gamle\" bønner i leveringerne, og udover at prisen er fornuftig, så er de
              faktisk også hurtige med leveringerne.

vi henter snart de næste 6 kg hjem igen, så vi forsat kan nyde en god espresso
              i aftensolen
              :cheer:

Comment

jazzy52 wrote:
                hej

vedr. aromatico.de og bestilling af Passalacqua Harem

vi har selv brugt ovn. som vores caffe puscher i snart 2 år, og må sige
                at det virker upåklageligt. vi har endnu ikke været udefor at der var nogle
                \"gamle\" bønner i leveringerne, og udover at prisen er fornuftig, så er de
                faktisk også hurtige med leveringerne.

vi henter snart de næste 6 kg hjem igen, så vi forsat kan nyde en god espresso
                i aftensolen
                :cheer:
                Velkommen til Espressobar Jazzy52 rart og høre ang. aromatic.de , det giver os jo en option mere , super
                Fortid
                La Marzocco GS3
                Hottop KN8828-P

Bumper TS
                Motta Knockbox
                Nutid
                French Press-Bodum 4 cup

Comment

Jeg har aldrig hørt om denne kaffe før. Hvad er der med den? hmy:

Og velkommen til, Jazzy
                  Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
                  Baratza Forté
                  Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Syd Italiens svar på gourmet espresso

Pga. transportprisen er det faktisk en bagatel billigere at købe kaffen i tyskland. Mit forslag er at i prøver at bestille kaffen der og når den kommer hjem så fortælle os hvilken udløbsdato der er stemplet på poserne.

Jeg burde også koncentrere mig om alle mine grønne bønner, i stedet for at købe mere færdigristet. Men der skal jo ikke så meget til for at få mig i Harem humør :blush:

Comment

MoBak wrote:
                      [quote]Jeg har aldrig hørt om denne kaffe før. Hvad er der med den? hmy:
                      quote]

Det er lidt tid siden jeg har købt den, så jeg har lidt svært ved at beskrive smagen. Den er ret sød og meget behagelig at drikke (i store mængder ).

Jeg bestiller en omgang fra Tyskland. Så jeg jo vende tilbage med en lille anmeldelse hvis der er nogen der er interesseret.

Jeg opdater under alle omstændigheder lige med om den er frisk:side:
                      Dalla Corte Mini
                      Mahlkönig Vario
                      Reg Barber 54mm stamper

Comment

Så er der en ny portion Passalcaqua på vej hjem til os:cheer:
                        vi har lige bestilt 6 kg (som vi plejer) og til prisen må vi sige at
                        den faktisk er ret favorabel hos www.aromatico.de sammenlignet
                        med det vi tidligere har betalt i København. i \"gamle\" dage betalte vi
                        ca 350,- pr kg. men ved bestilling i Tyskland skal vi faktisk \"kun\"
                        betale 215,- kr pr. kg, og det er incl fragt og omregningsgebyr, og
                        hvad man ellers betaler idag !!!

vi kan kun gentage os selv www.aromatico.de har indtil nu levet
                        op til vores forventninger hver gang

en god pinse til alle, vi vil ihvertilfald nyde aftensolen med en
                        god espresso på altanen

Comment

jazzy52 wrote:
                          Så er der en ny portion Passalcaqua på vej hjem til os:cheer:
                          vi har lige bestilt 6 kg (som vi plejer) og til prisen må vi sige at
                          den faktisk er ret favorabel hos www.aromatico.de sammenlignet
                          med det vi tidligere har betalt i København. i \"gamle\" dage betalte vi
                          ca 350,- pr kg. men ved bestilling i Tyskland skal vi faktisk \"kun\"
                          betale 215,- kr pr. kg, og det er incl fragt og omregningsgebyr, og
                          hvad man ellers betaler idag !!!

vi kan kun gentage os selv www.aromatico.de har indtil nu levet
                          op til vores forventninger hver gang

en god pinse til alle, vi vil ihvertilfald nyde aftensolen med en
                          god espresso på altanen
                          Jamen det lyder jo rigtig godt mht. Passalcaqua Harem og www.aromatico.de de har iøvrigt meget godt på hylderne der kan man se.
                          Fortid
                          La Marzocco GS3
                          Hottop KN8828-P

Bumper TS
                          Motta Knockbox
                          Nutid
                          French Press-Bodum 4 cup

Comment

JU HU

så kom min ydnlingskaffe

bestilte som sagt for ca 2 uger siden, og har netop åbnet forsendelsen.
                            friske varer , holdbarhed helt frem til April 2010, så det er ikke en vare
                            som har ligget på lager i uendelige tider

så nu er det på tide at nyde verdens bedste espresso igen:cheer: :cheer: :cheer:

Comment

velbekomme

Cthulhu wrote:
                              Det har jeg faktisk stadig.

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎