Opslag

Collapse
No announcement yet.

Gruppe press på TCC

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Gruppe press på TCC

Jeg havdefornøjelsen af at værre forbi TCC igår, for første men bestemt ikke sidste gang!!
    Jeg var tilfældigvis lige i nabolaget og skulle lige proviantere lidt :whistle:.
    Meeeen man kan jo ikke ta\' forbi TCC uden også liiige og få en kop kaffe , det var Peter der havde vagten og an lokkede mig til at prøven, som han sage \"noget vildt\". Det han fik mig til at prøve var ren mellem ristet Adado Yirga, som espresso (var det ikke Pete?) Det er noget af det meste intense jeg har smagt, aromaen var intet mindre end fantastisk og smagen lige så. Jeg kan næsten, her dagen efter, stadig smage den.
    Så det overskriften dækker over at jeg vil opfordre jer andre til at hjælpe mig, og jer selv, ved at lægge pres på TCC så den kaffe kommer i handlen til os ikke københavnere som ikke lige kommer forbi nørre-bronx dagligt
    Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Re:Gruppe press på TCC

EPO wrote:
    Jeg havdefornøjelsen af at værre forbi TCC igår, for første men bestemt ikke sidste gang!!
    Jeg var tilfældigvis lige i nabolaget og skulle lige proviantere lidt :whistle:.
    Meeeen man kan jo ikke ta\' forbi TCC uden også liiige og få en kop kaffe , det var Peter der havde vagten og an lokkede mig til at prøven, som han sage \"noget vildt\". Det han fik mig til at prøve var ren mellem ristet Adado Yirga, som espresso (var det ikke Pete?) Det er noget af det meste intense jeg har smagt, aromaen var intet mindre end fantastisk og smagen lige så. Jeg kan næsten, her dagen efter, stadig smage den.
    Så det overskriften dækker over at jeg vil opfordre jer andre til at hjælpe mig, og jer selv, ved at lægge pres på TCC så den kaffe kommer i handlen til os ikke københavnere som ikke lige kommer forbi nørre-bronx dagligt
    Jamen, det pres deltager jeg hermed i! Jeg har selv haft fornøjelsen af Adado\'en både som espresso, stempel og filter. Og med alle tre brygformer vil jeg betegne den som \"noget vildt\".

Men der er vist noget med, at TCC her i løbet af foråret skulle få nogle nye Etiopiske kaffe(r) hjem. Nogle som Peter fandt på sin tur derned sidste år. Det mener jeg i hvert fald at have læst på deres blog...
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

MoBak wrote:
      EPO wrote:
      Jamen, det pres deltager jeg hermed i! Jeg har selv haft fornøjelsen af Adado\'en både som espresso, stempel og filter. Og med alle tre brygformer vil jeg betegne den som \"noget vildt\".

Men der er vist noget med, at TCC her i løbet af foråret skulle få nogle nye Etiopiske kaffe(r) hjem. Nogle som Peter fandt på sin tur derned sidste år. Det mener jeg i hvert fald at have læst på deres blog...
      Det har du ret i, jeg sad lige og læste lidt på blogen inden jeg skrev her, men det virkede ikke som om det var noget som var lige på trapperne, desværre, men om ikke andet så skader det jo ikke og gøre dem opmærksom på at de har en klasse kaffe som vi andre geren vil kunne købe
      Michael EPO Rasmussen

Comment

EPO wrote:
        Det har du ret i, jeg sad lige og læste lidt på blogen inden jeg skrev her, men det virkede ikke som om det var noget som var lige på trapperne, desværre, men om ikke andet så skader det jo ikke og gøre dem opmærksom på at de har en klasse kaffe som vi andre geren vil kunne købe
        Jeg tror, at problemet er, at de ikke har nok af den til at sælge den seperat. Det ville jo også være lidt ærgeligt, hvis de pludselig ikke kunne lave mere af deres espressoblend.

La Marzocco GS/3
        Baratza Forté
        Bestmax filter

Comment

Det har du helt ret i MoBak, jeg tænkte bare på at hvis vi hjælper TCC med at kunne fremvise en masse interesserede kunder så kunne det jo værre at producenten ville oppriotere productet lidt
          Michael EPO Rasmussen

Comment

Tak for et hyggeligt besøg EPO! Det lyder som et vildt espresso setup du har der hjemme!

Ja det var en mellemristet Adado (natural Yerga Cheffe) du fik - vel at mærke mellemristet til stempelkaffe ikke espresso! Den havde ikke været i nærheden af 2nd pop! Det er en sand aroma eksplosion omend måske lige vel syrlig af en espresso at være, men jeg er glad for at du synes det var spændende!

Desværre må jeg bekræfte jeres forestillinger vi har ikke nok Adado tilbage lige nu til at tilbyde den som SO! Men, som I også er inde på har vi en ny høst af Natural Yerga på vej og når den kommer skal vi stærkt overveje at sælge den i sin rene form. Som vi talte om, EPO, er det jo en smagstype man ikke finder lignende andre steder fra.
            Peter Dupont
            Ristemester
            Probat L12
            www.coffeecollective.dk

Bonde-Rister-Barista

Comment

Selv tak Peter, jeg nød også besøget!
              Jeg krydser virkelig finger for at vi på et tispunkt i en ikke alt for fjern fremtid kan få Adado som SO, vi har som min. en sikker kunde
              Michael EPO Rasmussen

Comment

Peter D wrote:
                Men, som I også er inde på har vi en ny høst af Natural Yerga på vej og når den kommer skal vi stærkt overveje at sælge den i sin rene form. Som vi talte om, EPO, er det jo en smagstype man ikke finder lignende andre steder fra.
                Hej Peter,

Det lyder rigtig spændende. Er det mon dén jeg var så heldig at smage oppe ved Lene i november? Jeg kan ikke huske hvad den hed, men den smagte sindsygt godt! :P

La Marzocco GS/3
                Baratza Forté
                Bestmax filter

Comment

Den kaffe lyder spændende - Er den i samme stil som f.eks. gethumbwini peaberry? Det kunne være at jeg skulle prøve at lave noget espresso ud af dem, når jeg rister dem til stempel, næste gang
                  Jeg må sgu snart ind til TCC og prøve
                  Sort som en panter, sort som slanter
                  Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
                  Sort som piloten I en Tie Fighter
                  Sort som pletterne på Pongo
                  Sort som alle andre end Tintin I Congo
                  Sort som en afro, så sæt den kaff' på!

Comment

Jeg tror jeg fik sidste skud af den i sidste uge. En single cappuccino til mig og min kæreste. Det er tæt på at være noget af det lækreste, jeg har prøvet.

Endnu en sikker kunde her, hvis I begynder at sælge den ren!

Comment

Working...
                    X